Troligtvis har nog relät gått sönder eller nått annat men lyckades få i 4 hjulsdriften men nu går det inte koppla ur den.. har den med knapp! och hög/låg växeln fungerar!
Samt om någon vet hur man får fart på original winschen som sitter på sidan av ramen, då jag har den modellen utan spak??? enbart knappar??
Tacksam för svar
ikoppling/ urkoppling 4wd på volvo c202 -80
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
ikoppling/ urkoppling 4wd på volvo c202 -80
Mercedes 300 ce -88
Volvo v70 AWD -98 (brukis)
-
- Användare
- Kontakt:
Re: ikoppling/ urkoppling 4wd på volvo c202 -80
Växellådan är konstruerad så att när det ej finns vakuum så är det 4x4, vakuumet är till för att deaktivera 4x4.
Sedan när du lägger i lågen läggs 4x4 i mekaniskt, knapparna som sitter i hytten styr elektriskt 3 stycken vakuumventiler den ventil som styr fyrhjulsdriften sitter till höger om batteriet, den strömställare som styr är den i mitten på instrument panelen.
Jag har själv total renoverat mitt vakuumsystem samt vinschen och håller på att sätta tillbaka den.
Kolla mer på min tråd så finns det mycket matnyttig information om hur du går tillväga med c202
viewtopic.php?f=15&t=38217
Mvh The royal
Sedan när du lägger i lågen läggs 4x4 i mekaniskt, knapparna som sitter i hytten styr elektriskt 3 stycken vakuumventiler den ventil som styr fyrhjulsdriften sitter till höger om batteriet, den strömställare som styr är den i mitten på instrument panelen.
Jag har själv total renoverat mitt vakuumsystem samt vinschen och håller på att sätta tillbaka den.
Kolla mer på min tråd så finns det mycket matnyttig information om hur du går tillväga med c202

viewtopic.php?f=15&t=38217
Mvh The royal

Har en Volvo terrängbil c202 4x4
Som jag modifierar och bygger på.
Är ordförande i ATK, A-Traktor klubben
http://www.traktorklubben.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Se även min projekttråd på 4x4 Sweden viewtopic.php?f=15&t=38217" onclick="window.open(this.href);return false;
Som jag modifierar och bygger på.
Är ordförande i ATK, A-Traktor klubben
http://www.traktorklubben.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Se även min projekttråd på 4x4 Sweden viewtopic.php?f=15&t=38217" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Användare
Re: ikoppling/ urkoppling 4wd på volvo c202 -80
tackar tackar, börjar ju dra ihop sig nu te nästa träff (hägguma träffen) och då kan den vara bra o ha fungerande, så nu blir det tok mek igen... ska försöka få upp lite bilder med...
Mercedes 300 ce -88