Står det även något om flöde?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Ska kolla, vet att jag har läst även det nånstansGrottulf skrev:Ok, tackar![]()
Står det även något om flöde?
Jag fick för mig att det var vid kallstart som den stryper returen lite för att öka trycket, men då är det tvärtom alltså?optodsl skrev:0,69 bar (10 psi) är normaltrycket
I cold advance läget så är trycket 0
Så biltemapumpen räcker inte till då
Det är K30:n jag tänker på nu, och den har en eftermonterad elpump, men jag misstänker att den inte håller rätt spec, alternativt börjar ta slut.Spiken skrev:Av vilken anledning vill du ha elektrisk pump?
Nyfiken, håller på och grottar med samma grejor.
Stämmer till viss del.Mathias T skrev:När systemet är urluftat och i ordning klara faktiskt den interna vingpumpen att suga fram soppan
Jag tror ändå det är ganska kritiskt att matarpumpen har rätt spec, för skulle den ge högre tryck tex så kan det nog bli knas med tändlägesförskjutningen misstänker jag.Mathias T skrev:det sitter ju en vingpump inbyggt i insprutningpumpen som ska sköta interna trycket i den,matarpumpen är just det den heter dvs en pump för att hjälpa fram bränslet.
där tror jag lite du har fel ....Grottulf skrev:Jag tror ändå det är ganska kritiskt att matarpumpen har rätt spec, för skulle den ge högre tryck tex så kan det nog bli knas med tändlägesförskjutningen misstänker jag.Mathias T skrev:det sitter ju en vingpump inbyggt i insprutningpumpen som ska sköta interna trycket i den,matarpumpen är just det den heter dvs en pump för att hjälpa fram bränslet.
Att det fungerar tvivlar jag inte på, jag vet också flera som kör med andra pumpar, och jag har även någon annan pump i K30:n.Walleandersson skrev:där tror jag lite du har fel ....Grottulf skrev:Jag tror ändå det är ganska kritiskt att matarpumpen har rätt spec, för skulle den ge högre tryck tex så kan det nog bli knas med tändlägesförskjutningen misstänker jag.Mathias T skrev:det sitter ju en vingpump inbyggt i insprutningpumpen som ska sköta interna trycket i den,matarpumpen är just det den heter dvs en pump för att hjälpa fram bränslet.
jag har sett många som har bytt sin original pump mot en av flera dom som länkade här ovan !
så jag tror inte det är ngt problem !