Av lite olika anledningar så misstänker jag att knacksensorn börjar bli kass på chevan och att det därtill är gängsallad i hålet den sitter i. Den sitter löst och någon har kladdat kemisk metall för att den ska sitta bättre. Funkar sådär. Funderar på att skaffa ny och helt enkelt sätta den någon annan stans i blocket. Den gamla får sitta där den sitter så länge det inte läcker kylvatten från den. Allmän koncensus på interwebben verkar vara att det går bra, men jag tänkte kolla här också för säkerhets skull.
Måste den sitta så att den har kontakt med kylvattnet? Finns det ställen som är bättre än andra, det ska finnas en del hål som redan är rätt gängade vad jag förstår?
Kan man flytta knacksensorn? 350 TBI.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Kan man flytta knacksensorn? 350 TBI.
Chevy K2500 -91 med 350 TBI och blå plyschinredning för finåka.
Aprilia RSV Mille R -03 när det är bråttom.
"Oh you're my favorite color, camouflage."
-
- Beroende
Re: Kan man flytta knacksensorn? 350 TBI.
Den är ju avstämd för att sitta i vattnet, vet inte om den påverkats av att sätt den torrt. Jag skulle nog fixa hålet i första hand (gäng reparation), är ju inte så roligt om den ramlar ur när man kör. Finns ju ett likadant hål på andra sidan dessutom, det kanske funkar för dig?
Magnus
Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Re: Kan man flytta knacksensorn? 350 TBI.
Saknar gängverktyg. Och det är dessutom NPT-gänga på sensorn, så jag hade hoppats slippa köpa specialgrejer för detta enda tillfälle. Men visst, du har rätt egentligen...sebringZ28 skrev:Den är ju avstämd för att sitta i vattnet, vet inte om den påverkats av att sätt den torrt. Jag skulle nog fixa hålet i första hand (gäng reparation), är ju inte så roligt om den ramlar ur när man kör. Finns ju ett likadant hål på andra sidan dessutom, det kanske funkar för dig?
Magnus
Chevy K2500 -91 med 350 TBI och blå plyschinredning för finåka.