Uppgradering bromsar zj?

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

no1_martin
Rutinerad

Uppgradering bromsar zj?

Inlägg av no1_martin » mån sep 02, 2013 7:54

Har läst någon stans men hittar det inte igen att det skall finnas tvåkolvsok på wrangler tror jag det var som skulle gå att sätta på zj. Minns inte säkert men är jag då även tvungen att ta hela spindeln oxå?

Angående bakbromsar på zj. Går det att byta från trumma till skiva på befintlig axel eller måste jag byta hela axeln?
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. :jump: ZJ i6 Manuell

cherokeex2
Veteran

Re: Uppgradering bromsar zj?

Inlägg av cherokeex2 » mån sep 02, 2013 17:31

Det finns kit att köpa så du bygger om från trumma till skiva men dom kostar endel.

Jag bytte till "riktiga"skivor (från Stillen) och bättre klossar än orginal och fick mycket bättre bromsar fram än jag någonsin har haft på min grand cherokee.

Stillen skivorna var mycket tyngre än orginal med var alltså är där mer stål i dom.
Stillen skivorna är dessutom borrade med för att bli av med värmen bättre.
Mindre värme = bättre bromsar
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

no1_martin
Rutinerad

Inlägg av no1_martin » ons sep 04, 2013 15:59

Kanske skall tillägga att köpekit med nya grejer inte var avsikten utan beg grejer från någon donatorbil då jag bara är intresserad av att gå från obefintlig till acceptabel bromsverkan. Har bara 30" nu men vågar inte tänka på hur det blir med 35"
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. :jump: ZJ i6 Manuell

thomasv
Forumräv

Inlägg av thomasv » lör sep 07, 2013 21:02

no1_martin skrev:Kanske skall tillägga att köpekit med nya grejer inte var avsikten utan beg grejer från någon donatorbil då jag bara är intresserad av att gå från obefintlig till acceptabel bromsverkan. Har bara 30" nu men vågar inte tänka på hur det blir med 35"
Du har inget annat fel på bromsarna? Jag har i och för sig skivor bak men att bromsa med 31" är inga som helst problem. Känns inte att det är större däck på. 35" är ju stort så då kanske det märks, men det låter som om du har andra problem, funkar servot som det ska?
/Thomas

.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!

Skriv svar