grand cherokee dör
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
grand cherokee dör
jag har en jeep grand cherokee zj 5,2v8 som dör när man lägger i backen och sen är svår startad, var ute och körde när den blev varm helt plötsligt, stannade men sen kunde jag inte trycka in knappen på växelväljaren så den var fast i P läge, bytade termostat men den stänger av när man lägger den i backen, någon givare kanske?
-
- Användare
Re: grand cherokee dör
ingen som vet? någon som vet hur man kollar felkoder på en jeep grand cherokee zj 5,2 v8 96a?
-
- Veteran
Felkoderna får du fram genom att vrida nycklen mellan 0 och tändning 5ggr och sista gången låter du nycklen vara i tändningsläget (starta ej motorn) Sen ska antingen check engine blinka så du får räkna eller står det tex P1234 som felkod.
Eller om du har en OBDII läsare så kan du koppla in den i diagnos uttaget och få reda på fler koder.
När min dog i backen så var det ett tecken på att växellådan hade brakat ihop och behövde renoveras... Den var dålig från början men ett oljebyte gjorde att den gick att köra frammåt utan problem iaf men sen dog den med ett "klonk" från växellådan.
Eller om du har en OBDII läsare så kan du koppla in den i diagnos uttaget och få reda på fler koder.
När min dog i backen så var det ett tecken på att växellådan hade brakat ihop och behövde renoveras... Den var dålig från början men ett oljebyte gjorde att den gick att köra frammåt utan problem iaf men sen dog den med ett "klonk" från växellådan.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
-
- Användare
ok tack så mycket. min stänger av sig så snabbt och tyst så du inte märker det nästan direkt när du fört spaken till backen?
-
- Användare
provade idag att vrida på nyckeln på detta viset men fick ingen lampa till att lysa..cherokeex2 skrev:Felkoderna får du fram genom att vrida nycklen mellan 0 och tändning 5ggr och sista gången låter du nycklen vara i tändningsläget (starta ej motorn) Sen ska antingen check engine blinka så du får räkna eller står det tex P1234 som felkod.