Jeep gc 4.0l går illa som F N på tomgång men hur fint som helst vid 2500 varv och upp. Dör när jag lägger i driven eller backen.
Några förslag på vad som är fel??
PEACE
Akut hjälp!! 4 timmar till avfärd och bilen krånglar!!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
Akut hjälp!! 4 timmar till avfärd och bilen krånglar!!
Nu: Jeep xj -99 och en TGB11
Tidigare: xj -91, Cheva Blazer från 89
Jeep ZJ, Jeep Wrangler
Suzuki sj.
Jeep ZJ, Jeep Wrangler
Suzuki sj.
-
- Guru
Re: Akut hjälp!! 4 timmar till avfärd och bilen krånglar!!
har den varit stömlös ? i såfall är det bara du kör så fixar databoxen ordning på allt igen efter ett tag
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rutinerad
Nä inget strömlöst här. Tvättade bil och sedan provkörde gick kanon satte även på batteri laddaren. Ställde bilen ett par timmar och skulle nu lasta och göra oss klara för Borås och bilen går kast. Spottar och fräser på tomgång och dör när jag gasar. Har lyckats prov köra och när man gasar fullt ute på vägen är den tvär slö.
Jeep ZJ, Jeep Wrangler
Suzuki sj.
Jeep ZJ, Jeep Wrangler
Suzuki sj.
-
- Rutinerad
Liket lever!! Nu lastad!! Tändningsfel. Glappig tändkabel och pytte pytte pytte lite fukt i fördelarlocket.
PEACE!
PEACE!
Jeep ZJ, Jeep Wrangler
Suzuki sj.
Jeep ZJ, Jeep Wrangler
Suzuki sj.
Se där ja. Det var precis det jag tänkte på när jag läste att du tvättat bilen. Fukt i fördelarn. För att undvika det till nästa gång: köp ny bil! En GC -99 eller nyare, med V8 och COP, Coil-On-Plug. En tändspole på varje burk och helelektroniskt tändsystem. Aldrig mer problem med fukt och slitage av rörliga delar i tändningen. Det bara funkar och man behöver aldrig ägna det en tanke.kungen_i_hol skrev:Liket lever!! Nu lastad!! Tändningsfel. Glappig tändkabel och pytte pytte pytte lite fukt i fördelarlocket.
PEACE!
Grand Cherokee 4,7 2000
Cherokee 4.0 2001
Cherokee 4.0 2001