Vilken automatlåda i Cherokee XJ?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vilken automatlåda i Cherokee XJ?
Hej!
Håller på och jagar rätt på en AW4 automatlåda med FD-låda till en cherokee XJ och en polare har en XJ från -89 ståendes.
Vid spaken så står det: P,R,D,3,1-2
Jag tycker att det borde vara en AW4 automat då det är dessa automater som normalt sitter i XJs.
De är ju 4-växlade men vid spaken så står det ju 3,1-2?
Någon som har en äldre XJ och har dessa markeringar vid spaken men vet om det är en 4-växlad AW4 som sitter i bilen?
Ägaren av bilen har inte möjlighet att krypa under och läsa på ID brickan och jag har 8 mil dit.
/Robin
Håller på och jagar rätt på en AW4 automatlåda med FD-låda till en cherokee XJ och en polare har en XJ från -89 ståendes.
Vid spaken så står det: P,R,D,3,1-2
Jag tycker att det borde vara en AW4 automat då det är dessa automater som normalt sitter i XJs.
De är ju 4-växlade men vid spaken så står det ju 3,1-2?
Någon som har en äldre XJ och har dessa markeringar vid spaken men vet om det är en 4-växlad AW4 som sitter i bilen?
Ägaren av bilen har inte möjlighet att krypa under och läsa på ID brickan och jag har 8 mil dit.
/Robin
Re: Vilken automatlåda i Cherokee XJ?
det stämmer att detta är en aw4, I D så kan den lägga i 4an Dvs Overdriven..
Vw Caddy 1.9d -00 Äcklig å ful, men billig!
Sj413w -86 lite längre än genomsnittet
Sj413w -86 lite längre än genomsnittet
hej alla
jag är ägaren till den bilen å den kommmer från usa från början, även min offroad xj är från 89 med 3 växlat å även den från usa dem båda har laredo paketet.
kollar man transportstyrelsen så står de väldigt olika om dem bilarna ex olika drag/lastvikt och olika däckstorlekar på dem samt att den svarta är smalare.
inget av detta har med automaterna men en då.
Har som sackt av Robe inte nöjlighet att kolla på låderna men har nåra bilder på dem i mobilen jag kan lägga upp
mvh robin
jag är ägaren till den bilen å den kommmer från usa från början, även min offroad xj är från 89 med 3 växlat å även den från usa dem båda har laredo paketet.
kollar man transportstyrelsen så står de väldigt olika om dem bilarna ex olika drag/lastvikt och olika däckstorlekar på dem samt att den svarta är smalare.
inget av detta har med automaterna men en då.
Har som sackt av Robe inte nöjlighet att kolla på låderna men har nåra bilder på dem i mobilen jag kan lägga upp
mvh robin
Helt Riktigt D=4
ska även vara en knapp på dom tidiga för soft and hard shift eller sport och vanlig nåt sånt
sitter på instrument panelen till höger
ska vara aisin AW4 i alla XJ med I6 an
ska även vara en knapp på dom tidiga för soft and hard shift eller sport och vanlig nåt sånt
IH Scout II -75 "RostHögen"
Jeep Wrangler -89 Offroad wannabe
BMW 2002 Touring -72
Jeep Wrangler -89 Offroad wannabe
BMW 2002 Touring -72
japp sitter en knapp med comfort och sport/power till högerkrister02 skrev:Helt Riktigt D=4
Suveränt. Då kommer jag över nån helg snart och snor en låda 

gör de duRobe skrev:Suveränt. Då kommer jag över nån helg snart och snor en låda