Byte av motor i 413

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Matte
Användare

Byte av motor i 413

Inlägg av Matte » ons aug 22, 2007 20:40

Nu är jag redigt trött på min förbannade s**t motor, bara krånglat bara jävlats, fyyyyfan !! läcker olja tamefan överallt å förknasaren är allt annat än frisk.
Sitter en 1,3l swift motor i den just nu och eftersom åbäket är traktor reggat så vill jag helst behålla gamla växellådan då den är spärrad å klar, vill bara byta motorn, vilket tar mig till min fråga, vad för motorer passar på denna växellåda?
ska helst vara insprut å är inte helt fel med turbo :tumbup: modifikationer har jag räknat med men det ska vara inom rimliga gränser och går det inte med växellådan som sitter i nu så slänger jag bort det skiten med,
men tänkte om ni har nå bra tips på motorpaket och gärna nå tips på någon som säljer, ska vara en rimlig peng för det, eftersom jag är en fattig student :roll: :P Blev lite halv flummigt inlägg men redigt förbannad just nu :evil:
V8

TMT
OffroadGeek

Inlägg av TMT » ons aug 22, 2007 21:03

turbomicra säljer en ford 305 med manuell låda det är shysst pryl att slänga i och passar rakt i utan kofot :lol:

RogerÅ
Avstängd

Re: Byte av motor i 413

Inlägg av RogerÅ » ons aug 22, 2007 21:17

Matte skrev:Nu är jag redigt trött på min förbannade s**t motor, bara krånglat bara jävlats, fyyyyfan !! läcker olja tamefan överallt å förknasaren är allt annat än frisk.
Sitter en 1,3l swift motor i den just nu och eftersom åbäket är traktor reggat så vill jag helst behålla gamla växellådan då den är spärrad å klar, vill bara byta motorn, vilket tar mig till min fråga, vad för motorer passar på denna växellåda?
ska helst vara insprut å är inte helt fel med turbo :tumbup: modifikationer har jag räknat med men det ska vara inom rimliga gränser och går det inte med växellådan som sitter i nu så slänger jag bort det skiten med,
men tänkte om ni har nå bra tips på motorpaket och gärna nå tips på någon som säljer, ska vara en rimlig peng för det, eftersom jag är en fattig student :roll: :P Blev lite halv flummigt inlägg men redigt förbannad just nu :evil:

va fan ska du med turbo till på en a-traktor?

en vanlig gammal sur golf diesel är vad som du borde ha men du måste göra en adapter då :D

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » ons aug 22, 2007 21:19

TMT skrev:turbomicra säljer en ford 305 med manuell låda det är shysst pryl att slänga i och passar rakt i utan kofot :lol:
haha den var bra i en epa :lol:

mkt glidmedel & skohorn så :lol: :wink:

Matte
Användare

Inlägg av Matte » ons aug 22, 2007 21:29

turbomicra skrev:
Matte skrev:Nu är jag redigt trött på min förbannade s**t motor, bara krånglat bara jävlats, fyyyyfan !! läcker olja tamefan överallt å förknasaren är allt annat än frisk.

en vanlig gammal sur golf diesel är vad som du borde ha men du måste göra en adapter då :D
Fyfan för diesel :P Turbo ska det vara för att det är frääänt, och för att det retar gallfeber på alla att en skrutig 413 åker runt med turbo, speciellt i epa kretsarna :D
V8

Matte
Användare

Inlägg av Matte » ons aug 22, 2007 21:30

turbomicra skrev:
TMT skrev:turbomicra säljer en ford 305 med manuell låda det är shysst pryl att slänga i och passar rakt i utan kofot :lol:
haha den var bra i en epa :lol:

mkt glidmedel & skohorn så :lol: :wink:
Jo tack skulle vara ballt som faaan å ha de :D ingenting är omöjligt som gunde svan brukade säga, bara polisen som stoppar en inte kan nått om motorer :twisted:
V8

TMT
OffroadGeek

Inlägg av TMT » ons aug 22, 2007 21:34

Matte skrev:
turbomicra skrev:

Fyfan för diesel :P Turbo ska det vara för att det är frääänt, och för att det retar gallfeber på alla att en skrutig 413 åker runt med turbo, speciellt i epa kretsarna :D

diesel är ju helt underbart ju =)

nä men jag var faktist allvarlig där med motorn......

jag hade V8 diesel i min suzuki sj410.... tror du folk störde sig på de då?

Matte
Användare

Inlägg av Matte » ons aug 22, 2007 21:41

TMT skrev:
diesel är ju helt underbart ju =)

nä men jag var faktist allvarlig där med motorn......

jag hade V8 diesel i min suzuki sj410.... tror du folk störde sig på de då?
Haha kan tänka mig att folk blev lite stötta, men far skulle nog aldrig hjälpa mig å fixa det å är inte så pass duktig än att jag skulle klara av att få i en v8:a själv, men va en bra tänke endå.
Föresten var satte du kylningen då? tvivlar på att allt fick plats i motorrummet :P Och om det fick det, Upp till bevis !!! med bilder !
V8

GreenMountain
Beroende
Kontakt:

Inlägg av GreenMountain » ons aug 22, 2007 21:42

inte för att du bryr dig kanske men tror bensin turbo inte är tillåtet i a-traktor har fått för mig jag har läst de någonstans :roll: vet dock inte om det stämmer..

varför inte bara plocka ner och och fixa din motor och turbokonventera den:P hade varit coolt hehe.. eller kanske inte :roll:
Cherokee XJ on 39.5's IROK
http://www.facebook.com/Cherokee.Woody" onclick="window.open(this.href);return false;
Chevrolet k20 dually dragbil
https://www.facebook.com/pages/Chevrole ... 6201527986" onclick="window.open(this.href);return false;

Matte
Användare

Inlägg av Matte » ons aug 22, 2007 21:52

Du hade helt rätt :D jag bryr mig inte om jag inte får ha turbo, för det är fräänt 8) plocka ner, renovera och byta till insprut samt turbokonvertera kostar mycket mer både i pengar och tid, då är det lättare att köpa färdig motor å peta i. å finns det inge sånt så kör jag med gammla skiten tills jag hittar nytt, fast turbo är inget krav, bara en rolig bonus :twisted:
V8

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » ons aug 22, 2007 21:55

Matte skrev:Du hade helt rätt :D jag bryr mig inte om jag inte får ha turbo, för det är fräänt 8) plocka ner, renovera och byta till insprut samt turbokonvertera kostar mycket mer både i pengar och tid, då är det lättare att köpa färdig motor å peta i. å finns det inge sånt så kör jag med gammla skiten tills jag hittar nytt, fast turbo är inget krav, bara en rolig bonus :twisted:
tror du vill ha turbo bara för att det låter bra att säga inte för att det är bra :wink:

tro mig dina planer är bara dumdristiga du har ju en epa ju :lol:

TMT
OffroadGeek

Inlägg av TMT » ons aug 22, 2007 22:02

NEJ det håller jag inte med om en swift GTI maskin klarar bra laddtryck orginal.

och sänks kompen så pallar den jävlar med pisk....

och jo en ford åtta låter utmärkt... jag hade kylningen på flaket dock.....

här är "first morphing"

Bild

motorn helt isatt tog väl 2veckors kvällsarbete eller liknande......

Bild

aldrig menat vara snygg på något vis bara snabbt ihop och köra skiten ur....

"second morphing"
Bild

Bild

hade henne till jobbet hela sommarn, och en del träffar men då funkar hon inte typiskt nog.....

sen död...

MrHawk
Moderator
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » ons aug 22, 2007 22:03

Vill du ha turbo så skaffa en VW TD, MathiasT här på forumet har en 413 (bland annat) med seriöst upskruvat laddtryck, satan vilket tryck det är i den, låter helt gudomligt med :lol: Dessutom ett vettig val till en traktor.

Det finns ju gott om tid sen när du skaffat riktigt kort att leka med turbobilar :)
I aim to misbehave

Matte
Användare

Inlägg av Matte » ons aug 22, 2007 22:29

turbomicra skrev:tror du vill ha turbo bara för att det låter bra att säga inte för att det är bra :wink:

tro mig dina planer är bara dumdristiga du har ju en epa ju :lol:
Du har en viss poäng, men det är inte bara för att det låter bra å säga utan också för att det låter bra :D men faktumet kvarstår behöver byta motor och vill ha nått med insprut , vet att vitarorna har i stort sett identisk motor som swiften, nästan tror jag :P
Senast redigerad av Matte den ons aug 22, 2007 22:32, redigerad totalt 1 gånger.
V8

Matte
Användare

Inlägg av Matte » ons aug 22, 2007 22:31

TMT skrev:NEJ det håller jag inte med om en swift GTI maskin klarar bra laddtryck orginal.

och sänks kompen så pallar den jävlar med pisk....

och jo en ford åtta låter utmärkt... jag hade kylningen på flaket dock.....

här är "first morphing"

*bild*

motorn helt isatt tog väl 2veckors kvällsarbete eller liknande......

*bild*

aldrig menat vara snygg på något vis bara snabbt ihop och köra skiten ur....

"second morphing"
*bild*
*bild*
hade henne till jobbet hela sommarn, och en del träffar men då funkar hon inte typiskt nog.....

sen död...
Fyfan va brutalt as ballt det där ser ut :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: fast skulle aldrig våga sätta dit det i epan :P dessutom finns det inte plats för nån kylning bak på flaket :roll: jaja coolt va det iallfall :D kul att du kunde fixa fram bilder också, när riktiga kortet är taget ska jag göra något kul med denna suzuki Mwahahah :twisted:
V8

Skriv svar