De e sant som ni säger allihoppa. men som jag skrev tidiager, behöver och vill fortfarande ha en motor med insprut för jag h*tar förknasare.MrHawk skrev:Vill du ha turbo så skaffa en VW TD, MathiasT här på forumet har en 413 (bland annat) med seriöst upskruvat laddtryck, satan vilket tryck det är i den, låter helt gudomligt medDessutom ett vettig val till en traktor.
Det finns ju gott om tid sen när du skaffat riktigt kort att leka med turbobilar
Byte av motor i 413
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
V8
en diesel är en insprutningsmotor finns ingen förgasare där inteMatte skrev:De e sant som ni säger allihoppa. men som jag skrev tidiager, behöver och vill fortfarande ha en motor med insprut för jag h*tar förknasare.MrHawk skrev:Vill du ha turbo så skaffa en VW TD, MathiasT här på forumet har en 413 (bland annat) med seriöst upskruvat laddtryck, satan vilket tryck det är i den, låter helt gudomligt medDessutom ett vettig val till en traktor.
Det finns ju gott om tid sen när du skaffat riktigt kort att leka med turbobilar

Men jag vill inte ha nå dieselturbomicra skrev:en diesel är en insprutningsmotor finns ingen förgasare där inteMatte skrev:De e sant som ni säger allihoppa. men som jag skrev tidiager, behöver och vill fortfarande ha en motor med insprut för jag h*tar förknasare.MrHawk skrev:Vill du ha turbo så skaffa en VW TD, MathiasT här på forumet har en 413 (bland annat) med seriöst upskruvat laddtryck, satan vilket tryck det är i den, låter helt gudomligt medDessutom ett vettig val till en traktor.
Det finns ju gott om tid sen när du skaffat riktigt kort att leka med turbobilar![]()

V8
kör då med en orginalmotorMatte skrev:Men jag vill inte ha nå dieselturbomicra skrev:en diesel är en insprutningsmotor finns ingen förgasare där inteMatte skrev: De e sant som ni säger allihoppa. men som jag skrev tidiager, behöver och vill fortfarande ha en motor med insprut för jag h*tar förknasare.![]()
för den är regbesiktad med bensin å så måste det byggas om med diesel
![]()
& ta förgasaren från en tidig toyota starlet så slipper du bekymmer det är inget fel på förgasarbilar bara på suzukis skitförgasare alltså det är inget fel på förgasare annars
nej det behövs inte höken kan svara mer exaktMatte skrev:adapterplatta med andra ord
men adapter behövs inte i alla fall tror det var att fila ovala hål i foten till bultarna sen är det väll gasvajern luftfilter bränsleledning & sånt
men som sagt höken kan nog svara mer exakt han hade gjort så förut om jag inte missminner mig
Tack för länken, yoggi
Turbomicra, förts å främst måste jag ju få tag på en sådan förgasare, å har precis moddat in nått skrot från italien med adapterplattta å hela h-vetet men den förgasaren funkade inte någe vidare heller så nu ska den bort med, har nämligen en 1300 förgasare från en bubbla (lite trött så vettefan om det vart rätt där) och om det inte funkar så kommer jag efter det testa med en strombergare som alla varmt rekomenderar, för jag vill helst slippa allt som har med vakum å elektronik å göra, pure mecanik liksom
Och om det nu mot förmodan skulle gå piss där också så byter jag motor rakt av
Turbomicra, förts å främst måste jag ju få tag på en sådan förgasare, å har precis moddat in nått skrot från italien med adapterplattta å hela h-vetet men den förgasaren funkade inte någe vidare heller så nu ska den bort med, har nämligen en 1300 förgasare från en bubbla (lite trött så vettefan om det vart rätt där) och om det inte funkar så kommer jag efter det testa med en strombergare som alla varmt rekomenderar, för jag vill helst slippa allt som har med vakum å elektronik å göra, pure mecanik liksom

V8
stromberg rekomenderar jag inte dessutom antar jag att du skulle ta den från en volvo? volvo motorn är lite väl stor i förhållande till din 1,3l motor den är ju nästan dubbelt så storMatte skrev:Tack för länken, yoggi
Turbomicra, förts å främst måste jag ju få tag på en sådan förgasare, å har precis moddat in nått skrot från italien med adapterplattta å hela h-vetet men den förgasaren funkade inte någe vidare heller så nu ska den bort med, har nämligen en 1300 förgasare från en bubbla (lite trött så vettefan om det vart rätt där) och om det inte funkar så kommer jag efter det testa med en strombergare som alla varmt rekomenderar, för jag vill helst slippa allt som har med vakum å elektronik å göra, pure mecanik liksom![]()