Konstaterade att jag låg i 130 med 4WD inkopplat. Saktade in till strax unde 80 och petade i 2WD. Inga problem då men några mil senare vägrade motorn varva över 1800RPM. Den bara hackade om jag försökte samt tände motorlampan.
Blev att vända om och halta hemåt igen.Så länge som jag höll varvtalet på max 1800RPM gick motorn mjukt och fint utan motorlampa, men den där förbaskade automaten ställde till med ett jävla hackande och hoppande när den försökter växla.
Det blev alltså att hålla motorn på 1800RPM och sköta hastigheten med Tiptronicen. Jävligt jobbigt då alla former av acceleration innebar hopp och hack. Jävligt kul att hamna i en enda lång jävla bilkö de sista åtta milen och vara bromsklossen alla blinkade åt

Kopplade loss batteriet en kort stund när jag vara hemma igen. Poff, motorn gick perfekt igen.
Vad kan ha förorsakat detta ?
/BKN