Franks Garage.

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

kalle
Guru

Re: Franks LJ70 och rörbuggy!

Inlägg av kalle » lör jan 04, 2014 20:32

Ohhh majj gadd! Kunde du åtminstone inte tagit en lite nättare asiatisk kaross :wink:

Ja,ja... Skadan är redan skedd och då röstar jag på runda Wrangler fronten, den är sötare :D

frank
Veteran

Inlägg av frank » lör jan 04, 2014 20:40

kalle skrev:Ohhh majj gadd! Kunde du åtminstone inte tagit en lite nättare asiatisk kaross :wink:

Ja,ja... Skadan är redan skedd och då röstar jag på runda Wrangler fronten, den är sötare :D

Jag vet att det skär i hjärtat på dig kalle, förlåt. :cry:

Fronten blir nog egenbyggd, men om jag ska ha en wrangler front så är det ju den med runda ljusen som hör till karossen isåfall. :wink:
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » lör jan 04, 2014 21:06

Victor skrev:Var det någon som viskade "Come to the dark side" i örat och du lyssnade eller? :mrgreen: :wink:
:lol: :lol: :lol:

Kul och udda kaross val Frank! Inte min favorit direkt men kan bli jävligt ballt, du har ju en tendens att få till stilen på byggena.... :tumbup:
Ska bli skojigt att se fortsättningen!

Vilken front är planen? Kan ju säg att jag håller parti med Kalle om förslag (CJ7 heter den så?).... :roll:
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

kalle
Guru

Inlägg av kalle » lör jan 04, 2014 21:13

Egenbyggd front blir nog bra förresten, dumt att köpa en o sen kapa bort 90% för att få plats med Gigge... Sen kan man ju ha random runda traktorlysen typ.

BorkJonas
Guru

Inlägg av BorkJonas » lör jan 04, 2014 21:16

Gott!!!!! Det kommer bli ett fräckt bygge, det är jag övertygad om! :-D
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

A.Lindgren
Hemmastadd

Inlägg av A.Lindgren » lör jan 04, 2014 21:21

frank skrev:
Victor skrev:Var det någon som viskade "Come to the dark side" i örat och du lyssnade eller? :mrgreen: :wink:
:lol: Ja så måste de ha varit, kan ju inte ha vart nykter när jag kom på denna iden i alla fall...
Närå, jag tog ju det enda som är bra med Jeep, nämligen utseendet, resten ger jag inte mycket för. 8)

Finns ju lite äckliga jeep märken instansat i baljan som jag måste skära bort, för även om den kommer se ut som en jeep så ska det minsann inte stå jeep nånstans...
Kommer nog bli bra detta också. Men det verkar som att det är tur att mitt gamla härke är så gammalt att det inte är en Jeep, du verkar lite anti mot dessa.:-S Kanske är jag som inbillar mig.B-)
Willys CJ3 -50 "Patina Edition"
Suzuki 423ET -86
Chevrolet Camaro -68

frank
Veteran

Inlägg av frank » lör jan 04, 2014 22:59

Joel_Vbg skrev:
:lol: :lol: :lol:

Kul och udda kaross val Frank! Inte min favorit direkt men kan bli jävligt ballt, du har ju en tendens att få till stilen på byggena.... :tumbup:
Ska bli skojigt att se fortsättningen!

Vilken front är planen? Kan ju säg att jag håller parti med Kalle om förslag (CJ7 heter den så?).... :roll:
Tackar :D

Planen är väl troligtvis att bygga en egen front, ska ju bygga egna rörframskärmar, så en egen front blir det nog, är väl wrangler TJ som gäller annars.
Men som sagt så blir det nog en egen, skulle vilja ha lite åt BJ40 stuket på den fram.
Volvo XC70 -04.

frank
Veteran

Inlägg av frank » lör jan 04, 2014 23:08

A.Lindgren skrev:
frank skrev:
:lol: Ja så måste de ha varit, kan ju inte ha vart nykter när jag kom på denna iden i alla fall...
Närå, jag tog ju det enda som är bra med Jeep, nämligen utseendet, resten ger jag inte mycket för. 8)

Finns ju lite äckliga jeep märken instansat i baljan som jag måste skära bort, för även om den kommer se ut som en jeep så ska det minsann inte stå jeep nånstans...
Kommer nog bli bra detta också. Men det verkar som att det är tur att mitt gamla härke är så gammalt att det inte är en Jeep, du verkar lite anti mot dessa.:-S Kanske är jag som inbillar mig.B-)
Din bil e ju grym, gillar stuket som fasen, men dom lite nyare jeeparna är jag inte mycket för, förutom utseendet då.
Dom jeeparna jag har prövat har inte imponerat, CJ7:an va inget vidare med den äckliga 4,2:an under huven och 3växlad låda, axlarna va rena skrotet, sådär roligt att tappa bakhjulet mitt i ett lerhål :shock:
Å Granden va väl helt okej förutom alldeles för klena axlar där med.

Nä Toyota grejer ska det va under skalet, visst dom går sönder lite då och då med, men jag gillar dom.

Och anledningen till att jag inte vill ha några jeepmärken på bilen är att jag ska ju inte åka runt på gräsmattan och fika, jag ska ut och härda den i riktig terräng. 8) :lol:
Volvo XC70 -04.

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » sön jan 05, 2014 9:07

frank skrev:Men som sagt så blir det nog en egen, skulle vilja ha lite åt BJ40 stuket på den fram.
BJ40 front måste väl gå att få tag på löst med? De hade ju verkligen gjort sig... :tumbup:

frank
Veteran

Inlägg av frank » sön jan 05, 2014 9:15

Joel_Vbg skrev:
frank skrev:Men som sagt så blir det nog en egen, skulle vilja ha lite åt BJ40 stuket på den fram.
BJ40 front måste väl gå att få tag på löst med? De hade ju verkligen gjort sig... :tumbup:
Ja dom går att få tag på, men dom är inte direkt billiga... tror inte det ska va så svårt att kopiera en sån grill heller.
Volvo XC70 -04.

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » sön jan 05, 2014 9:43

frank skrev:ja dom går att få tag på, men dom är inte direkt billiga... tror inte det ska va så svårt att kopiera en sån grill heller.
Nej, det har du säkert rätt i! Nåja, sitt inte här och glo, ut och gör lite nytta med dig.... :mrgreen:

Marcus
OffroadGeek
Kontakt:

Inlägg av Marcus » sön jan 05, 2014 9:46

kalle skrev:sen kapa bort 90% för att få plats med Gigge...
Nänänä... När Frank tröttnat på sitt opeplockevinch så skall han ha en röd!!
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

frank
Veteran

Inlägg av frank » sön jan 05, 2014 16:25

Marcus skrev:
kalle skrev:sen kapa bort 90% för att få plats med Gigge...
Nänänä... När Frank tröttnat på sitt opeplockevinch så skall han ha en röd!!
Näe, ingen röd, det kommer ju inte matcha den gröna färgen sen ju... :roll: hade dom funnits i svart så...

Sen trillade ju denna in i garaget nu i eftermiddags med, fick den som delbetalning för HJ60:in.
Bild
Kommer göra sig fint som bakwinch. :D Ska bara dit med en Bow2:a och rep.
Volvo XC70 -04.

frank
Veteran

Inlägg av frank » sön jan 05, 2014 16:31

Har inte gjort så värst mycket på bilen idag, hade ute och tvättade den igen i morse.
Bild
Fick bort lite mer gegg i alla fall.

Sen kom AndersW och Borkjonas förbi och hjälpte till att ha bort lite intrumentering och onödiga kablar. Ska gå loss lite till på elsystemet för att få bort all onödig el, tror det blir till att leta reda på ett lite nättare värmepaket med då toyotans tar upp större delen av torpedväggen.
Volvo XC70 -04.

Lövis
Användare

Inlägg av Lövis » sön jan 05, 2014 16:47

Gillar din Toyota. :tumbup:
Att springa utan att vara jagad av polisen tyder på Psykisk obalans!

Skriv svar