ny här och söker tips på bil

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Rössvik
Veteran

Re: ny här och söker tips på bil

Inlägg av Rössvik » sön jan 05, 2014 12:43

okej det förklarar det hela.... ja kunna kolla "allt" med dator e smidigt om man e data kunnig...
tja far min har en standard cherokee 96a med lite grövre däck bara, o den går på 1,1 lång körning men blandad körning så får du räkna på mellan 1,5-2 l/mil men det är en trevlig motor rapp o fin på låga varv sen har jag ju ett gott öga till amerikanska bilar före allt annat....
lift your truck fat chicks can´t jump!

varmlanningen
Användare

Inlägg av varmlanningen » mån jan 06, 2014 3:34

ja här fastna man med fulöl, brukar bli att jag blir sittnas och läser trådar och göttar mig, ja amerikanskt ska de va, men om det ska va rätt så ska det egentligen va en cheva impala -63a med airride :D då mår man gött :) och att det drar mycket beror ofta på hur tung högerfot man har, brukar bli nåra kilo på den tyvärr :(
man vet aldrig hur långt man kommer förns man har testat gränserna!

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » mån jan 06, 2014 12:42

varmlanningen skrev:ja här fastna man med fulöl, brukar bli att jag blir sittnas och läser trådar och göttar mig, ja amerikanskt ska de va, men om det ska va rätt så ska det egentligen va en cheva impala -63a med airride :D då mår man gött :) och att det drar mycket beror ofta på hur tung högerfot man har, brukar bli nåra kilo på den tyvärr :(
nja far min är väldigt snäll på gasen så blandad körning under 1,5 tror ja inte du kommer om ja ska vara ärlig.... kom igen nu lite högre mål än en impala får du allt sikta på :poke: :mrgreen:

varmlanningen
Användare

Inlägg av varmlanningen » mån jan 06, 2014 17:04

ja pickupen vi har går ju inte under 1.5 vare sig man har last på 2-3 ton eller inte, men har man så mycket så kan det stiga mot ena 3-4 liter mila :( då är de inte kul å köra längre! men sitter iofs en 390 motor i den :P

btw, gör halkbanan den 13 januari, ingen uppkörning eller teoriprov bokat, men snart så :woot: :tumbup: :beer: :lol:

mantajohan
Forumräv

Inlägg av mantajohan » mån jan 06, 2014 17:20

Rössvik skrev:okej det förklarar det hela.... ja kunna kolla "allt" med dator e smidigt om man e data kunnig...
tja far min har en standard cherokee 96a med lite grövre däck bara, o den går på 1,1 lång körning men blandad körning så får du räkna på mellan 1,5-2 l/mil men det är en trevlig motor rapp o fin på låga varv sen har jag ju ett gott öga till amerikanska bilar före allt annat....
min cherokee tar 1.1-1.2 vid långkörning i 110-120km/h
1.4-1.5/mil blandad körning med en del kickdown accelerationer eller släpdragning
orginalhög cherokee-95 med 235/75 15 däck
standard automat, rugged ridge grenrör och hemmabyggt 2.5tum catback system

det mesta jag var uppe i var med sprucket grenrör 1.75/mil men det kan inte räknas som normalt då den öste på med bensin pga läckaget vid lambdasonden
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

varmlanningen
Användare

Inlägg av varmlanningen » tis jan 07, 2014 0:27

ni har nog övertalat mig att gå över på jeep-sidan, men är en commander nåt att ha? jobbiga att skruva på, hur är dom med höjning och sånt?

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » tis jan 07, 2014 12:31

men är inte det en rätt ny modell va jag förstår??? lr är det en commache du menar????

varmlanningen
Användare

Inlägg av varmlanningen » ons jan 08, 2014 2:17

jo, kom väl runt -05 kanske?

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » ons jan 08, 2014 15:54

ja hade ju byggt på nått som är äldre.... billigare i inköp o mindre (nåja) el som kan krångla mm sen vet ja inte när det kom med helbils godkännande???

Skriv svar