köpråd.. abstinensen har blivit för stor...
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
köpråd.. abstinensen har blivit för stor...
Jag har tidigare kört en hel del utanför vägen har haft cherokee, grand cherokee, pajero men sålde min senaste bil för att jag tänkte att jag skulle hålla mig på vägen... det har ju gått sådär kan man säga!
Så nu är jag på jakt efter något nytt.. tänkte dock hålla mig till nästan standard bil men vill ha en som man iaf kan åka ut på lite äventyr med, en bil som inte är så blyg av sig när det kommer till skogsvägar och lite skit.. tänk er att man packar väskan och sticker ut i skogen i en vecka men inte orkar gå:)
Mina krav är väl egentligen automat och att det ska gå att köra en bit ut i grönskan utan att den ger upp hoppet om livet... finns det något bra? har kikat lite på tahoe, suburban, dodge durango, nån landrover, nyare grand, nyare pajero och lite så, skulle väl även kunna funka med en pickis om det är en dubbelhytt... men inte riktigt kunnat bestämma mig... har väl en budget på runt 60
Min mekaniker som jag har fått hjälp av har tyvärr flyttat så jag uppskattar något som är relativt driftsäkert...
Hjälp snälla;) haha
Så nu är jag på jakt efter något nytt.. tänkte dock hålla mig till nästan standard bil men vill ha en som man iaf kan åka ut på lite äventyr med, en bil som inte är så blyg av sig när det kommer till skogsvägar och lite skit.. tänk er att man packar väskan och sticker ut i skogen i en vecka men inte orkar gå:)
Mina krav är väl egentligen automat och att det ska gå att köra en bit ut i grönskan utan att den ger upp hoppet om livet... finns det något bra? har kikat lite på tahoe, suburban, dodge durango, nån landrover, nyare grand, nyare pajero och lite så, skulle väl även kunna funka med en pickis om det är en dubbelhytt... men inte riktigt kunnat bestämma mig... har väl en budget på runt 60
Min mekaniker som jag har fått hjälp av har tyvärr flyttat så jag uppskattar något som är relativt driftsäkert...
Hjälp snälla;) haha
Re: köpråd.. abstinensen har blivit för stor...
viewtopic.php?f=9&t=47877" onclick="window.open(this.href);return false;
Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;
4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeep xj 97
Jeep j20 81
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;
4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeep xj 97
Jeep j20 81
Halloj!Har du kikat nått på Ford Explorer?Mkt bil för pengarna kan jag säga!!Äger själv en 93" som jag kört mkt med utan några som helst problem!Satta på 31 tummare som fick plats utan någon som helst modifiering.Funderar nu på att kaross höja den.Bra bil som tar sig fram!!!Tror att Explorern fått oförtjänt dåligt ryckte!!eller så har ja bara haft tur med min
den har snart rullat 36000 mil!

-
- Användare
njeaa.. jag vet inte om den är så jävla lockande.. har hört lite illa om den, har dock kollat på dom större modellerna av den... känns som att dom är lite mer gjorda för gata? men jag kanske har fel?wille skrev:Halloj!Har du kikat nått på Ford Explorer?Mkt bil för pengarna kan jag säga!!Äger själv en 93" som jag kört mkt med utan några som helst problem!Satta på 31 tummare som fick plats utan någon som helst modifiering.Funderar nu på att kaross höja den.Bra bil som tar sig fram!!!Tror att Explorern fått oförtjänt dåligt ryckte!!eller så har ja bara haft tur med minden har snart rullat 36000 mil!

En lite snällare 4x4 med potential är väl Grand Vitara, dessa finns även som automat och är en ok kärra med "rekordelig" 4x4. En trevlig vagn.

Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
hade åkt runt o kollat o klämt o kännt på allt som är 4x4 i närområdet på blocket o skaffat sej en uppfattning om vad du vill ha... personligen så hade jag satsat på en stelaxlad bil, sen om man vill ha spiraler lr bladfjädring det delar ju upp valet lite....
lift your truck fat chicks can´t jump!