Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Jockum
- Hemmastadd
- Inlägg: 235
- Blev medlem: sön sep 24, 2006 19:58
- Ort: Borås
Inlägg
av Jockum » sön jan 12, 2014 19:05
LG skrev:Det går nog klämma ur lite mer effekt, men spridarna börjar ta slut. Turbon hänger med fint, den ryker inget på last, däremot vill jag ha snabb gasrespons så den ryker lite när man ger fullt från låga varv.
Prylarna till lådan köptes hos Alligator Performance sen byggdes lådan om hos oss då vi håller på med automatlådor.
All mjukvaruoptimering är gjord av mig .
Det roliga är att jag trodde den tog stopp i 200 men när jag kör den i bromsbänken gör den 240. Det är mätaren som stannar på 200.
Vad var det som gjorde att du valde Alligator Performance? Jag menar att de finns ju en del aktörer på den marknaden, och ni som grejar med automatlådor kanske ser något som en annan har missat.
Mjukvaruoptimeringen, innefattar den även någon tuning av tcm:en?
Lite frågor, men de kan ju vara bra att veta för framtiden:-)
GMC Sierra 2500HD -02 Duramax, EFI live, Edge Insight CTS, S&B cold air intake
-
LG
- Användare
- Inlägg: 10
- Blev medlem: fre jan 30, 2009 18:23
- Ort: Karlskoga
-
Kontakt:
Inlägg
av LG » sön jan 12, 2014 19:39
Dom var vettiga att snacka med på Alligator, sen hade jag handlat endel av dom innan, både till min bil och till kundbilar. Jag gjorde ingen stor marknadsreserch då , för jag behövde få igång trucken igen. Men lådan är jag mycket nöjd med, den växlar obetydligt hårdare än innan.
Jag har ändrat växlingspunkter och Lockup lite i TCM men inga stora grejer. Det först jag gjorde var att få bort otyget med att den växlar ner så fort det blir minsta uppför.
Silverado 2500 HD -08 Duramax.
8" Fabtech lift , 37"
EFI Live 600 HP
-
Jockum
- Hemmastadd
- Inlägg: 235
- Blev medlem: sön sep 24, 2006 19:58
- Ort: Borås
Inlägg
av Jockum » sön jan 12, 2014 20:11
Det låter ju bra att lådan fungerar som den ska. Just att växlingarna inte är nämnvärt hårdare är original är ju trevligt, är ingen höjdare att behöva parrera när det är blött ute:-)
GMC Sierra 2500HD -02 Duramax, EFI live, Edge Insight CTS, S&B cold air intake
-
LG
- Användare
- Inlägg: 10
- Blev medlem: fre jan 30, 2009 18:23
- Ort: Karlskoga
-
Kontakt:
Inlägg
av LG » tor jan 16, 2014 21:42
Idag blev det en shackle flip. Ska fräsa av blocken 1-1,5" sen. men det bär imot att sänka

Silverado 2500 HD -08 Duramax.
8" Fabtech lift , 37"
EFI Live 600 HP
-
Rössvik
- Veteran
- Inlägg: 2201
- Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
- Ort: habo
Inlägg
av Rössvik » fre jan 17, 2014 18:18
trevligt värre

o snöhögen som står bakom ser trevlig ut med

lift your truck fat chicks can´t jump!
-
LG
- Användare
- Inlägg: 10
- Blev medlem: fre jan 30, 2009 18:23
- Ort: Karlskoga
-
Kontakt:
Inlägg
av LG » sön jan 19, 2014 15:00
Rössvik skrev:trevligt värre

o snöhögen som står bakom ser trevlig ut med

Jag hatar snö, men under snön bor det 454 CUI

Silverado 2500 HD -08 Duramax.
8" Fabtech lift , 37"
EFI Live 600 HP
-
Rössvik
- Veteran
- Inlägg: 2201
- Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
- Ort: habo
Inlägg
av Rössvik » sön jan 19, 2014 16:19
ännu trevligare

synd bara att den ser 2wd ut.... är det en 72a???
lift your truck fat chicks can´t jump!
-
LG
- Användare
- Inlägg: 10
- Blev medlem: fre jan 30, 2009 18:23
- Ort: Karlskoga
-
Kontakt:
Inlägg
av LG » lör jan 25, 2014 20:05
Alldeles korrekt, en 2WD -72a. Man måste ju ha variation i fordonsparken.
Silverado 2500 HD -08 Duramax.
8" Fabtech lift , 37"
EFI Live 600 HP
-
Rössvik
- Veteran
- Inlägg: 2201
- Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
- Ort: habo
Inlägg
av Rössvik » lör jan 25, 2014 20:27
som sagt lite synd med 2wd men men trevlig ändå

har cromade kofångare o parkljus insatser till en sådan liggandes föresten....
lift your truck fat chicks can´t jump!