udda lösning istället för schakle
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
udda lösning istället för schakle
http://www.pirate4x4.com/forum/chevy/95 ... vy-13.html" onclick="window.open(this.href);return false;
det börja på denna sidan o fortsätter på nästa har aldrig hört talas o sånna innan men de kan ju funka bra på en skogsbil kanske????
det börja på denna sidan o fortsätter på nästa har aldrig hört talas o sånna innan men de kan ju funka bra på en skogsbil kanske????
lift your truck fat chicks can´t jump!
Re: udda lösning istället för schakle
Udda lösning men jag skulle vilja se den "in action".... 

Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
Helt klart ett intressant sätt att lösa problemet med att kunna flexa ut lite mer utan att behöva bilen.
Den tråden skall följas det är klart.
Det skulle vara intressant att veta vad ABS har att säga om en dylik lösning.
Den tråden skall följas det är klart.
Det skulle vara intressant att veta vad ABS har att säga om en dylik lösning.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Det finns tydligen att köpa också, för jag har sett det i en annan tråd där byggaren köpte det nånstans ifrån.
Den enda fördelen som jag ser det är väl att axeln blir stabilare i sidled, vilket jag iofs skulle behöva på min...
Men jag undrar hur länge "plast"-puckarna håller innan de blir utslitna...?
Den enda fördelen som jag ser det är väl att axeln blir stabilare i sidled, vilket jag iofs skulle behöva på min...
Men jag undrar hur länge "plast"-puckarna håller innan de blir utslitna...?
jo de hade vart nått detJoel_Vbg skrev:Udda lösning men jag skulle vilja se den "in action"....

pröva o bygg de på K30n då grottulf för det är väl ingen risk att den bilen ska se inkörnings porten på svenska spels fordons avdelning???

Finns att köpa färdiga till en del bilar tex cherroke
Sök på leafspring slipers så kommer det upp ganska mycket
En fördel verkar vara att fjädern blir mer linjär i hårdhet.
Sök på leafspring slipers så kommer det upp ganska mycket
En fördel verkar vara att fjädern blir mer linjär i hårdhet.
Det var ju skitsmart,
Men det kostar nog skjortan
Men det kostar nog skjortan
Förstog inte vittsen med den där konstruktionen, men så är jag ju ingen vetenskapsman heller.
Samma rörelse som ett vanligt shackel, förutsatt att det inte är för kort.
På -90 talet skulle alla åka med "revolvershackel", nu ser man inte en bil med sådana.
På -90 talet skulle alla åka med "revolvershackel", nu ser man inte en bil med sådana.
Det skulle väl vara sidostabiliteten då som sagt...
Sen förändras ju inte castervinkeln vid fjädring heller (såvida axeln sitter på mitten av fjädern...)
Men i skogen tycker jag det är bättre med shackel, för man får ju mer utfjädring när shacklet svingar ner, om man har installerat det med en bra vinkel.
(Men att fjädern då blir progressiv åt fel håll talar vi tyst om
)
Sen har jag svårt att tro att detta håller något vidare i längden, det blir mycket belastning på en liten yta på de där plastbitarna,
Även om de är gjorda av äkta "unobtainium" med en en friktionskoefficient på noll, så lär det komma in skit däremellan som äter upp det
Sen förändras ju inte castervinkeln vid fjädring heller (såvida axeln sitter på mitten av fjädern...)
Men i skogen tycker jag det är bättre med shackel, för man får ju mer utfjädring när shacklet svingar ner, om man har installerat det med en bra vinkel.
(Men att fjädern då blir progressiv åt fel håll talar vi tyst om

Sen har jag svårt att tro att detta håller något vidare i längden, det blir mycket belastning på en liten yta på de där plastbitarna,
Även om de är gjorda av äkta "unobtainium" med en en friktionskoefficient på noll, så lär det komma in skit däremellan som äter upp det

ja vart tog alla dessa vägen??? o halv eleptiska fjädrar?? vart tog alla dessa vägen??Spiken skrev:Förstog inte vittsen med den där konstruktionen, men så är jag ju ingen vetenskapsman heller.
Polarna har revolvers på sin LR fast den står still för tillfället med ett lätt rost problem på båda halvorna av ramen 

LAND ROVER skadad.
Discovery-98 300tdi med portaler Bogger 38,5/15-16 och hydro assist, TGB40-74, Discovery -98 300tdi orginal
portal Disco tråden
Discovery-98 300tdi med portaler Bogger 38,5/15-16 och hydro assist, TGB40-74, Discovery -98 300tdi orginal
portal Disco tråden
da er det testet i norge med godt resultat. på en susuki med patrol aksler. ikke min, men tipset noen om det og de smidde noen prøve exemplar. det er vist planer om flere prøve exemplar for å sjekke hvordan det virker
https://www.dropbox.com/s/a3qgx4cnlw8bo ... 51436.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.dropbox.com/s/a3qgx4cnlw8bo ... 51436.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Då får du återkomma senare med en rapportering om hur det fungerarNo(r)way skrev:da er det testet i norge med godt resultat. på en susuki med patrol aksler. ikke min, men tipset noen om det og de smidde noen prøve exemplar. det er vist planer om flere prøve exemplar for å sjekke hvordan det virker![]()