Franks Garage.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Franks LJ70 och rörbuggy!
Ser grymt bra ut! Men ser ut som framaxeln kanske skulle må bra av att åka fram 5cm.... 

//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Blir nice men jag hade nog skickat framm axeln 10cmBorkJonas skrev:Ser grymt bra ut! Men ser ut som framaxeln kanske skulle må bra av att åka fram 5cm....

Suzuki 416 Challengeräser!
Lyssna inte på Andreas B! Han kan bara kapa sönder!
Du kan aldrig kapa bort "Jeepkänslan" eller det amerikanska som finns i en JEEP!

Du kan aldrig kapa bort "Jeepkänslan" eller det amerikanska som finns i en JEEP!

Vanlig Cj5:a
Ja det hade inte skadat att flytta framaxeln... men den får bo kvar där den är, blir för mycket jobb med att flytta den, hade det vart bak så hade jag flyttat den.Andreas B skrev:Blir nice men jag hade nog skickat framm axeln 10cmBorkJonas skrev:Ser grymt bra ut! Men ser ut som framaxeln kanske skulle må bra av att åka fram 5cm....
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
svediss skrev:Lyssna inte på Andreas B! Han kan bara kapa sönder!
Du kan aldrig kapa bort "Jeepkänslan" eller det amerikanska som finns i en JEEP!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hehe, det ska nog allt gå... jag gillar min vinkelslip.

Närå det ska nog bli bra det här, jag slipper ju JEEP möget som sitter under skalet i alla fall.

Volvo XC70 -04.
va skoj att du vill ha utseendet av en jeep!
kommer bli fint som fan!
men ja tror du kan få problem med å få dit framskärmarna om du inte flyttar fram framaxeln, från karrosbaljans framkant/nederkan går skärmen 15-20cm innan hjulhuset öppnar sig. å de ser ut som du har 10cm till däcket...
ja håller själv på å grejar med en wrangler å ja ska skicka fram framaxeln ca 12-15cm för frigångsvinkelns skull!
kommer bli fint som fan!
men ja tror du kan få problem med å få dit framskärmarna om du inte flyttar fram framaxeln, från karrosbaljans framkant/nederkan går skärmen 15-20cm innan hjulhuset öppnar sig. å de ser ut som du har 10cm till däcket...
ja håller själv på å grejar med en wrangler å ja ska skicka fram framaxeln ca 12-15cm för frigångsvinkelns skull!
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Jag ska inte ha några wrangler framskärmar, bygger egna i rörErraN_XJ skrev:va skoj att du vill ha utseendet av en jeep!
kommer bli fint som fan!

Volvo XC70 -04.
Närå, har hållit på rätt mycket i garaget, dock inte mitt garage eller på min bil...Runekebab skrev:Har du tagit semester
Men denna veckan blir det lite byggt på Lj:n i alla fall.
Volvo XC70 -04.
Ny bruksbil??
Såg detta med.... Började med en Jeep kaross och nu kör han Cheva, vart skall detta sluta?!Lone Wolf skrev:Ny bruksbil??

Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
Nu har jag ju faktiskt haft 4st chevor innan... Och efter några år med Volvokombis och Bmw så va de dags för nåt amerikanskt igen, istället för en pickis som jag har haft innan så blev det en Tahoe -97:a, är jäkligt nöjd med den änsålänge, åker snuskigt gott i den, och får in mycket bröte i skuffen.Joel_Vbg skrev:Såg detta med.... Började med en Jeep kaross och nu kör han Cheva, vart skall detta sluta?!Lone Wolf skrev:Ny bruksbil??
Volvo XC70 -04.
Hur går det här då???
Det brukar ju vara en himla fart på dina byggen.
Det har inte hänt mycket det senaste tyvärr, har hållt på rätt mycket med ett annat projekt...pigge skrev:Hur går det här då???
Men denna veckan ska det väl bli lite byggt på "TJ 70:n", kommer en uppdatering med lite bilder framåt helgen förhoppningsvis.

Volvo XC70 -04.