Hjälp bilen startar inte!!!!!!!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Hjälp bilen startar inte!!!!!!!
har provat att dra/vrida i växelspaken och, använt skruvmejsel på solinoiden men det sprakade lite men bilan är död.
Tycker det är konstigt att bilen gick hur bra som helst tills jag stängde av, tändningen verkar normal i alla läge utom vid "start" då är det som att tändningen stängs av tills man släpper nyckeln.
ARGGGG !!!!!! Finns det fler tips???
Tycker det är konstigt att bilen gick hur bra som helst tills jag stängde av, tändningen verkar normal i alla läge utom vid "start" då är det som att tändningen stängs av tills man släpper nyckeln.
ARGGGG !!!!!! Finns det fler tips???
Förutsatt att det är bra med kräm I batteriet så är det nog så att om det bara sprakar och gnistrar när du kortsluter batterikabel på starmotorn mot terminal 50 så är startmotorn kass ock behöver bytas(kan hjälpa tillfälligt med lite bankande mot startmotorn,som nämdes I tidigare inlägg).
Tändningen ska stängas av I startläget för att sedan återkomma när nyckeln återgår till "tändningsläge"
Tändningen ska stängas av I startläget för att sedan återkomma när nyckeln återgår till "tändningsläge"
jteck skrev:Förutsatt att det är bra med kräm I batteriet så är det nog så att om det bara sprakar och gnistrar när du kortsluter batterikabel på starmotorn mot terminal 50 så är startmotorn kass ock behöver bytas(kan hjälpa tillfälligt med lite bankande mot startmotorn,som nämdes I tidigare inlägg).
Får fixa en startmotor och kolla det

-
- Forumräv
har du rengjort neutral safety switchen som jag linka om tidigare?
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
-
- Rutinerad
mantajohan skrev:har du rengjort neutral safety switchen som jag linka om tidigare?
Med plus från batter till terminal 50 har vi kringått all el i bilen utan plusmatning till start, jorfläta och själva starten. Om motorn inte går runt då finns bara tre saker kvar att titta på. Kabel mellan batteri och startmotor, jordfläta samt startmotor.
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet.
ZJ i6 Manuell
Hittat det rätta objektet.

Tack för alla råd och tips
nugår bilen igen.... Det var startmotorn som krånglade
Tackar alla för bra tips ni är kanon

Tackar alla för bra tips ni är kanon

-
- Forumräv
underbart att det löste sig 

-
- Forumräv
ahano1_martin skrev:mantajohan skrev:har du rengjort neutral safety switchen som jag linka om tidigare?
Med plus från batter till terminal 50 har vi kringått all el i bilen utan plusmatning till start, jorfläta och själva starten. Om motorn inte går runt då finns bara tre saker kvar att titta på. Kabel mellan batteri och startmotor, jordfläta samt startmotor.