Information och tips om träffar
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
nyborjan
- Hemmastadd
hej jag är snart 15 år haft motorintresset sen jag var 5år typ haft 4 hjulingar byggt om dom för skogen men nu va man ju snart 15 och moppe och a traktor blev mer och mer intressant det hela slutade med att jag knegade ihop vartenda öre och köpte mig en mitsubishi l200 som ska reggas som a traktor jag har även blivit lite förtjust i volvo valp och har eventuellt planer på att köpa en sådan och regga som a traktor

nu är det ju det stora grejen jag upptäckt har man en offroad värdig bil även om det ej är någon monster truck så skulle jag vilja kolla upp vart man får kan köra bor i kållered/mölndal som är en förort till göteborg finns det någon anläggning som jag får köra på? får jag åka på träffar och köra där? finns det typ snällare offroad slingor på anläggningarna? den största frågan är ju vart/om jag får köra?
tacksam för svar

-
Karhinen
- Hemmastadd
-
Kontakt:
Det är ju inte så jättelångt till Borås från gbg, och hit är du varmt välkommen till Borås Jeepklubb. Vi arrangerar både öppna träffar och rena klubbkörningar ute på Osdals terrängbana ( aka Bråt), och här finns det varierande modeller av terräng. Det finns inte några lagda slingor, men det är bara att fråga på plats så pekar vi åt ett håll som är lämpligt att börja i.
Årets första öppna träff är SoftTrail som i år hamnar den 26:e april. Det är en väldigt bra träff att börja köra på, både som ny på Bråt och ny i offroadsvängen då vi just denna träff har manöverprov i skogen och en väldigt lätt tipsrunda.
"Birk", Willys CJ3B - 46 35" Bogger, B23 turbo.
-
nyborjan
- Hemmastadd
Karhinen skrev:Det är ju inte så jättelångt till Borås från gbg, och hit är du varmt välkommen till Borås Jeepklubb. Vi arrangerar både öppna träffar och rena klubbkörningar ute på Osdals terrängbana ( aka Bråt), och här finns det varierande modeller av terräng. Det finns inte några lagda slingor, men det är bara att fråga på plats så pekar vi åt ett håll som är lämpligt att börja i.
Årets första öppna träff är SoftTrail som i år hamnar den 26:e april. Det är en väldigt bra träff att börja köra på, både som ny på Bråt och ny i offroadsvängen då vi just denna träff har manöverprov i skogen och en väldigt lätt tipsrunda.
det tackar jag för

så om jag registrerar den til a-traktor får jag alltså köra hos er?

i sådana fall blir det dock ej före nästa säsong då jag ska knega ihop pengar till en valp först

eller någon lite äldre hyffsat billig bil som är lätt att bygga om

kul att veta att det finns iallafall hur öppen är träffen? gåt det att åka dit ock kolla iår? får man köra runt och kolla på en fyrhjuling?
-
Karhinen
- Hemmastadd
-
Kontakt:
Så länge du har behörighet att framföra ditt fordon får du köra på BJKs träffar.
Jättekul om du vill komma och kolla på våra träffar även om du inte kör själv, men endast de fordon som deltar på träffen får köra på området, så det är apostlahästarna som gäller, eller om du har någon annan på träffen att åka med, men inga ATV är tillåtna, varken för träffdeltagare eller träffpublik. Som åskådare är det naturligtvis gratis att komma in och bliga och parkering finns det också.
-
nyborjan
- Hemmastadd
Karhinen skrev:Så länge du har behörighet att framföra ditt fordon får du köra på BJKs träffar.
Jättekul om du vill komma och kolla på våra träffar även om du inte kör själv, men endast de fordon som deltar på träffen får köra på området, så det är apostlahästarna som gäller, eller om du har någon annan på träffen att åka med, men inga ATV är tillåtna, varken för träffdeltagare eller träffpublik. Som åskådare är det naturligtvis gratis att komma in och bliga och parkering finns det också.
okej

vad kostar det om jag vill köra med det fordonet jag köper sedan? är det pay and drive eller årskort?

-
Karhinen
- Hemmastadd
-
Kontakt:
Man betalar varje gång man kommer till en träff, förutom klubbkörningarna som är gratis för medlemmar. Jag ljuger nog inte alltför mycket om jag säger att SoftTrailen förra året låg på 200-300 kr för körning hela lördagen mellan 9-16.

Årets träffavgift kommer nog att hamna i samma klass också.
-
noodlesswe
- Beroende
sen funns la uddevalla också
// Noodles aKa Andreas
Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007
-
larre991
- Användare
Du har ju Kungälvs Jeepklubb

Där håller jag till

och där e du välkommen också
Själv tycker jag det hade vart kul med lite yngre folk
***Psst.... mellan oss två, det e nästan bara gubbar som kör där så lite ungdomar hade vart sköj om det kom dit

*** hehe