Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
tm250e
- Användare
- Inlägg: 22
- Blev medlem: mån dec 17, 2012 12:21
- Ort: Härnösand
Inlägg
av tm250e » tis feb 11, 2014 20:38
-
Klas_B
- Rutinerad
- Inlägg: 370
- Blev medlem: fre okt 17, 2008 10:06
- Ort: Gävle
Inlägg
av Klas_B » tis feb 11, 2014 23:36
Bra dokumenterat! Men du funderade inte på att ta bort fästena på snäckan runt utgående axeln och slipa den rund så att valpens klämma från orginalsnäckan blev att passa? Då hade du inte behövt förlänga snäckans arm, och sluppit skära i ramen?
Gröna bilar är sköna!
Volvo C304 6x6 TGB-131A reg som Lätt LB
Volvo C304 6x6 HYTTGB-13 på 38.5x14.5
Bygger på
Projekt Lillvalp
-
tm250e
- Användare
- Inlägg: 22
- Blev medlem: mån dec 17, 2012 12:21
- Ort: Härnösand
Inlägg
av tm250e » ons feb 12, 2014 11:56
Kommer inte ihåg riktigt hur det såg ut, var -96 som jag gjorde detta.
Men har för mig att om man använde klämhylsan så kom rattaxel
långt åt sidan och man fick problem att komma upp mellan pedalerna.
Med den lösningen jag gjorde så kommer rattaxeln upp på orginalplatsen