93....Roger Patrol skrev:OffroadGangster skrev:Instämmer med ErraN! Nu är jag bara 18 bast, men till och med jag blir skrämd av dagens samhälle!
Här i Båstad har dagis och förskola surfplattor, redan i 5-10-års åldern springer barnen runt med iphones och när det kommer till att umgås sitter ungdomarna runt ett bord och skriver till varandra på sociala nätverk! Är det inte till att förstöra barns uppväxt?![]()
![]()
När jag var liten och gick på förskola cyklade vi trehjuling och lekte polis, byggde sandslott och lekte med bilar tillsammans!
Hur kommer världen se ut om 10år?
Varför kan det inte vara som förr?![]()
vad tror du jag tänker då som föddes när det va en tv kanal i svart vit å tror det var 1984 jag var 22 år så kom tv4 på prov å skulle man sen en film så hyrde man en box m vhs tillsammans med filmen.
å jag minns det som i gårförsta mobilen köpte jag -93 å då kostade det 6kr i minuten att ringa
Hehe... Min första på bilden...

Nä!
Man blir lite rädd ibland när man ser hur det ser ut i samhället idag. Många sitter hela dagen (och natten) framför datorn och bara sväller och sväller. Barn, och föräldrar, som är så feta att dom knappt kan gå, och har man inte en iPhone så blir man mobbad och utstött.
Gamla lekar som Pjätt (kull/tafatt uppåt i landet), att cykla, bygga lådbilar, cowboys och indianer (så ändainihelvete politiskt inkorrekt att man får väl inte ens skriva det idag), klättra i träd och ramla ner, plåster på knäna, blåmärken och en utslagen tand är ju helt USCH idag...
Jag menar. Jag fick min första kniv när jag var en 6-7 år och den va skarpslipad som ett rakblad (bra med vassa knivar för det blir rena sår), man stod ensam och svarvade, sågade med bandsågen och skar metall med vinkelslipen långt innan man fyllt 10...
Och tv-tittande blev det inte mycket av. Det fanns ju bara 1:an, 2:an och dansk tv att titta på...
Och det var ju bara typ en halvtimme barn-tv på den tiden...
Usch.
Nu låter man ju som en gammal knarrig gubbjävel....