Flappy Bird

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lasse Suzican
4x4xnerd
Kontakt:

Re: Flappy Bird

Inlägg av Lasse Suzican » tor feb 13, 2014 22:31

Roger Patrol skrev:
OffroadGangster skrev:Instämmer med ErraN! Nu är jag bara 18 bast, men till och med jag blir skrämd av dagens samhälle!
Här i Båstad har dagis och förskola surfplattor, redan i 5-10-års åldern springer barnen runt med iphones och när det kommer till att umgås sitter ungdomarna runt ett bord och skriver till varandra på sociala nätverk! Är det inte till att förstöra barns uppväxt? :skumt: :roll:
När jag var liten och gick på förskola cyklade vi trehjuling och lekte polis, byggde sandslott och lekte med bilar tillsammans!

Hur kommer världen se ut om 10år?
Varför kan det inte vara som förr? :vetej:
:tumbup:
vad tror du jag tänker då som föddes när det va en tv kanal i svart vit å tror det var 1984 jag var 22 år så kom tv4 på prov å skulle man sen en film så hyrde man en box m vhs tillsammans med filmen.
å jag minns det som i går :roll: första mobilen köpte jag -93 å då kostade det 6kr i minuten att ringa :shock:
93....
Hehe... Min första på bilden...
Bild

Nä!
Man blir lite rädd ibland när man ser hur det ser ut i samhället idag. Många sitter hela dagen (och natten) framför datorn och bara sväller och sväller. Barn, och föräldrar, som är så feta att dom knappt kan gå, och har man inte en iPhone så blir man mobbad och utstött.
Gamla lekar som Pjätt (kull/tafatt uppåt i landet), att cykla, bygga lådbilar, cowboys och indianer (så ändainihelvete politiskt inkorrekt att man får väl inte ens skriva det idag), klättra i träd och ramla ner, plåster på knäna, blåmärken och en utslagen tand är ju helt USCH idag...
Jag menar. Jag fick min första kniv när jag var en 6-7 år och den va skarpslipad som ett rakblad (bra med vassa knivar för det blir rena sår), man stod ensam och svarvade, sågade med bandsågen och skar metall med vinkelslipen långt innan man fyllt 10...
Och tv-tittande blev det inte mycket av. Det fanns ju bara 1:an, 2:an och dansk tv att titta på...
Och det var ju bara typ en halvtimme barn-tv på den tiden...

Usch.
Nu låter man ju som en gammal knarrig gubbjävel....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

lam84
Forumräv

Inlägg av lam84 » tor feb 13, 2014 22:37

kenny_69 skrev:Grejen med spelet och dyra telefoner fattar jag inte!

Men håller inte med er om allt var så bättre förr, finns mycket hjälp att få för ungarna som har det svårt i skolan med div program på datan och plattan! Sen tycker jag rent allmänt att det är ett jäkla gnäll om vad ungar ska och inte ska och oftas av såna som inte har några ungar själv. Har själv 4 ungar mellan 14 och 3 år, och alla har varsin surfplatta 3 av 4 har sin Iphone och minsting spelar på min. I regel spelar dom kanske en timme om dan, resten av dagar gör dom så vi gjorde dvs umgås med kompisar, spelar fotboll/innebandy, dans, gympa, trixar sparkcykel . Går jag ut i garaget eller fixa hemma så är det nästan alltid med
:tumbup: :tumbup: :tumbup: :tumbup:
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

ernie
Beroende

Inlägg av ernie » tor feb 13, 2014 22:50

Kollade blocket efter flappy bird för ca 3 timmar sen och då va det ca 2600 annonser på lurar med spelet. Sen dess har det ökat med mer än 1 annons i minuten :shock:
Kan väl inte finnas någon som skulle betala dessa summorna för en lur, bara för att den har ett visst spel.

Tur man aldrig har spelat några spel på luren, det värkar farligt :lol:

gutterslut
Hemmastadd

Inlägg av gutterslut » fre feb 14, 2014 12:44

Det här med surfplattor på förskolor(förskola är dagis).

Ni vet väl att en enda lite klosslåda kostar typ lika mycket som en ipad? Inte för alla förskolor men som t.ex. Stockholm-Stad har avtal med vissa företag som tillhandahåller all sorters leksaker o.d, dessa saker är testade och försäkrat säkra i den grad att en burk kapplastavar går lös på två lax. Så att det inte skulle vara ekonomiskt försvarbart är lite dumt för leksaker till förskolor är svindyrt.

Min fru brukar ha hem ipaden från sitt jobb och jag är rent häpen över enkelheten och hur pedagogiska program som finns. Kreativiteten bara sprutar när man sätter sig med även det enklaste ritprogrammet.

Knappast så att småttingarna sitter och lägger upp "selfies" och "twittrar" hela dagarna
Apokalypsen är snart här!

partyvan
Forumräv

Inlägg av partyvan » fre feb 14, 2014 22:40

Undrar om folk betalar typ 5000:- för en s3 bara för det är ett tråkigt spel på den?
Kanske skulle jag slänga ut min bara för att prova och se om mänskligheten är så dum ;)

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » fre feb 14, 2014 22:49

partyvan skrev:Undrar om folk betalar typ 5000:- för en s3 bara för det är ett tråkigt spel på den?
Kanske skulle jag slänga ut min bara för att prova och se om mänskligheten är så dum ;)
skulle jag genast göra, vad ska du ha en slapp höna för flera tusen till :)
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

thomasv
Forumräv

Inlägg av thomasv » lör feb 15, 2014 14:19

Och här kan ni tanka ner appen!

http://apkandroid.blogspot.se/2014/02/f ... 3-apk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
/Thomas

.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!

Wildhearted
Rutinerad

Inlägg av Wildhearted » lör feb 15, 2014 16:36

kan berätta att det var en artikel på aftonbladet där de stod att nån idiot satt flappy bird på ebay för 500 000 och hade fått många bud, dom fattar ju dock inte att de va fejkbud..sen läste några som va än värre idioter artikeln och trodde på de o därefter försöker sälja sin telefon be flappy bird på för sinnessjukt pris bara för att dom tror att de inte finns tillgängligt mer..finns dock att tanka över hela nätet...

att räkna med att någon fått sålt en sån telefon e nog till att glömma :)
Kört Suzuki sj413, cherokee
har nu en frontera sport :)

Skriv svar