Hur separerar jag br-ljus från blinkers på min F150 2013
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Nybörjare
Hur separerar jag br-ljus från blinkers på min F150 2013
Har flyttat hem från Usa och skall registrera in min 2013 Ford F150 FX4 Super Crew Cab, har dock problem med att separera bromsljusen från blinkersen bak, samt till släpvagnskopplingen.
Och vem kan fixa navigatorn?
Jacob
Och vem kan fixa navigatorn?
Jacob
Re: Hur separerar jag br-ljus från blinkers på min F150 2013
blinkersen får du troligtvis dra kablar ända från blinkarna ifram.... det fick en göra på alla raggarbilar som en skulle ha drag på för att få det o funka... men har du inte canbus system på en så ny bil???
lift your truck fat chicks can´t jump!
Som flyttgods så får väll bilen vara godkänd i sverige i samma utförande som usa
Vet andra flyttgods bilar med röda blinkers bak å oranga park ljus och fullt godkända
Kanske är andra regler nu iof? Annars lär du få leta redan på "typical rear lighting schedule" och kolla om de går separera där bak. Går inte de blir de nog ny el från närmaste blinkers.
Vad med navigatorn vill du ha gjort?
Vet andra flyttgods bilar med röda blinkers bak å oranga park ljus och fullt godkända
Kanske är andra regler nu iof? Annars lär du få leta redan på "typical rear lighting schedule" och kolla om de går separera där bak. Går inte de blir de nog ny el från närmaste blinkers.
Vad med navigatorn vill du ha gjort?
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
INGET klippa i kablar här...
Misstänker stark att den har liknande digitala elsystem som många andra nya bilar.
Jag tittade på Martina Hanssons splitt nya Mustang GT500 för (tror jag) tre år sedan för att koppla om den.
Och mina undersökningar visade att man måste ha fatt på rätt dator med rätt programvara och plugga in i bilen. Några tryck på tangenterna senare så var det tydligen klart. Dock så hade jag varken rätt dator, programvara eller instrument att plugga in...
Du får nog kolla med Ford-månglaren, Specialbilar eller en liknande importör....
Misstänker stark att den har liknande digitala elsystem som många andra nya bilar.
Jag tittade på Martina Hanssons splitt nya Mustang GT500 för (tror jag) tre år sedan för att koppla om den.
Och mina undersökningar visade att man måste ha fatt på rätt dator med rätt programvara och plugga in i bilen. Några tryck på tangenterna senare så var det tydligen klart. Dock så hade jag varken rätt dator, programvara eller instrument att plugga in...
Du får nog kolla med Ford-månglaren, Specialbilar eller en liknande importör....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Beroende
Är den flyttgods Får du ha kvar kombinerade broms-blinkers bak, man får dock aldrig ha orange P-ljus fram, men man får ha vita blinkers fram! 
Men har den can bus så är det ju bara att styra om det.
Magnus

Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Har du en referens på det. Har besiktat Jeepen många år med 6 st gula orginalpositionsljus fram utan anmärkning.sebringZ28 skrev:Är den flyttgods Får du ha kvar kombinerade broms-blinkers bak, man får dock aldrig ha orange P-ljus fram, men man får ha vita blinkers fram!
Magnus
/SGT
-
- Beroende
P-ljus framåt menade jag, åt sidan är det mera odefinerat, så länge det inte är tung bil.
Orange P-ljus fram fick jag göra om till vita när jag tog hem Z/28n som flyttgods, reggade den 2007.
Magnus
Orange P-ljus fram fick jag göra om till vita när jag tog hem Z/28n som flyttgods, reggade den 2007.
Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
rullar flyttgods dodge här med orange parkljus fram.
-
- Beroende
Säger inte att det inte finns, men P-ljus framåt skall vara vita, har man haft tur och dom missat det på reggningen så kan dom ta dig närsomhelst helst efter.
Magnus
Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
visserligen. men nu har trådskaparen så pass ny bil så enklast är nog att han kollar med sbp.sebringZ28 skrev:Säger inte att det inte finns, men P-ljus framåt skall vara vita, har man haft tur och dom missat det på reggningen så kan dom ta dig närsomhelst helst efter.
Magnus
Men tolkar man den svenska skrivna lagen så är det ju vitt el gult framåt helt klart så har du ju rätt i det, däremot hittar jag inget vettigt i lagen vad det gäller dispenser vid flyttgods.
Och för å tillägga lite så har ju nyare volvo orange positionsljus orginal och är godkända så enligt gällande lagstifting i avseende för heltypgodkända fordon.