Fram med vinkelslipen!
Dracc's Grand Cherokee V8
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 220
- Blev medlem: mån jul 25, 2011 15:24
- Ort: Norra Småland
Re: Grand Cherokee V8 -95
[quote="benssan"]Fjärrkontrollerna till centrallåset fungerar inte. Den ena lyser rött när man trycker på någon av knapparna, den andra tycks mig vara stendöd. Hur öppnar man dessa utan att ha sönder dem? Tänkte kika om batterierna kunde vara tjuvarna i detta (relativt lugna) drama.
Bild på en av kontrollerna:

Om det du har är en 94:a och inte en 95:a uttagen tidigare så har jag två fjärrar liggandes. 93-94 användes en IR dosa som man kan programmera in själv. Sedan används Radiofrekvenser och dessa går inte programmera själv.
Bild på en av kontrollerna:

Om det du har är en 94:a och inte en 95:a uttagen tidigare så har jag två fjärrar liggandes. 93-94 användes en IR dosa som man kan programmera in själv. Sedan används Radiofrekvenser och dessa går inte programmera själv.
http://www.bildelsreturen.se" onclick="window.open(this.href);return false;
JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*
JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*
Re: Grand Cherokee V8 -95
Det verkar mycket riktigt vara IR som används. Hur hittar jag mer information om hur dessa programmeras om?majstro83 skrev:Om det du har är en 94:a och inte en 95:a uttagen tidigare så har jag två fjärrar liggandes. 93-94 användes en IR dosa som man kan programmera in själv. Sedan används Radiofrekvenser och dessa går inte programmera själv.benssan skrev:Fjärrkontrollerna till centrallåset fungerar inte. Den ena lyser rött när man trycker på någon av knapparna, den andra tycks mig vara stendöd. Hur öppnar man dessa utan att ha sönder dem? Tänkte kika om batterierna kunde vara tjuvarna i detta (relativt lugna) drama.
Bild på en av kontrollerna:
![]()

Re: Grand Cherokee V8 -95
http://www.ehow.com/how_5019251_program ... -jeep.html" onclick="window.open(this.href);return false;dracc skrev:Det verkar mycket riktigt vara IR som används. Hur hittar jag mer information om hur dessa programmeras om?majstro83 skrev:Om det du har är en 94:a och inte en 95:a uttagen tidigare så har jag två fjärrar liggandes. 93-94 användes en IR dosa som man kan programmera in själv. Sedan används Radiofrekvenser och dessa går inte programmera själv.benssan skrev:Fjärrkontrollerna till centrallåset fungerar inte. Den ena lyser rött när man trycker på någon av knapparna, den andra tycks mig vara stendöd. Hur öppnar man dessa utan att ha sönder dem? Tänkte kika om batterierna kunde vara tjuvarna i detta (relativt lugna) drama.
Bild på en av kontrollerna:
![]()
http://www.bildelsreturen.se" onclick="window.open(this.href);return false;
JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*
JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*
Re: Grand Cherokee V8 -95
Tack så mycket för länken, jag provar på måndag!majstro83 skrev:http://www.ehow.com/how_5019251_program ... -jeep.html" onclick="window.open(this.href);return false;dracc skrev:Det verkar mycket riktigt vara IR som används. Hur hittar jag mer information om hur dessa programmeras om?

EDIT: Ingen framgång. :/
Börjar så smått undra om denna tråd borde flyttas till garaget? Håller någon mod med mig är jag tacksam om jag får hjälp att flytta dit.

Fläkten har det, vad jag förstår, klassiska problemet att den bara fungerar på högsta fart. Jag sökte lite här på forumet och vanligast tycks vara ett trasigt motstånd, eller att fläkten/fläktmotorn helt enkelt är sliten. Var hittar jag motståndet och hur testar jag det innan jag ger mig på att byta fläktmotorn?
Re: Dracc's Grand Cherokee V8
Bilen har fått en ny kylartank då den gamla var sprucken och dessutom tycktes vara av annan modell än original så uppstod några funderingar.
Den gamla tanken hade bara en slang framtill som gick till termostaten, den nya har dessutom en på baksidan som går från högsta punkten och neråt, är den bara för att bli av med överflöd eller borde den kopplas in någonstans?
I samband med detta lekmannamekande fann jag även en kabel som såg suspekt ut. Den kommer in i motorutrymmet genom torpedväggen bakom kylartanken, är ca 50cm lång, avklippt och ihopskarvad. Är detta någon känd "fix" och vad har man med detta åtgärdat?

Jag har även hittat en kontakt som kommer in i kupén genom torpedväggen på passagerarsidan, just under kupéfläkten. Den passar i fläkten men när den är inkopplad så kör fläkten på fullt flås hela tiden. Vet någon vad den är tänkt att ha för funktion?

Jag har i dagsläget kopplat in en saftblandare på den kontakten då den ger +12V konstant. Hålet som kontakten passar i syns upptill i mitten.
Den gamla tanken hade bara en slang framtill som gick till termostaten, den nya har dessutom en på baksidan som går från högsta punkten och neråt, är den bara för att bli av med överflöd eller borde den kopplas in någonstans?
I samband med detta lekmannamekande fann jag även en kabel som såg suspekt ut. Den kommer in i motorutrymmet genom torpedväggen bakom kylartanken, är ca 50cm lång, avklippt och ihopskarvad. Är detta någon känd "fix" och vad har man med detta åtgärdat?

Jag har även hittat en kontakt som kommer in i kupén genom torpedväggen på passagerarsidan, just under kupéfläkten. Den passar i fläkten men när den är inkopplad så kör fläkten på fullt flås hela tiden. Vet någon vad den är tänkt att ha för funktion?

Jag har i dagsläget kopplat in en saftblandare på den kontakten då den ger +12V konstant. Hålet som kontakten passar i syns upptill i mitten.
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 220
- Blev medlem: mån jul 25, 2011 15:24
- Ort: Norra Småland
Re: Dracc's Grand Cherokee V8
Vanligt fel på 850 att motståndet/relät havererar pga fläkten börjar blli sliten och gå trögt.
Kanske går att smörja fläkten såsom på niva?
Köp en verkstads handbok på ex biltema. Värt de kr
Kanske går att smörja fläkten såsom på niva?
Köp en verkstads handbok på ex biltema. Värt de kr

Re: Grand Cherokee V8 -95
I närheten av fläktmotorn brukar motståndet sitta mkt riktigt är att när fläktmotorn blir sliten brukar motståndet lämna indracc skrev:
Fläkten har det, vad jag förstår, klassiska problemet att den bara fungerar på högsta fart. Jag sökte lite här på forumet och vanligast tycks vara ett trasigt motstånd, eller att fläkten/fläktmotorn helt enkelt är sliten. Var hittar jag motståndet och hur testar jag det innan jag ger mig på att byta fläktmotorn?
Rekommenderar att byta motorn samtidigt då motståndet är dyrt till dessa så är det värt med en ny motor istället för att prova smörja annars är risken man bränner ett till motstånd
Rockauto ha relativt bra pris på både motståndet och motor jämfört med vårat land iaf
Det där kablaget vid fläkten verkar vara någon tjyving som kopplats för att få fläkten att funka el inte funka?
Jag gissar iaf på hempulad specialare med fläkt historien

Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!
Re: Dracc's Grand Cherokee V8
Typ Haynes alltså?Fisketorp skrev:Köp en verkstads handbok på ex biltema. Värt de kr

Irriterande värre, får ta och glo extra i framtida handbok om dessa kablar då, om inte någon annan har någon idé vad det kan handla om..?HenkeS skrev:Rockauto ha relativt bra pris på både motståndet och motor jämfört med vårat land iaf
Det där kablaget vid fläkten verkar vara någon tjyving som kopplats för att få fläkten att funka el inte funka?
Jag gissar iaf på hempulad specialare med fläkt historien
