Valp axlar vad hitta på för bygge
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Valp axlar vad hitta på för bygge
Räddade i påsk en L3314. Det mesta "mekaniska" fick jag hem för teoretisk sett en bus 4x4.
Räddade chasienummerplåt samt främre delen av ramen (resten var tyvärr återgången till diverse järnoxider) Papper på bilen finns naturligtvis
kittlar klart i pannan om att bygga en spider, Fast hur dugliga är axlarna ? (Lägger inte en månadslön på portaler som stadsanställd)
Hur "mycket" av orginalbilen behöver vara kvar för att man kan gå på ombyggdfordon ?
Andra ideér ?
Räddade chasienummerplåt samt främre delen av ramen (resten var tyvärr återgången till diverse järnoxider) Papper på bilen finns naturligtvis
kittlar klart i pannan om att bygga en spider, Fast hur dugliga är axlarna ? (Lägger inte en månadslön på portaler som stadsanställd)
Hur "mycket" av orginalbilen behöver vara kvar för att man kan gå på ombyggdfordon ?
Andra ideér ?
Re: Valp axlar vad hitta på för bygge
Ska du kunna regga som ombyggt måste rambalkarna behållas original. (man får ta bort eller bygga dit fästen för hjulupphängning osv, men själva balkarna ska i grunden vara i originalutförande)
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Jag har en valpram i bra skick liggande!
Intresserad?
Intresserad?
Jeep Wrangler -04
Jeep Grand Cherokee -00
Willys M38A1 -56
Jeep Grand Cherokee -00
Willys M38A1 -56
som sagt stadsanställd ... pris ?
henke_99 skrev:Ska du kunna regga som ombyggt måste rambalkarna behållas original. (man får ta bort eller bygga dit fästen för hjulupphängning osv, men själva balkarna ska i grunden vara i originalutförande)
Enligt VVFS 2003:22
så finns då inte det kravet ?
Får tydligen kontakta SFRO
Lika bra att blanda in SFRO från början, dom skall väl ändå säga sitt om bygget och det kan ju vara bra att höra deras åsikt innan man lägger tid och pengar på nåt som kommer att vara omöjligt att besiktiga. Jag kan ha fel, men jag tror inte att SFRO:s besiktningsmän släpper igenom något som inte (borde, för man vet ju aldrig) gå igenom den vanliga besiktningen sen.mork skrev:henke_99 skrev:Ska du kunna regga som ombyggt måste rambalkarna behållas original. (man får ta bort eller bygga dit fästen för hjulupphängning osv, men själva balkarna ska i grunden vara i originalutförande)
Enligt VVFS 2003:22
så finns då inte det kravet ?
Får tydligen kontakta SFRO
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.
Eller kränga ?
Vad brukar valpaxlar gå iväg för?
har ju lovat sambon att Cherokeen ska rulla först
Vad brukar valpaxlar gå iväg för?
har ju lovat sambon att Cherokeen ska rulla först