Vilken bil skall man ha då
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vilken bil skall man ha då
Pajero showgun , jeep wrangler eller Landrover defender 90
Vilken bil skall man välja
Och skall gå åka lite träffar och på vägen med den
-
- Guru
Re: Vilken bil skall man ha då
det är bara du som kan bestämma för vilken bil du tror på.. finns ja sägare till alla
Nissan patrol förståss

Nissan patrol förståss

finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Min Pajero....
Beror såklart på hur mycket pengar man ska lägga.
Men Pajero är mycket bil för pengarna.
Wrangler ser väl fräcka ut och är säkert hyfsade bilar om man går på en sen nittotalare eller nyare. D.v.s. en TJ.
Land Rover defender är också coola att titta på.....men det är en engelsk bil....

Beror såklart på hur mycket pengar man ska lägga.
Men Pajero är mycket bil för pengarna.
Wrangler ser väl fräcka ut och är säkert hyfsade bilar om man går på en sen nittotalare eller nyare. D.v.s. en TJ.
Land Rover defender är också coola att titta på.....men det är en engelsk bil....

//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Borkjonas
Vad har du för pajero
Kan du skicka mig lite info om den då och bilder
Vad har du för pajero
Kan du skicka mig lite info om den då och bilder
Shogun kan man väll få på störst däck utan att modifiera har jag för mig plus att den finns väll med spärr i bakaxeln original så den hade jag valt.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
jag har en cherokee till salu, bra offroadbil och går bra på vägen åxå!
Merca Geländewagen 300TD
viewtopic.php?f=14&t=49624" onclick="window.open(this.href);return false;
Skall försöka ta lite bilder i helgen.
Med vänlig hälsning/ Jonas
Skall försöka ta lite bilder i helgen.
Med vänlig hälsning/ Jonas
//Jonas
-
- 4x4xnerd
Tjaa, det var en lite svepande fråga.ekcoj skrev:Pajero showgun , jeep wrangler eller Landrover defender 90
Först och främst bör du nämna din budget.
Pajero Shogun finns det 3 generationer av med divergerande för-och nackdelar.
Jeep Wrangler kan vara från YJ till TJ till JK. Även här med olika för-och nackdelar.
Defender 90, om vi bortser från PU & STW, uppdelas i 200Tdi, 300Tdi, Td5 t o m 2003, Td5 fr o m 2004 t o m 2006(förbättrade motorn bl a) samt Td4(6-växlad med lägre 1:a och högre högsta växel).
Prisspannet med ovanstående variabler är mycket stort.
Alla bilarna är helt klart övervärderade. För Jeeparna aldeles för mycket och för Deffender ohemult för mycket.
Varken Jeeparna eller Defendrarna är kända för någon driftsäkerhet - men på olika områden(har haft 3 Jeepar själv varav TJ -05 och TJ -06).
Men för min del skulle jag väga Shogun generation 2 mot Wrangler TJ mot
Defender Td5 -04.
Är du varken elingenjör(Defender) eller smed som är road av att tillbringa mer tid med att meka(Wrangler) skulle jag nog framhålla den japanska kvaliteten/driftsäkerheten(Shogun generation 2).
Har ägt en Shogun 2010 för kort tid för att kunna uttala mig om den, egentligen.
Men ändå så skulle jag nog ta den på dina förmodade premisser.
Har du fått ärva eller svårt att placera pengar så skulle jag nog råda dig att satsa på en Toyota LandCruiser. Förmodligen världens bästa kompromiss mellan terrängbil och SUV.
En annan trevlig bil som jag tycker du inte ska utesluta är Nissan Terrano II. Hade själv en kort nollnolla som DD och offroadbil ett par år. Mycket driftsäker och trevlig.
Tycker jag.

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
DEFENDER 90 för att den är fetast, ballast och ovanligast och drivs på det rätta bränslet 

TGB 13
-
- 4x4xnerd
Eftersom jag är inne på min andra Deffe så kan jag inte annat än instämma i dina argument. Men jag har bara haft lågmilare så jag har inte behövt använda vare sig verktyg eller multimeter.macke skrev:DEFENDER 90 för att den är fetast, ballast och ovanligast och drivs på det rätta bränslet

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
Wältmeister skrev:Eftersom jag är inne på min andra Deffe så kan jag inte annat än instämma i dina argument. Men jag har bara haft lågmilare så jag har inte behövt använda vare sig verktyg eller multimeter.macke skrev:DEFENDER 90 för att den är fetast, ballast och ovanligast och drivs på det rätta bränslet

TGB 13
Är en stor anhängare av Pajero, men det är ju en smaksak. Jag tycker att det är mycket bil för pengar. Köpte min för ett antal år sedan, begagnad så klart, och kör den en hel del.
Ska du åka lite bekvämt så sikta in dig på Cherokee, eller varför inte Vitara av senare årgång. Dock får jag hålla med i hyllningskören... Defender, djuriskt skön och en ikon utan dess like... visst priset är högt men du lär få igen slantarna om du är missnöjd.
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Ska du åka lite bekvämt så sikta in dig på Cherokee, eller varför inte Vitara av senare årgång. Dock får jag hålla med i hyllningskören... Defender, djuriskt skön och en ikon utan dess like... visst priset är högt men du lär få igen slantarna om du är missnöjd.