Funderar på att byta upp mig bil mässigt.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Funderar på att byta upp mig bil mässigt.
Frågan är bara till vad.
Jag vill kunna ha från 37" upp till 44" någon stans.
Har idag en cherokee xj med 33"
Den ta sig fram bra och får dit större däck men dom säger att axlarna pallar inte så mycket större.
Erfarenheter av det?
Och om jag ska byta upp mig så är en willys i mina tankar eller nått annat som inte är allt för klumpigt.
Blazer ramchager?
Eller har ni några andra bra tips?
Hur mycket måste man byta ut för att det ska funka med 39" på en cherokee?
Många frågor men hoppas på några bra svar iaf.
Jag vill kunna ha från 37" upp till 44" någon stans.
Har idag en cherokee xj med 33"
Den ta sig fram bra och får dit större däck men dom säger att axlarna pallar inte så mycket större.
Erfarenheter av det?
Och om jag ska byta upp mig så är en willys i mina tankar eller nått annat som inte är allt för klumpigt.
Blazer ramchager?
Eller har ni några andra bra tips?
Hur mycket måste man byta ut för att det ska funka med 39" på en cherokee?
Många frågor men hoppas på några bra svar iaf.
Re: Funderar på att byta upp mig bil mässigt.
Måste det vara Jeep? Du måste byta ut fram och bakaxel för att kunna ha så stora däck. Sen måste du byta utväxling i nya axlarna.
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
-
- Guru
som vanligt i offroadbils frågor på är svaret ... Patrol 

finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Skamlöst min bil=)
http://www.blocket.se/varmland/Dodge_25 ... 9.htm?ma=1
D60 fram D70 bak Med limited slip borde palla 44" V10 för orken 44" går tungt =)
Problemet är över 37" får inte plats fysiskt i hjul huset efter det så måste den höjas rejält eller kapas up i skärmar
Tanks250 Ford 250 ser nice ut men även i fordens större hjulhus så fick man tydligen ta bort rätt mycket för 41"
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rDMRG-vJld0[/youtube]
Men ska det rensas Däck med +40" så vete fan om det finns alt till något under D60 ? hur står sig patrol axlar med +40" och vrid =)
D60 fram D70 bak Med limited slip borde palla 44" V10 för orken 44" går tungt =)
Problemet är över 37" får inte plats fysiskt i hjul huset efter det så måste den höjas rejält eller kapas up i skärmar
Tanks250 Ford 250 ser nice ut men även i fordens större hjulhus så fick man tydligen ta bort rätt mycket för 41"
Men ska det rensas Däck med +40" så vete fan om det finns alt till något under D60 ? hur står sig patrol axlar med +40" och vrid =)
Dodge Ram 1500 2001 Projekt !!!
Såld Suburban K1500 AWD 2003
Såld Wk Jeep 2005 Hemi QD2
SÅLD Dodge 2500 1996 V10 4x4
Såld Suburban K1500 AWD 2003
Såld Wk Jeep 2005 Hemi QD2
SÅLD Dodge 2500 1996 V10 4x4
Marcus-84 skrev:Måste det vara Jeep? Du måste byta ut fram och bakaxel för att kunna ha så stora däck. Sen måste du byta utväxling i nya axlarna.
Nej nej det måste inte vara jeep
Men dom blir så otroligt långa och stora i skogen.joker_fly skrev:Skamlöst min bil=)
En kompis åker dodge 2500 han tar sig inte fram där jag kommer fram med jeepen.
Finns säkert ställen där han kommer fram och inte jag med så.
Mindre och lättare tar sig fram bättre än större och tyngre även om man inte får plats med lika stora däck. Enkel fysik. Hur många fullsizebilar ser man i ex challange eller trail?
Att sen stora bilar är
kan man givetvis inte bortse från. Ingen får ståpäls av ljudet från en suki
My 2c
Att sen stora bilar är

My 2c
-
- Guru
jag brukar rysa av suka på nöövarvpeterand skrev:Mindre och lättare tar sig fram bättre än större och tyngre även om man inte får plats med lika stora däck. Enkel fysik. Hur många fullsizebilar ser man i ex challange eller trail?
Att sen stora bilar ärkan man givetvis inte bortse från. Ingen får ståpäls av ljudet från en suki
![]()
My 2c

å det va ju en liten bil som vann i E-tuna nu

finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
Patrolen
Skulle vilja ha v8 iaf det är väl ett krav nästan.
Sen om det är till nån nytta eller ej spelar inte så stor roll men härlit är det!
Men alla tips mottages givetvis.
Sen om det är till nån nytta eller ej spelar inte så stor roll men härlit är det!
ZJ eller WJ med longarm och Toy/Nissan axlar på 37or. Det bästa av allt, V8, mkt bra egenskaper, inte för stor och rimlig ekonomiMabusus skrev:Skulle vilja ha v8 iaf det är väl ett krav nästan.
peterand skrev:Mindre och lättare tar sig fram bättre än större och tyngre även om man inte får plats med lika stora däck. Enkel fysik. Hur många fullsizebilar ser man i ex challange eller trail?
Att sen stora bilar ärkan man givetvis inte bortse från. Ingen får ståpäls av ljudet från en suki
![]()
My 2c
det beror ju på hur djupt det är....

lift your truck fat chicks can´t jump!
Mabusus skrev:Skulle vilja ha v8 iaf det är väl ett krav nästan.
rullar på 44or o ja den är stor tung bred o inte billig varken i drift lr in köp.... o bakre däcket är 90 cm upp ungefär så får du ett perspektiv...
Rössvik skrev:Mabusus skrev:Skulle vilja ha v8 iaf det är väl ett krav nästan.
rullar på 44or o ja den är stor tung bred o inte billig varken i drift lr in köp.... o bakre däcket är 90 cm upp ungefär så får du ett perspektiv...
Det där ser ut att vara nått i min stil.
Hur är hållbarheten?
Men allt som har med bil hobby kostar då slantar..
Har haft cherokee nu i 2 månader typ redan gått 2 bladfjädrar å lite smått å gått
jo då har ju K30 axlar på nu så de håller sen att motorn e slut e ju en annan femma men den väger ju 2800kg o 2,45 bred... så de e rätt grova bitar, framaxeln väger ju 200 nånting bara den.....