Hjälp snabbt startar ej 6,5td
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Hjälp snabbt startar ej 6,5td
Hej. Behöver hjälp snabbt! 2 dagar sen stog jag i en kö då la den bara av sen starta den igen och gick hela dan. Ställde ifrån mig den på kvällningen och lät den stå sen idag när jag skulle starta den så starta den inte. Nån som har någon aning om vad det kan vara? För pumpen?
Mvh Tobias
Mvh Tobias
Re: Hjälp snabbt startar ej 6,5td
Förpumpen är det nog inte, dom går utan den.
En starkt misstänkt sak är pmd-boxen som sitter på sidan av insprutningspumpen. Inte helt sällan att dom havererar o då startar ofta inte bilen. Brukar oftast börja med att dom stannar ibland för att till slut inte starta alls.
Var bor du?
En starkt misstänkt sak är pmd-boxen som sitter på sidan av insprutningspumpen. Inte helt sällan att dom havererar o då startar ofta inte bilen. Brukar oftast börja med att dom stannar ibland för att till slut inte starta alls.
Var bor du?
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Hej.. helt riktigt jag skakade på dom kablarna lite grann sen starta den.. men den är fram flyttad till frånten. så nå går bilen igen
men tack för hjälpen iaf..
Mvh Tobias

Mvh Tobias
Jag lånar den här tråden..
igår stannade min cheva helt plötsligt, hade varit igång 5 minuter , men startade på en gång och gick 7 mil utan problem. I dag kom jag till jobbet utan problem men inte hem
. bilen startade och gick några sekunder sen tvärdog den och vägrar starta.
startmotorn går och diesel kommer vid filtret på insuget. matarpumpen går lite efter
tändningen slås av som den ska. bränslefiltret och glödstiften är bytta för ett tag sen.
kan det va den berömda pmd boxen som inte vill va med, eller nått annat som brukar bråka?
igår stannade min cheva helt plötsligt, hade varit igång 5 minuter , men startade på en gång och gick 7 mil utan problem. I dag kom jag till jobbet utan problem men inte hem

startmotorn går och diesel kommer vid filtret på insuget. matarpumpen går lite efter
tändningen slås av som den ska. bränslefiltret och glödstiften är bytta för ett tag sen.
kan det va den berömda pmd boxen som inte vill va med, eller nått annat som brukar bråka?
i dag startade bilfan och gick nån minut innan den la av, men hoppade igång och gick dom 2 milen hem utan problem. det kan inte va nån solenoid till avstängningen som kärvar?
kan tillägga min "service engine soon" lampa har lyst sen jag köpte bilen.
kan tillägga min "service engine soon" lampa har lyst sen jag köpte bilen.
Nej 99% av fallen är de pmdn
Lyser motorlampan så kolla felkoder. Ingen mening att leka gissningslekar innan dess. På årsmodell 94-95 går det att blinka fram dom, sen behövs obd2-läsare.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
min obd kontakt har 12 uttag men bara stift i 6 av dom, är det dom två uppe till höger man sätter ett gem mellan och drar på tändningen? är det "service engine soon" lampan som ska blinka?
är helt grön på det här..
-
- Beroende
Årsmodell och bil?mopar666 skrev:min obd kontakt har 12 uttag men bara stift i 6 av dom, är det dom två uppe till höger man sätter ett gem mellan och drar på tändningen? är det "service engine soon" lampan som ska blinka?
En snabb sökningar på goggle med frasen
"How to read DTC on a obd1 Chevy truck"
Ger nog resultat

Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
k2500-94
Jag fick bara fram felkod 36. Har tydligen med optiska ögat i pumpen att göra, och kan enligt amerikanska forum komma upp av t.ex. för torr diesel eller dålig pmd.
Efter att beskrivit problemet för enghs blir det en ny pmd/fsd som hamnar bakom stötfångaren.
så hoppas han har rätt.
Jag fick bara fram felkod 36. Har tydligen med optiska ögat i pumpen att göra, och kan enligt amerikanska forum komma upp av t.ex. för torr diesel eller dålig pmd.
Efter att beskrivit problemet för enghs blir det en ny pmd/fsd som hamnar bakom stötfångaren.
så hoppas han har rätt.