erfarenhet av megasquirt nån
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
erfarenhet av megasquirt nån
vilken ms ska man ha?
den smidigaste med minst inställningar
behöver tändning och styrning av spridarna
eller finns det nåt annat alternativ?
den smidigaste med minst inställningar
behöver tändning och styrning av spridarna
eller finns det nåt annat alternativ?
Re: erfarenhet av megasquirt nån
Kika på vwtyp1 forum
Där labbars det en del med det när dem bygger lite häftigare motorer än org.
Där labbars det en del med det när dem bygger lite häftigare motorer än org.
Har ett MS 1 V3 till salu + stimkort + reläkort + kablage som aldrig är använt.
Finns även 8 (?) spridare, lite sensorer mm, ev. lmm också (lite osäker just nu på vad som finns exakt
hör av dig om intresse finns.)
Bra pris vid snabb affär, ligger bara och skräpar.
Finns även 8 (?) spridare, lite sensorer mm, ev. lmm också (lite osäker just nu på vad som finns exakt
Taro-90
Supra-91
RX7-83
413-87 lwb
413-86 swb
413-87 lwb
Supra-91
RX7-83
413-87 lwb
413-86 swb
413-87 lwb
-
- Beroende
Jag har byggt några ms, mappat en del osv.
Det funkar bra men ställer en del krav på att användaren ska förstå vad det håller på med.
Skulle absolut rekomendera det, under förutsättning att användaren vill lära sig det.
Skulle isf rekomendera att köpa ett i byggsats för man lär sig en hel del av att löda ihop de själv.
Vad är de för motorspec osv tex turbo/kompressor? tändsystem trigger mm så kan jag svara på vilken version som skulle passa.
Det funkar bra men ställer en del krav på att användaren ska förstå vad det håller på med.
Skulle absolut rekomendera det, under förutsättning att användaren vill lära sig det.
Skulle isf rekomendera att köpa ett i byggsats för man lär sig en hel del av att löda ihop de själv.
Vad är de för motorspec osv tex turbo/kompressor? tändsystem trigger mm så kan jag svara på vilken version som skulle passa.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Jag har också kört MS på turbobubbla och e85, funkar klockrent och som sagt man lär asig väldans mycket.
Det är ju dock ett tag sen så versionerna har väl blivit bättre.
Som sagt, hör med luftkylda folka folket, där finns många pionjärer och experter på MS och alla andra eftermarknadssprut för den delen, borde finnas hur mycket som helst att fråga.
Alla är ju på http://www.boxerville.se" onclick="window.open(this.href);return false; nu för tiden.
Det är ju dock ett tag sen så versionerna har väl blivit bättre.
Som sagt, hör med luftkylda folka folket, där finns många pionjärer och experter på MS och alla andra eftermarknadssprut för den delen, borde finnas hur mycket som helst att fråga.
Alla är ju på http://www.boxerville.se" onclick="window.open(this.href);return false; nu för tiden.
jeep JKU CRD
jag själv har aldrig testat, men de verkar finnas mkt att läsa här.. o folk att fråga
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=24960
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=24960
VEMS! VEMS förtusan!!! Dyrare, men helt grymt!
vad är det för pris på det?rotor skrev:Har ett MS 1 V3 till salu + stimkort + reläkort + kablage som aldrig är använt.
vad skiljer från ett ms1v2.2 ?
har ett ms1v2.2 i en racebil som jag inte litar på riktigt. stämmer inte riktigt mot kopplingsschemat.
Chevy Suburban LT -99.
Jeep Cherokee ltd -97.
Toyta Starlet Tic -82.
Ford Sierra 2.2i -88.
BMW 2002 Tic -73.
Chevy Impala SS -95 (r.i.p.)
Ford Bronco XLT 33" -89 (r.i.p.)
Opel Corsa 2.0i -90. (r.i.p.)
Jeep Cherokee ltd -97.
Toyta Starlet Tic -82.
Ford Sierra 2.2i -88.
BMW 2002 Tic -73.
Chevy Impala SS -95 (r.i.p.)
Ford Bronco XLT 33" -89 (r.i.p.)
Opel Corsa 2.0i -90. (r.i.p.)
BroncoXLT skrev:vad är det för pris på det?rotor skrev:Har ett MS 1 V3 till salu + stimkort + reläkort + kablage som aldrig är använt.
vad skiljer från ett ms1v2.2 ?
har ett ms1v2.2 i en racebil som jag inte litar på riktigt. stämmer inte riktigt mot kopplingsschemat.
Du har PM...
Taro-90
Supra-91
RX7-83
413-87 lwb
413-86 swb
413-87 lwb
Supra-91
RX7-83
413-87 lwb
413-86 swb
413-87 lwb
http://www.ecumaster.se/" onclick="window.open(this.href);return false; verkar stört prisvärt om det håller vad det lovar.
Dock så när det gäller eftermarknadssprut och om man är nybörjare så är det ofta viktigare med att ha bra support och tillgång till hjälp med mappning etc än att få det maximalt billigt.
MS är imo jättebra ifall man gillar att skruva och klura på saker, det går att få det att fungera jättebra men de kontakter som används är inte avsedda för bilmiljö. Vill man ha en mer färdig produkt finns det bättre alternativ att tillgå.
Personligen hade jag valt ett VEMS före MS alla dagar i veckan, MS är inte nog mycket billigare för att kompensera
Dock så när det gäller eftermarknadssprut och om man är nybörjare så är det ofta viktigare med att ha bra support och tillgång till hjälp med mappning etc än att få det maximalt billigt.
MS är imo jättebra ifall man gillar att skruva och klura på saker, det går att få det att fungera jättebra men de kontakter som används är inte avsedda för bilmiljö. Vill man ha en mer färdig produkt finns det bättre alternativ att tillgå.
Personligen hade jag valt ett VEMS före MS alla dagar i veckan, MS är inte nog mycket billigare för att kompensera
Jag har bara dåliga erfarenheter av MS så jag skulle välja ett annat sprut. Det här http://www.maxxtuning.se/maxxecu/" onclick="window.open(this.href);return false; installera kompis i sin s60 rwd och det var grymt smidigt och lätt mappat.
Fan, jävla oflyt hela ti'n!
Har också bara hört dåligt om MS, polaren köpte det till sin 940 men fick aldrig det till att funka riktigt.
Jag håller med Ax, köp Maxxtunings egna maxxecu, det ska va riktigt bra skit efter vad jag har hört.
Jag håller med Ax, köp Maxxtunings egna maxxecu, det ska va riktigt bra skit efter vad jag har hört.
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
-
- Beroende
Kompisen var ute å mappade en Skyline R33 häromdagen, han var inte alls imponerad över maxxecu.
Då med tidigare erfarenheter av MS, Vems, Link, AEM P&P, sutronic mfl.
Så smaken är som baken, välj ett (om du inte har tålamod till att läsa å klura ut problemen själv) där du har support nära till hands.
Jag skulle utan att fundera kunna köpa mig ett ms igen till ett budgetbygge. Men om jag skulle bygga nått seriösare så skulle de nog få bli ett link istället.
Då med tidigare erfarenheter av MS, Vems, Link, AEM P&P, sutronic mfl.
Så smaken är som baken, välj ett (om du inte har tålamod till att läsa å klura ut problemen själv) där du har support nära till hands.
Jag skulle utan att fundera kunna köpa mig ett ms igen till ett budgetbygge. Men om jag skulle bygga nått seriösare så skulle de nog få bli ett link istället.
//Jimmy
Jeep GC WH 3.0CRD
Jeep GC WH 3.0CRD