
Har alltid haft ett sug efter en hög fyrhjulsdriven bil men aldrig slagit till. Nu när jag flyttat till hus och har plats att vara på så dök denna Frontera upp på blocket och jag slog till. Då jag är rätt ny på offroadbilar så köpte jag en bil som redan hade blivit ombyggd med en del saker.
Detta satt på när bilen köptes;

- 31" kumho
- winch på 6500kg
- förstärkta utanpåliggande trösklar
- frontbåge som är förstärkt
- svetsad diff i bakaxeln och manuella frihjulsnav fram
- höjd fram med uppskruvade torisionsfjädrar
- höjd bak med bladfjäderschakel
Bilen hade varit avställd och enbart brukad lite i skogen under 4 år så tanken är att få den besiktad för gatan och sen fixa lite småsaker vartefter.
Besiktningen resulterade i 3 enkla 2or;

- Ett sprucket bakspegel glas, bytt!
- Trasigt avgassystem, bytt!
- Sprucken släpvagnskontakt, bytt och fungerar!
Bilen är ombes 11/7 och går nu ett år till.
Mina planer med bilen är att kunna använda den på gatan, till och från träffar samt ute i skogen till en rimlig kostad. Saker som ska göras till en början;
- Takkorg - klart
- 4 extraljus framåt på takkorg - klart
- Led arbetsbelysning runt om
- Byta ut extralysen i grillen mot led arbetsbelysning
- Dubbla batterier
- Olja + filter
- Torkarblad - klart
- Spade på takkorg - klart
- Billig stereo till och från träffar - klart
- Enkel 12" bas med steg - klart
- Brandsläckare - klart
- Verktygslåda med div "bra att ha saker", förutom verktyg extra batteri, dragstrop, startkablar, vattendunk 10l, bensindunk 20l, fälgkors - klart
- Lacka takkorg + frontbåge + "tröskelförstärkning" + bakkofångare + dragkrok i svart hammarlack
- Svetsa om winchfäste + dra om el- klart
- Dubbla elfläktar - klart
Bilder och info uppdateras löpande. Kom gärna med god och ond kritik
