Mått cheva flak
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Mått cheva flak
Tja någon som vet mått på cheva 8fot flak från bak på hytt till centrum på bakhjul.
Har nämligen en cheva ambulance men tror ramen är förlängd på den så 8fot flaket blir för kort till den.
Har nämligen en cheva ambulance men tror ramen är förlängd på den så 8fot flaket blir för kort till den.
Re: Mått cheva flak
Bygg ett eget flatbed flak, finns massor av bra inspiration om du googlar lite.
Flatbed har jag haft i tankarna men ska sälja den och tror det blir lättare och sälja med orginal liknande flak
dess mått är från en 07 gmt900 chassi. vet inte vad du har för årsmodell men det kanske räcker som referens
från hytt till centrum axel.
4x4 regular cab, long box 55.87"
4x4 ext cab long box 55.51"
4x4 crewcab long box 55.47"
från hytt till centrum axel.
4x4 regular cab, long box 55.87"
4x4 ext cab long box 55.51"
4x4 crewcab long box 55.47"
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!
Det är en -95 eller -96
undrar om det är gmt800 chassi?? då är måtten ganska lik men är lite osäker
Men om du mäter hjulbas så ser du ju om den är förlängd framför bakaxeln iaf. (om den skulle va förlängd från hytt mot centrum axel så blir ju hjulbasen också längre.
Det måttet skall väll iaf vara 155.5 tum. ext cab, dock blev jag osäker nu på vilket flak.
Men om du mäter hjulbas så ser du ju om den är förlängd framför bakaxeln iaf. (om den skulle va förlängd från hytt mot centrum axel så blir ju hjulbasen också längre.
Det måttet skall väll iaf vara 155.5 tum. ext cab, dock blev jag osäker nu på vilket flak.
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!
på min med 8 fots flak är det ca 147 cm från hyttens bakkant från centrum på hjulet. hoppas det kan va till hjälp.
Nu blir det och mäta lite imorgon 

-
- Veteran
- Kontakt:
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)