Bus och annat jävelskap

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

eliaspalmer
Rutinerad

Bus och annat jävelskap

Inlägg av eliaspalmer » fre jul 18, 2014 22:57

Som vi alla vet så är skadeglädjen den enda sanna glädjen och att jävlas är alltid roligt så jag tänkte dra igång en tråd där man kan dela med sig av sina upptåg :tumbup:

Kan själv dela med mig att under förra veckan under ett mindre måttligt alkoholintag så beställdes ungefär 3 kubik träflis till kompisen som bor med familj i radhus som inte var närvarande vid tillfället...han blev lagom glad när det låg en präktig hög på gräsmattan 07:00 häromdagen :mrgreen: :mrgreen:

En annan favorit var när vi sågade till små ramper med väldig brant lutning av trä som passade precis bakom kompisens lite låga toyota som sedan målades svarta för att bli i stort sett osynliga...han försökte backa i 30 minuter innan bärgare fick ringas. Vi fick oss alla ett gott skratt när träbitarna sparkades bort men ägaren var mindre glad då han var 30 minuter sen till jobbet :tumbup:

Fyll på som ni behagar :tumbup:
Jeep XJ -94, Tredje Jeepen gillt

Pluggar på universitet nu så jeepåkandet är vilande under större delen av året...

JAG KOMPENSERAR FÖR DIN MILJÖBIL

Valptarzan
Användare

Re: Bus och annat jävelskap

Inlägg av Valptarzan » fre jul 18, 2014 23:04

En polare fyllde 30 nu i somras. han fick nånstans mellan 30 o 40 ton sopsand tippat på den enda utfartsvägen från hans hus... typ jättesmal skogsväg.
Månaden efter fyllde vår andra gemensamma vän 25. vi förärade hans trädgård med 800 meter balgarn som vi fäst i allting, gått runt hus o träd o överallt i hela trädgården. plus två hackade halmbalar utrullade i grusgång o gräs :) just ja två bilar inplastade med typ ensilage plast med. :beer:

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » fre jul 18, 2014 23:39

Jobbarkompisen (nån form av halvbas) hade köpt en ny motorcykel. Han var så rädd om denna ögonsten så han hade fixat en egen parkering inne på området där den skulle få stå skyddad, trodde han ja. Skyddad frå stöld och annan yttre påverkan var den ju visserligen. Men en annan kille på jobbet kom på den briljanta idén att vid ett obevakat ögonblick gå ut med oljekannan och lägga en droppe olja på asfalten under motorn. Halvbasen blev ju som tokig när han såg droppen och tyckte det var dåligt att en splitt ny motorcykel hade oljeläckage. Men han flyttade på den lite följande dag- och en ny droppe olja gjorde ju att han faktiskt insåg att hans nya fina hoj led av inkontinens! Han ringe till firman och dom sa att det kunde vara normalt med en droppe ibland och det skulle täta till sej med tiden. Detta var ju signalen till att utöka "läckaget" till flera droppar varje dag så oljefläcken blev större och större. Det slutade med att firman fick ta in hojen och plocka ner den molekyler och byta alla packningar :lol: Det konstiga var att på firman läckte den inte nånting :?

När han väl fått tillbaka den så började naturligtvis hojen läcka olja igen och halvbasen var vansinnig. Kompisen med oljekannan började frukta för sitt liv nu så han slutade upp sen. Och så vitt jag vet så sitter han på sin motorcykel än idag och luktar på blommorna och har inte fått reda på sanningen än.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

eliaspalmer
Rutinerad

Inlägg av eliaspalmer » lör jul 19, 2014 0:05

OBELIX skrev:Jobbarkompisen (nån form av halvbas) hade köpt en ny motorcykel. Han var så rädd om denna ögonsten så han hade fixat en egen parkering inne på området där den skulle få stå skyddad, trodde han ja. Skyddad frå stöld och annan yttre påverkan var den ju visserligen. Men en annan kille på jobbet kom på den briljanta idén att vid ett obevakat ögonblick gå ut med oljekannan och lägga en droppe olja på asfalten under motorn. Halvbasen blev ju som tokig när han såg droppen och tyckte det var dåligt att en splitt ny motorcykel hade oljeläckage. Men han flyttade på den lite följande dag- och en ny droppe olja gjorde ju att han faktiskt insåg att hans nya fina hoj led av inkontinens! Han ringe till firman och dom sa att det kunde vara normalt med en droppe ibland och det skulle täta till sej med tiden. Detta var ju signalen till att utöka "läckaget" till flera droppar varje dag så oljefläcken blev större och större. Det slutade med att firman fick ta in hojen och plocka ner den molekyler och byta alla packningar :lol: Det konstiga var att på firman läckte den inte nånting :?

När han väl fått tillbaka den så började naturligtvis hojen läcka olja igen och halvbasen var vansinnig. Kompisen med oljekannan började frukta för sitt liv nu så han slutade upp sen. Och så vitt jag vet så sitter han på sin motorcykel än idag och luktar på blommorna och har inte fått reda på sanningen än.

SKREV OBELIX

Då svärfar glider runt på en flång ny Ducati så känns det som detta måste beprövas :tumbup: :mrgreen:
Jeep XJ -94, Tredje Jeepen gillt

Pluggar på universitet nu så jeepåkandet är vilande under större delen av året...

JAG KOMPENSERAR FÖR DIN MILJÖBIL

AlterEgo
Forumräv

Inlägg av AlterEgo » lör jul 19, 2014 9:37

Olja-under-hojen-buset var ju underbart! Så oskyldigt, oförstörande och enerveranade.

Själv tog jag hjälp av morsan för att busa med handlaren i byn. En dag när hon var och handlade bad hon att få låna telefonen. Sen bad hon handlaren slå upp numret i katalaogen till den lokala grusleverantlören vilket han också gjorde. Kan tillägga också att byn är så liten att alla känner varann. Sen ringde hon - mig... "Hej Bertil (gruslverantören), det är Ann-Marie... Du, kan du lägga ett par kubik makadam på planen framför affären? Skicka räkningen till mig.... Tack, det blir bra. Kom hem till mig efteråt skall du få kaffe." Handlaren stod vid det laget och tittade på med vidöppen mun men sen förstod han att det måste varit ett skämt. Och jo, jag fick igen för han fattade att jag hade ett finger med i spelet.

På den tiden man använde stationära datorer mer frekvent än nu tog vi en doftgran, rev av all plasten och lade denna inne i en kollegas dator. Så länge datorn var avstängd hände inte mycket, men när hon kom till jobbet och satte på den blev det lite varmt och fläktarna i den började jobba hände det grejor. Fast lukten kom ju gradvis så hon som satt i det märkte nästan ingenting. Hon trodde att hon fått tag i parfyremat tvättmedel så hon tänkte inte mer på saken. Gick man förbi hennes rum efter någon timme luktade det FAN och hon förnekade det...
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » lör jul 19, 2014 10:14

Kanske berättat följande tidigare - men...................
För sisådär drygt 50(femtio) år sedan hade jag lyckats lägga vantarna på en toppensnäcka(ja det hette så på den tiden) som egentligen till hörde ett annat gäng(och gosse).
Hur som helst så gick vi på bio. Efter föreställningen när vi kom tillbaka till bilen, en Austin 850 Mini - hundkojan kallad - så fann vi att bilen, som nu vaktades av stadiga poliser, var inlyft i ett cykelställ så tajt att det var omöjligt att köra ut.
Poliserna förstod att det var ett "skämt" och hjälpte, tillsammans med flera andra, åt att lyfta ut "kojan".
Eftersom jag snart fick reda på vilka skämtarna var så hemsökte jag deras bilar.
På den ena skiftade jag tändkablarna. 8) På den andra, som jag inte fick upp huven på, preparerades luftintaget framför vindrutan med färsk hundskit. 8)
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

BroncoXLT
Forumräv

Inlägg av BroncoXLT » lör jul 19, 2014 12:00

vad onda ni är :)

vi beställde hem en bögkatalog med filmer & dildos & kaptensmössor m.m. till en polare som blev riktigt förbannad.
kan ha att göra med att han var homofob och bodde fortfarande hemma :)

efter 6 månader när alla glömt bort det så kom det hem en ny fin färgkatakog till han. riktigt detaljrik.
då blev han upprörd igen för han insåg att han fanns i registret :D
Chevy Suburban LT -99.
Jeep Cherokee ltd -97.
Toyta Starlet Tic -82.
Ford Sierra 2.2i -88.
BMW 2002 Tic -73.
Chevy Impala SS -95 (r.i.p.)
Ford Bronco XLT 33" -89 (r.i.p.)
Opel Corsa 2.0i -90. (r.i.p.)

AlterEgo
Forumräv

Inlägg av AlterEgo » lör jul 19, 2014 18:24

En bekant till mig hade kört lite då och då på en skogsväg som inte är allmän. En dag fick markägaren lite fnatt och bommade vägen och låste sedan bommen med ett hänglås. Och skall det låsas skall det göras ordentligt och då skall jag hjälpa till, tänkte min bekant och satte helt enkelt dit ett hänglås till. Nyckeln kastade han bort. Ryktena säger att dom fick såga sönder bommen för att komma igenom och den är borta nu.
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.

tholin
Användare

Inlägg av tholin » lör jul 19, 2014 23:30

YES i spa-bad, alltid kul :D
Cherokee XJ 2.5TD
Nissan Navara
Caprice Classic Cruise Pilsner - CCCP

Captain Swed
Rutinerad

Inlägg av Captain Swed » sön jul 20, 2014 12:32

Polaren jobbarkompisar toppfyllde hans bil med "frigolit ostkrokar" genom takluckan när han fyllde år.
Det hittades bitar flera år efteråt.
Mazda B2500 2,5TDI -04
Audi A6 Quattro
Mc: 2x TWN BOSS 350 -54/-55, Yamaha XT350 -86, KTM Adventure -98, KTM Prestige -05
Polaris Fusion 700 -06

Dimage
Rutinerad

Inlägg av Dimage » sön jul 20, 2014 19:23

Vi lindade in en kamrats bil med papper när han skulle fylla 40.
Fyllde även hela bilen med förpacknings ballonger.
Sedan kom det snöblandat regn och kyla.
Slutade med bärgare till varmt garage efter att han slitit i 2 dagar med att få upp ena dörren.
Vi kamrater tyckte det va roligt i alla fall.
Volkswagen Passat -98 med Syncro. *Brukis*

GMC Jimmy -87 på 33" däck. *Leksak*
Garaget tråd

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » sön jul 20, 2014 22:27

AlterEgo skrev:En bekant till mig hade kört lite då och då på en skogsväg som inte är allmän. En dag fick markägaren lite fnatt och bommade vägen och låste sedan bommen med ett hänglås. Och skall det låsas skall det göras ordentligt och då skall jag hjälpa till, tänkte min bekant och satte helt enkelt dit ett hänglås till. Nyckeln kastade han bort. Ryktena säger att dom fick såga sönder bommen för att komma igenom och den är borta nu.
Superlim å låset funkar oxå fint :mrgreen: samma resultat, ingen bom längre :D
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

gutterslut
Hemmastadd

Inlägg av gutterslut » sön jul 20, 2014 22:39

Väldans vilka påkostade hyss ni drar igång.

Jag själv blev utsatt av en kollega som "snodde" motorkapen när jag stod runt hörnet. Gick så långt att jag var tvungen att ringa chefen och erkänna att jag inte hade haft uppsikt och hans dyra kaphärke blev stulet.

Sen den dagen har den kollegan smakat på min hämnd. Istället för att göra något stort tänkte jag att jag skulle sprida ut det. Till exempel så råkar det alltid sitta en bit eltejp på torkarna på hans bil så att när det regnar eller det behöver sprutas så händer... inte ett piss. Brukar byta ut vattnet mot typ limesaft han har i en lite dunk till kaffebryggaren. Vi jobbar med fiber och brukar alltid se till så att det är en knut på hans rulle när det är halvdraget. Byta ut fulla aspendunkar med tomma. Har jag lånat hans bil är det alltid P6 på full volym när han vrider på tändning. Pilla in lite papper bakom backspegeln och ställa den åt helvete så att han inte kan ändra inifrån. Lägga i handbromsen på släpet när han ska iväg. Nån gång gjorde jag slut på typ 30-40 rullar riktigt dålig eltejp på hans bil också.

Han tycker inte att han förtjänar det men jag har jätteroligt.
Apokalypsen är snart här!

MattisH
Guru

Inlägg av MattisH » sön jul 20, 2014 22:42

Frys en flaska rakskum, när den är genomfrusen sågar man den på mitten väldigt snabbt och slänger in i en bil.. Är det någon man vill riktigt illa kan man testa med fogskum, fast jag vet inte hur det fungerar...
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar