Jaha, bilen funkade bra sisådär två tankar/ett par veckor . Nu har skiten börjat strula igen.
Exakt samma sympton som tidigare, ligger i 110 efter ett par mil hoppar bil till och går skit/låter illa.
Går ner till typ 80 på full gas.
Skillnaden nu var att motorlampan tändes eftersom jag nu har en sådan (den var tidigare urkopplad fick jag reda på.)
Så nu har jag kunnat blinka fram felkodor och det var en hel del.
14# Engine coolant temperature (ECT) sensor -voltage low Wiring, ECT sensor, ECM
17# Injection pump position sensor, high resolution -circuit malfunction Wiring, injection pump position sensor, ECM
18# Injection pump position sensor, low resolution -circuit malfunction Wiring, injection pump position sensor, ECM
29# Glow plug relay -circuit malfunction Wiring, glow plug relay, ECM
35# Fuel injection duration -pulse width signal shorter than expected Wiring, fuel injection duration control solenoid, fuel injection pump control module, ECM
42# Fuel temperature sensor -voltage low Wiring, fuel temperature sensor, ECM
49# Service throttle soon warning lamp -circuit malfunction Wiring, fuses, service throttle soon warning lamp
57# Engine control module (ECM), sensor supply voltage -circuit malfunction Wiring short to ground, poor connections, MAP sensor
62# Turbocharger (TC) boost pressure sensor -voltage low Wiring short circuit to ground, TC boost pressure sensor, ECM
78# Turbocharger (TC) wastegate regulating valve -circuit malfunction Wiring, TC wastegate regulating valve, ECM
Jaha, tips någon? Enda röda tråden jag kan se är low voltage, är det så simpelt som taskig jord?
Alternativt är vacumpumpen. Den skulle ha bytts men verkstan fick inte hem en ny så dom bytte nån slang på den som var trasig istället. Kan det vara den som spökar iaf?