ramnummer Ford f150 -89 LÖST nu ny fundering med automat
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
ramnummer Ford f150 -89 LÖST nu ny fundering med automat
Har en kompis som va inne och bes sin f150 från 1989 igår och fick då föreläggande för regbes för dom kunde inte hitta chassienummret på ramen och trodde då att den var utbytt, så min fråga är om någon här vet vart det kan sitta så man vet vart man ska börja leta, kan nästan garanterat att ramen inte är bytt och den besiktades senast för två år sedan utan problem dock av tidigare ägare.
Senast redigerad av zippen den ons okt 15, 2014 22:10, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Beroende
Re: ramnummer Ford f150 -89
Det borde stå på reggbeviset var det är inslaget för reggningen i sverige. Står det inte där så är det bara att börja leta. På Cheva truckar verkar det vanliga vara att slå in det i ramen under hytten, på utsidan ungefär mitt under dörren på förarsidan.
Magnus
Magnus
Senast redigerad av sebringZ28 den ons okt 15, 2014 17:01, redigerad totalt 1 gånger.
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
testa googla ford f 150 chassis number location 

Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld
-
- Beroende
Jag tror inte fabriken slog in ett helt nummer och i regel gör dom det på ställen dom är svåra att hitta, på ramens översida tex. Man brukar åka på att knacka in ett när man reggar i sverige som är lätt läst och det är var det numret sitter som man skriver in i informations fältet på reggbeviset.
Magnus
Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
-
- Guru
andra fordar med ram så sitter det på utsidan på ramen under höger dörr
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
okej, tackar för svaren.
Tänkte jag inte på att det står i papprena, gör ju faktist de både på min c10a och scouten
denna bil är ju svensksåld (har väl ioförsej ingen betydelse) och det stod att det ska finnas vid fjäderhänket höger bak så han ska sätta sig och skrapa underredsmassa.
fick nöjet att provköra bilen idag då han tyckte att han la i överväxeln lite väl hårt ibland, och det kan jag hålla med om, blev värre när lådan blev lite varmare och tyckte själv att det tog en liten stund innan den gick i men det kanske det ska göra.
olja och filter är precis bytt i automaten och det är rätt nivå när den är redigt varm efter ca 5 mils körning. Den växlar fint mellan alla andra växlar.
Tänkte jag inte på att det står i papprena, gör ju faktist de både på min c10a och scouten

denna bil är ju svensksåld (har väl ioförsej ingen betydelse) och det stod att det ska finnas vid fjäderhänket höger bak så han ska sätta sig och skrapa underredsmassa.
fick nöjet att provköra bilen idag då han tyckte att han la i överväxeln lite väl hårt ibland, och det kan jag hålla med om, blev värre när lådan blev lite varmare och tyckte själv att det tog en liten stund innan den gick i men det kanske det ska göra.
olja och filter är precis bytt i automaten och det är rätt nivå när den är redigt varm efter ca 5 mils körning. Den växlar fint mellan alla andra växlar.