Om Ryssen kommer?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

dahla
Hemmastadd

Re: Om Ryssen kommer?

Inlägg av dahla » ons okt 22, 2014 8:45

Danne skrev:Annars är det ju känt att anfall är bästa försvar, nån som är på?
Nä, vi anfaller Norge istället... och när Norge får hjälp från NATO lägger vi ner våra vapen och blir norska medborgare... då kan vi alla sluta arbeta, gå på socialbidrag från norges oljefonder och dessutom har vi då pensionen räddad för all framtid... och vi behöver inte bry oss om ifall det kommer nån rysk ubåt på besök... det löser NATO då...

gurgel
Rutinerad

Inlägg av gurgel » ons okt 22, 2014 18:32

Vilka är det vi ska anfalla?
Är inte så säker på vilka "fienden" är...
Nato rustar upp och förlägger nya baser i gamla sovietländer och genomför stora övningar på gränsen till Ryssland sen fördömer västledare Putin för att vara aggressiv.
Utan tvekan är vi mycket hårdare övervakade av Nato än Ryssland.

Inte fan ska vi bli nån j**la lydstat till USA, mindre globalism och korporativism tack. Ut ur EU också och sluta hjälp USA/Israel bomba sönder mellanöstern vi har numer blivit ett mål för islamska fundamentalister tack vara vårat stöd till Nato och våra bombningar i Libyen och trupper i Afghanistan.
Vi ska sköta oss själva och odla goda relationer till våra grannar och mindre krigshets.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.

Danne
OffroadGeek
Kontakt:

Inlägg av Danne » ons okt 22, 2014 18:37

Du har helt rätt :beer:

Är fakttiskt ganska imponerad över vad Putin byggt upp under sin tid, inhemsk industri blomstrar, arbetslösheten har minskat kraftigt och fattigdomen är mer än halverad. Sen sätter han Ryssar i första hand, det är väll där dom flesta andra länder ser ett problem.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

PontusH
Hemmastadd

Inlägg av PontusH » ons okt 22, 2014 20:57

gurgel skrev:
Vilka är det vi ska anfalla?
Är inte så säker på vilka "fienden" är...
Nato rustar upp och förlägger nya baser i gamla sovietländer och genomför stora övningar på gränsen till Ryssland sen fördömer västledare Putin för att vara aggressiv.
Utan tvekan är vi mycket hårdare övervakade av Nato än Ryssland.

Inte fan ska vi bli nån j**la lydstat till USA, mindre globalism och korporativism tack. Ut ur EU också och sluta hjälp USA/Israel bomba sönder mellanöstern vi har numer blivit ett mål för islamska fundamentalister tack vara vårat stöd till Nato och våra bombningar i Libyen och trupper i Afghanistan.
Vi ska sköta oss själva och odla goda relationer till våra grannar och mindre krigshets.

kan hålla med om det mesta, dock bombade Gripen aldrig i Libyen utan hade endast som uppgift att fotografera :) ( vilket tydligen var extremt uppskattat av just Nato pga kvaliteten på bilderna haha)
Mercedes Geländewagen 280ge, 1989

lam84
Forumräv

Inlägg av lam84 » tor okt 23, 2014 10:10

Danne skrev:Du har helt rätt :beer:

Är fakttiskt ganska imponerad över vad Putin byggt upp under sin tid, inhemsk industri blomstrar, arbetslösheten har minskat kraftigt och fattigdomen är mer än halverad. Sen sätter han Ryssar i första hand, det är väll där dom flesta andra länder ser ett problem.
det gjorde ju hitler med
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

Mpower520
Beroende

Inlägg av Mpower520 » tor okt 23, 2014 10:37

lam84 skrev:

det gjorde ju hitler med
Hitler satte ju inte tyskar i första hand.. Han var ju bara hämndlysten efter 1a världskriget.. Men däremot så kanske han aldrig avrätta någon tysk förutom de som satte sig mot honom..

Byt The way så va ryssen i estniskt luftrum i tisdas igen och 2 svenska JAS va med och föste ut honom, sen gick den in igen under 2 minuter innan den återgick till sitt Ryssland
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15

Danne
OffroadGeek
Kontakt:

Inlägg av Danne » tor okt 23, 2014 11:30

Satte Hitler Ryssar i först första hand?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

gurgel
Rutinerad

Inlägg av gurgel » tor okt 23, 2014 13:43

lam84 skrev:

det gjorde ju hitler med
Det gör det inte på automatik dåligt...
Det gjorde vi med i Sverige fram till 70-talet, sen har det bara gått utför.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.

hakanjet
Användare

Inlägg av hakanjet » tor okt 23, 2014 17:18

Tror inte att det skulle vara sämre med Putin än med nuvarande styre då nuvarande regering inte sätter svenskar främst utan snarare ofta diskriminerar svensken.

sos
Veteran

Inlägg av sos » tor okt 23, 2014 17:26

Jag säger som jag alltid sagt - ställ kartongvis med Vodka på gränsen så blir det tvärstopp.
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar

Fisketorp
Guru

Inlägg av Fisketorp » tor okt 23, 2014 17:31

sos skrev:Jag säger som jag alltid sagt - ställ kartongvis med Vodka på gränsen så blir det tvärstopp.
Är väl som att ge socker till en unge. Ingen hejd pån :mrgreen:

Sdkfz251
Guru

Inlägg av Sdkfz251 » tor okt 23, 2014 19:04

cherokeex2 skrev:
Sdkfz251 skrev:
Wältmeister skrev:När ryssen kommer tar jag fram min lilla "Ryss" och smälter in i mängden. :D
En kulspruteattrapp på takräcket på min matt miltärgröna "ARMY Edition" och en röd stjärna fram på kepsen så........ :jump:
Äkta rysk svart&vit tvärrandig undertröja har jag redan. 8)
Eller vad tror ni? :lol:
Näää vad säger du Wältmeister, ska du gå och bli en Qusling? :lol:

För övrigt tycker jag att försvaret (läs armén... de "blåe" har aldrig förstått arméns själ)... Behöver ca 4 pansarbrigader (brigad ~5000 man), 5-6 mekaniserade brigader, 3 Norrlandsbrigader samt 5 infanteribrigader... Det hade suttit som en smäck nu :tumbup:
Säg det till fjollorna som sitter och bestämmer att negerbollar är rasistiska,svart lakrits med en bild på ett ansikte är rasistiskt och hbtqxyzåäö är viktigare. Men över 80% av svenska folket vill ju ha det såhär så då borde dom inte klaga när dom blir tvingade att prata ryska tillsist.
Dom andra 10-15% som inte vill ha det såhär och vill ha bättre försvar är tydligen rasister...

Jag fick inte göra värnplikten (jag var en av dom som ville göra den) så skulle den återinföras och dom som inte har gjort den fick välja att göra den eller inte så hade jag gjort den.
Du förstod nog vad jag menade, men för säkerhets skull vill jag poängtera att "De Blåe" inte är något parti (typ Moderaterna) utan syftar på flottan och flygets blåa uniformer...
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Sdkfz251
Guru

Inlägg av Sdkfz251 » tor okt 23, 2014 19:08

Mpower520 skrev:
Byt The way så va ryssen i estniskt luftrum i tisdas igen och 2 svenska JAS va med och föste ut honom, sen gick den in igen under 2 minuter innan den återgick till sitt Ryssland
... Ja det är fan vad han bråkar, Putin får tagga ner lite nu tycker jag :poke:

Sdkfz251
Guru

Inlägg av Sdkfz251 » tor okt 23, 2014 19:10

dahla skrev: Nä, vi anfaller Norge istället... och när Norge får hjälp från NATO lägger vi ner våra vapen och blir norska medborgare... då kan vi alla sluta arbeta, gå på socialbidrag från norges oljefonder och dessutom har vi då pensionen räddad för all framtid... och vi behöver inte bry oss om ifall det kommer nån rysk ubåt på besök... det löser NATO då...
Vi har inte förmågan att anfalla någon... kanske Luxemburg för dom har ingen egen armé, de får i och för sig åtnjuta Frankrikes skydd... men ändå :lol:

lam84
Forumräv

Inlägg av lam84 » tor okt 23, 2014 19:19

Sdkfz251 skrev:
dahla skrev: Nä, vi anfaller Norge istället... och när Norge får hjälp från NATO lägger vi ner våra vapen och blir norska medborgare... då kan vi alla sluta arbeta, gå på socialbidrag från norges oljefonder och dessutom har vi då pensionen räddad för all framtid... och vi behöver inte bry oss om ifall det kommer nån rysk ubåt på besök... det löser NATO då...
Vi har inte förmågan att anfalla någon... kanske Luxemburg för dom har ingen egen armé, de får i
och för sig åtnjuta Frankrikes skydd... men ändå :lol:
http://en.wikipedia.org/wiki/Luxembourg_Army" onclick="window.open(this.href);return false;
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

Skriv svar