Nä, vi anfaller Norge istället... och när Norge får hjälp från NATO lägger vi ner våra vapen och blir norska medborgare... då kan vi alla sluta arbeta, gå på socialbidrag från norges oljefonder och dessutom har vi då pensionen räddad för all framtid... och vi behöver inte bry oss om ifall det kommer nån rysk ubåt på besök... det löser NATO då...Danne skrev:Annars är det ju känt att anfall är bästa försvar, nån som är på?
Om Ryssen kommer?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Om Ryssen kommer?
Vilka är det vi ska anfalla?Danne skrev:Annars är det ju känt att anfall är bästa försvar, nån som är på?
Är inte så säker på vilka "fienden" är...
Nato rustar upp och förlägger nya baser i gamla sovietländer och genomför stora övningar på gränsen till Ryssland sen fördömer västledare Putin för att vara aggressiv.
Utan tvekan är vi mycket hårdare övervakade av Nato än Ryssland.
Inte fan ska vi bli nån j**la lydstat till USA, mindre globalism och korporativism tack. Ut ur EU också och sluta hjälp USA/Israel bomba sönder mellanöstern vi har numer blivit ett mål för islamska fundamentalister tack vara vårat stöd till Nato och våra bombningar i Libyen och trupper i Afghanistan.
Vi ska sköta oss själva och odla goda relationer till våra grannar och mindre krigshets.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.
Du har helt rätt
Är fakttiskt ganska imponerad över vad Putin byggt upp under sin tid, inhemsk industri blomstrar, arbetslösheten har minskat kraftigt och fattigdomen är mer än halverad. Sen sätter han Ryssar i första hand, det är väll där dom flesta andra länder ser ett problem.

Är fakttiskt ganska imponerad över vad Putin byggt upp under sin tid, inhemsk industri blomstrar, arbetslösheten har minskat kraftigt och fattigdomen är mer än halverad. Sen sätter han Ryssar i första hand, det är väll där dom flesta andra länder ser ett problem.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
gurgel skrev:Vilka är det vi ska anfalla?Danne skrev:Annars är det ju känt att anfall är bästa försvar, nån som är på?
Är inte så säker på vilka "fienden" är...
Nato rustar upp och förlägger nya baser i gamla sovietländer och genomför stora övningar på gränsen till Ryssland sen fördömer västledare Putin för att vara aggressiv.
Utan tvekan är vi mycket hårdare övervakade av Nato än Ryssland.
Inte fan ska vi bli nån j**la lydstat till USA, mindre globalism och korporativism tack. Ut ur EU också och sluta hjälp USA/Israel bomba sönder mellanöstern vi har numer blivit ett mål för islamska fundamentalister tack vara vårat stöd till Nato och våra bombningar i Libyen och trupper i Afghanistan.
Vi ska sköta oss själva och odla goda relationer till våra grannar och mindre krigshets.
kan hålla med om det mesta, dock bombade Gripen aldrig i Libyen utan hade endast som uppgift att fotografera

Mercedes Geländewagen 280ge, 1989
det gjorde ju hitler medDanne skrev:Du har helt rätt![]()
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld
jeep wrangler -05
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld
Hitler satte ju inte tyskar i första hand.. Han var ju bara hämndlysten efter 1a världskriget.. Men däremot så kanske han aldrig avrätta någon tysk förutom de som satte sig mot honom..lam84 skrev:det gjorde ju hitler medDanne skrev:Du har helt rätt![]()
Byt The way så va ryssen i estniskt luftrum i tisdas igen och 2 svenska JAS va med och föste ut honom, sen gick den in igen under 2 minuter innan den återgick till sitt Ryssland
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Satte Hitler Ryssar i först första hand?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Det gör det inte på automatik dåligt...lam84 skrev:det gjorde ju hitler medDanne skrev:Du har helt rätt![]()
Det gjorde vi med i Sverige fram till 70-talet, sen har det bara gått utför.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.
Tror inte att det skulle vara sämre med Putin än med nuvarande styre då nuvarande regering inte sätter svenskar främst utan snarare ofta diskriminerar svensken.
Jag säger som jag alltid sagt - ställ kartongvis med Vodka på gränsen så blir det tvärstopp.
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar
Är väl som att ge socker till en unge. Ingen hejd pånsos skrev:Jag säger som jag alltid sagt - ställ kartongvis med Vodka på gränsen så blir det tvärstopp.

Du förstod nog vad jag menade, men för säkerhets skull vill jag poängtera att "De Blåe" inte är något parti (typ Moderaterna) utan syftar på flottan och flygets blåa uniformer...cherokeex2 skrev:Säg det till fjollorna som sitter och bestämmer att negerbollar är rasistiska,svart lakrits med en bild på ett ansikte är rasistiskt och hbtqxyzåäö är viktigare. Men över 80% av svenska folket vill ju ha det såhär så då borde dom inte klaga när dom blir tvingade att prata ryska tillsist.Sdkfz251 skrev:Näää vad säger du Wältmeister, ska du gå och bli en Qusling?Wältmeister skrev:När ryssen kommer tar jag fram min lilla "Ryss" och smälter in i mängden.![]()
En kulspruteattrapp på takräcket på min matt miltärgröna "ARMY Edition" och en röd stjärna fram på kepsen så........![]()
Äkta rysk svart&vit tvärrandig undertröja har jag redan.![]()
Eller vad tror ni?
För övrigt tycker jag att försvaret (läs armén... de "blåe" har aldrig förstått arméns själ)... Behöver ca 4 pansarbrigader (brigad ~5000 man), 5-6 mekaniserade brigader, 3 Norrlandsbrigader samt 5 infanteribrigader... Det hade suttit som en smäck nu
Dom andra 10-15% som inte vill ha det såhär och vill ha bättre försvar är tydligen rasister...
Jag fick inte göra värnplikten (jag var en av dom som ville göra den) så skulle den återinföras och dom som inte har gjort den fick välja att göra den eller inte så hade jag gjort den.
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
... Ja det är fan vad han bråkar, Putin får tagga ner lite nu tycker jagMpower520 skrev:
Byt The way så va ryssen i estniskt luftrum i tisdas igen och 2 svenska JAS va med och föste ut honom, sen gick den in igen under 2 minuter innan den återgick till sitt Ryssland

Vi har inte förmågan att anfalla någon... kanske Luxemburg för dom har ingen egen armé, de får i och för sig åtnjuta Frankrikes skydd... men ändådahla skrev: Nä, vi anfaller Norge istället... och när Norge får hjälp från NATO lägger vi ner våra vapen och blir norska medborgare... då kan vi alla sluta arbeta, gå på socialbidrag från norges oljefonder och dessutom har vi då pensionen räddad för all framtid... och vi behöver inte bry oss om ifall det kommer nån rysk ubåt på besök... det löser NATO då...

http://en.wikipedia.org/wiki/Luxembourg_Army" onclick="window.open(this.href);return false;Sdkfz251 skrev:Vi har inte förmågan att anfalla någon... kanske Luxemburg för dom har ingen egen armé, de får idahla skrev: Nä, vi anfaller Norge istället... och när Norge får hjälp från NATO lägger vi ner våra vapen och blir norska medborgare... då kan vi alla sluta arbeta, gå på socialbidrag från norges oljefonder och dessutom har vi då pensionen räddad för all framtid... och vi behöver inte bry oss om ifall det kommer nån rysk ubåt på besök... det löser NATO då...
och för sig åtnjuta Frankrikes skydd... men ändå
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld
jeep wrangler -05
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld