Håller med till 100%RedNek skrev:En sak.
Jobba inte med det som är ditt intresse bara.
- Har pajjat mekarintresset med att vara bilmek, tog väl en 20 år innan jag nu börjat gilla meka bil igen. Att då rostlaga en Vitara visar väl bara på att intresset väckts igen, för jag har KUL i mitt mek-skjul!
Förövrigt..
Jobbar inom tillverkningsindustrin för en av vårt största skogsmaskinsmärke & börjar känna mig fångad inom väggarna, vore trevligt att jobba ute i det fria. Antar att man tror gräset är grönare på andra sidan...
Om det nu är möjligt att välja på olika jobb, ta det du tror du får bäst trivsel på. Pengar är inte allt, även om det är bekvämt att inte behöva köpa nedsatt-pris-limpa, typ.
Anledningen till att jag undrar om besiktningsmansjobbet (puh!) är enkel, jag har drivit en röj-firma i 10 år och börjar känna att det sliter lite väl mycket på kroppen, jag är 35 år och vill inte vara utsliten vid 45. Jag vill helt enkelt ha nåt annat att göra ett tag och just nu känns det som att gräset är grönare vart man än tittar!
Det är lite komiskt egentligen för jag började i skogen för att jag ville komma ifrån mekanikerjobbet som sög ut all lust att meka med bilar på fritiden

Jag kollar på annat inom skogen också och funderar på att utbilda mig så att jag kan ta uppdrag på att göra skogsbruksplaner. Sen kör vi redan idag en del svåra trädfällningar i stadsmiljö, vilket är skitkul men marknaden är lite för liten för att leva på bara det, där har röjningen funkat som en stabil grund att stå på men den måste ersättas med nåt annat.
Ekonomin har rätt liten inverkan på vad jag gör, annars hade jag ju lagt ner för länge sen, men jag tyckte det var fult gjort av Volvo att ha en låg lön med chans till bonus om man jobbar snabbt. Hur bra blir det när mekanikerna jobbar på ackord?
Jepp, före skatt.macke skrev:Bör vara före.cherokeex2 skrev:Före eller efter skatt?IsuzuDiesel skrev:Vad låg lönen på då?
Volvo erbjöd 20300kr/mån +bonus om man är snabb..."lite" lågt.