Om Ryssen kommer?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Baua
Rutinerad

Re: Om Ryssen kommer?

Inlägg av Baua » tor nov 06, 2014 17:50

Möjligt att homosexualitet inte är olagligt i Ryssland, frågan är dock vad Putin gör för att skydda de homosexuella par mot misshandel som visar sin läggning öppet, då menar jag naturligtvis inte rena sexscener på Röda torget, men hålla handen kanske. :tumbup:
Visst kan det vara så att man mentalt valt sida, men har man vuxit upp under kalla krigets dagar, så kommer det nog krävas mer av Putin än luftrumsöverträdelser för att jag ska ändra åsikt.

Hils
Magnus
Är huvudet dumt får plånboken lida!

Jeep Cherokee 91
Höjd 3" med sats från (Rough Country)
BF Goodrich 31" All terrain
VinchMax 13000lbs

VW Syncro Caravelle 1.6TD

cherokeex2
Veteran

Inlägg av cherokeex2 » tor nov 06, 2014 18:47

Man får vara homosexuell i Ryssland du får bara inte trycka ner det i halsen på alla andra.
Dvs P3 hade inte haft en chans i Ryssland.
Kan inte vara många som lyssnar på den kanalen frivilligt nuförtiden, jag brukade lyssna mellan 14.00-16.00 tills dom tog bort Christer. Enda gångerna jag har lyssnat på den av misstag sen har det varit hbtqxyzabc, vita män är ondare än Hitler och satan själv tillsammans, trams varje gång.
Och så undrar dom varför fler och fler säger upp radiolicensen...
Men nu blev det lite offtopic.

Ont
De flesta ryssar vill ha hårdare straff för homosexualitet så detta Putin bestämde var en liten kompromiss för annars skulle han ha förlorat makten till sina motståndare som hade infört ännu hårdare lagar, vem vet hur det hade sett ut då?
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

svana
Forumräv

Inlägg av svana » tor nov 06, 2014 18:57

Åfaan.. Jag trodde att Sverige redan var invaderat..
..iaf sist jag sålde en bil på Blocket och för nån vecka sedan när jag besökte Södertälje.
:roll: :rodnar: :evil: :evil: :evil:

lam84
Forumräv

Inlägg av lam84 » tor nov 06, 2014 20:11

gurgel skrev:
lam84 skrev:några av mina bekanta är ryssar och dom kan inte åka tillbaka för deras familjer är kritiska mot putin

ett exempel på mänskliga rättigheter är att det nu är olagligt att vara bög jag kan dra upp hur många som hällst
Det är INTE olagligt att vara bög i ryssland, lagen förbjuder HBTQ propaganda riktad mot barn.
Jag arbetar med en ryss och en som har en rysk fru, de gillar putin alltså måste jag ha rätt.
Det är nog snarare så att dina vänner inte vill åka tillbaka, om de nu inte är kriminella och efterlysta.
Vi kan nog utgå från att det är en liten klick av ryssar som känner sig förföljda av Tsar-Putin.

Jag försvarar bara ryssarna för de får så omåttligt mycket skit i västerländsk press, vilket beror på att värdseliten i washington har bestämt att så här ska vi tycka.
Putin och Obama är nog inga änglar, men jag föredrar Putins politik han dikterar i alla fall vilkoren själv till skillnad från marionetten Obummer.

Jag vill inte att sverige ska bli invaderad av vare sig Nato, Ryssland eller asylanter från MENA.

det är lite konstigt av dig som har en citat av en av grundarna av USA i din signatur och samtidigt vara en motståndare till USA
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

huricane4
Användare

Inlägg av huricane4 » tor nov 06, 2014 21:24

lam84 skrev:
gurgel skrev:
lam84 skrev:några av mina bekanta är ryssar och dom kan inte åka tillbaka för deras familjer är kritiska mot putin

ett exempel på mänskliga rättigheter är att det nu är olagligt att vara bög jag kan dra upp hur många som hällst
Det är INTE olagligt att vara bög i ryssland, lagen förbjuder HBTQ propaganda riktad mot barn.
Jag arbetar med en ryss och en som har en rysk fru, de gillar putin alltså måste jag ha rätt.
Det är nog snarare så att dina vänner inte vill åka tillbaka, om de nu inte är kriminella och efterlysta.
Vi kan nog utgå från att det är en liten klick av ryssar som känner sig förföljda av Tsar-Putin.

Jag försvarar bara ryssarna för de får så omåttligt mycket skit i västerländsk press, vilket beror på att värdseliten i washington har bestämt att så här ska vi tycka.
Putin och Obama är nog inga änglar, men jag föredrar Putins politik han dikterar i alla fall vilkoren själv till skillnad från marionetten Obummer.

Jag vill inte att sverige ska bli invaderad av vare sig Nato, Ryssland eller asylanter från MENA.

det är lite konstigt av dig som har en citat av en av grundarna av USA i din signatur och samtidigt vara en motståndare till USA
Man kan väl vara intresserad av USA och dess historia utan att tycka om deras nuvarande utrikes politik?

gurgel
Rutinerad

Inlägg av gurgel » tor nov 06, 2014 21:37

lam84 skrev:
gurgel skrev:

Jag är motståndare av kulturmarxister och liberaler i både Washington och Bryssel som gör sitt bästa för att fördärva allt sunt förnuft.
Hade jag varit amerikan hade jag definitivt varit för tea-party rörelsen och för konstitutionen.
Om du inte vet vad tea-party rörelsen är så kan du kolla upp Ron Paul själv istället för att läsa allt trams som skrivs i media om honom.

För övrigt är det inte mitt jobb att leta länkar för att bekräfta mina påståenden, lika lite som erat.
Men jag har själv läst vad som skrivs om Ukraina i Metro, Svd, Svt, etc och det är sjukt hur vinklat det är, speciellt som vi ska vara neutrala i Sverige...
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.

gurgel
Rutinerad

Inlägg av gurgel » tor nov 06, 2014 21:56

Baua skrev:Möjligt att homosexualitet inte är olagligt i Ryssland, frågan är dock vad Putin gör för att skydda de homosexuella par mot misshandel som visar sin läggning öppet, då menar jag naturligtvis inte rena sexscener på Röda torget, men hålla handen kanske. :tumbup:
Visst kan det vara så att man mentalt valt sida, men har man vuxit upp under kalla krigets dagar, så kommer det nog krävas mer av Putin än luftrumsöverträdelser för att jag ska ändra åsikt.

Hils
Magnus
Det är inte olagligt, självklart inte... Vi snackar inte Talibanland.
Vet vi ens att det är ett problem överhuvudtaget, mer än att nån RFSL representant gråtit ut i SVT?
Jag är kanske lite yngre och var för ung för att bry mig på den tiden. Tex ubåtskränkningarna där man hetsade som fan mot ryssland men i efterhand är expertisen ganska ense om att det var natoubåtar som kränkte svenskt vatten på 80-talet.
Program om det sändes i SVT uppdag granskning, finns kanske kvar på svt play.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.

huricane4
Användare

Inlägg av huricane4 » tor nov 06, 2014 21:59

Nå hur va det nu, är det förbjudet eller ljög du bara om det?

Ninetoes
Beroende

Inlägg av Ninetoes » tor nov 06, 2014 22:09

Sdkfz251 skrev:

När det gäller "ryssens oklanderlighet" så kan kan vi ju bara fråga våra kära grannar Finnarna...
Det finns en anledning att de har en relativt stor försvarsmakt och fortfarande har minor ("-Ni är inte grannar med ryssen" (Finsk minister i svar till Svensk reporter ang minförbud)).
Ja, dessutom är det ju bara 70 år sedan det senaste kriget mellan Finland och dåvarande Sovjetunionen tog slut...
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.

O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

lam84
Forumräv

Inlägg av lam84 » tor nov 06, 2014 22:12

huricane4 skrev:

det är inte förbjudet en är du nöjd nu men jag tror inte ni förstår hur det är för folk att leva i en diktatur
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

gurgel
Rutinerad

Inlägg av gurgel » tor nov 06, 2014 22:34

lam84 skrev:
huricane4 skrev:

det är inte förbjudet en är du nöjd nu men jag tror inte ni förstår hur det är för folk att leva i en diktatur
Ja det är inte förbjudet än här heller.
Jo vi lever i en demokratur här, vi har det inte ett dugg bättre. Tycker man fel i Sverige är man inte värd ett jävla piss. Låtsas man som att det regnar så visst.. Och de som gillar Putin har det inte sämre.
Jag vet inte om det börjar bli OT eller om det är detta tråden handlar om, vi är så körda när skiten träffar fläkten eftersom våra kära politiker redan valt sida åt oss.

Baua
Rutinerad

Inlägg av Baua » tor nov 06, 2014 22:52

Vad är det för expertis du hänvisar till.
Denna bok kom ut för ett par dagar sedan och har skrivits av en person som i allra högsta grad var delaktig i ubåtsjakten under 80 talet.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2538 ... -av-ubatar" onclick="window.open(this.href);return false;
Har själv inte läst den ännu, men hört intervjuer med författaren och han verkade ganska klar över vilka det var som hälsade på under 80 talet. Naturligtvis är det så att böcker skrivs av vissa för att påverka andra, så även i detta fall. U137 är i alla fall fakta och var det en felnavigering, njaaäää tror inte det.

Hils
Magnus

gurgel skrev:
Baua skrev:Möjligt att homosexualitet inte är olagligt i Ryssland, frågan är dock vad Putin gör för att skydda de homosexuella par mot misshandel som visar sin läggning öppet, då menar jag naturligtvis inte rena sexscener på Röda torget, men hålla handen kanske. :tumbup:

Hils
Magnus
Det är inte olagligt, självklart inte... Vi snackar inte Talibanland.
Vet vi ens att det är ett problem överhuvudtaget, mer än att nån RFSL representant gråtit ut i SVT?
Jag är kanske lite yngre och var för ung för att bry mig på den tiden. Tex ubåtskränkningarna där man hetsade som fan mot ryssland men i efterhand är expertisen ganska ense om att det var natoubåtar som kränkte svenskt vatten på 80-talet.
Program om det sändes i SVT uppdag granskning, finns kanske kvar på svt play.
Är huvudet dumt får plånboken lida!

Jeep Cherokee 91
Höjd 3" med sats från (Rough Country)
BF Goodrich 31" All terrain
VinchMax 13000lbs

VW Syncro Caravelle 1.6TD

gurgel
Rutinerad

Inlägg av gurgel » fre nov 07, 2014 3:03

Baua skrev:Vad är det för expertis du hänvisar till.
Denna bok kom ut för ett par dagar sedan och har skrivits av en person som i allra högsta grad var delaktig i ubåtsjakten under 80 talet.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2538 ... -av-ubatar" onclick="window.open(this.href);return false;
Har själv inte läst den ännu, men hört intervjuer med författaren och han verkade ganska klar över vilka det var som hälsade på under 80 talet. Naturligtvis är det så att böcker skrivs av vissa för att påverka andra, så även i detta fall. U137 är i alla fall fakta och var det en felnavigering, njaaäää tror inte det.

Hils
Magnus
Ja inte skickar man in en 13 meter hög 80 meter lång ubåt i en trång skärgård där den inte ens kan gå i undervattenläge eller vända för att spionera eller kartlägga botten, men den hittade ju i alla fall en grynna. U137 gick in i övervattenläge med lanternorna tända, vad den gjorde där vet vi inte. Men U137 är ju natoanhängarnas återkommande bevis för att kränkningarna i stockholms skärgård var ryssar och vi måste genast rusta upp och gå med i nato. Historien upprepar sig... :poke:
Varför lät man ubåten som blev träffad av en mina 1982 ligga orörlig i tolv timmar på botten i Hårsfjärden medans den läcker olja. Den blev träffad trots order om eldförbud(!?) och vårat ubåtbärgningsfartyg som var på väg till platsen kallades hastigt iväg på ett rutinuppdrag.

Skulle gärna läsa hans förklaring på incidenten i Hårsfjärden, men han fastnar väl vid atomubåten som går på grund i blekinge skärgård. :roll:

gurgel
Rutinerad

Inlägg av gurgel » fre nov 07, 2014 3:09

Här har du avsnittet från uppdrag granskning som handlar om Uhhboughtskrengkningarna. https://www.youtube.com/watch?v=8Gyi8WTHXAM" onclick="window.open(this.href);return false;

gorQi
Rutinerad

Inlägg av gorQi » fre nov 07, 2014 6:39

Land Rover serie 3 109 -74 2,25d
Tidigare: L200 -98 och suzuki sj410 -85

Skriv svar