Försäljare... suck.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Försäljare... suck.
Ringde en förra veckan och undrade vad jag använde för kapskivor.
-Det gör jag inte.
-125, 180 eller 230?
-Hör vad jag säger, jag använder inga kapskivor!
-Men strumpor använder du?
-Eh, joo.
-Vilken storlek?
-Jag vill inte ha! Hej då!
Igår kom en kartong strumpor med DHL, och en faktura på 1800:- för 21 par.
Har nog inte lagt ut så mycket på strumpor under hela min livstid, och har inga planer på att börja med det nu.
Morr.
-Det gör jag inte.
-125, 180 eller 230?
-Hör vad jag säger, jag använder inga kapskivor!
-Men strumpor använder du?
-Eh, joo.
-Vilken storlek?
-Jag vill inte ha! Hej då!
Igår kom en kartong strumpor med DHL, och en faktura på 1800:- för 21 par.
Har nog inte lagt ut så mycket på strumpor under hela min livstid, och har inga planer på att börja med det nu.
Morr.
Re: Försäljare... suck.
Då ska du se att dom spelat in samtalet och klippt det så att det blir: Jag vill ha! Hejdå!...
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Hemmastadd
Första reaktionen är att jag garvar (mest för att du skriver roligt Spiken)!
Men sen blir jag förbannad, vilket svin till försäljare. Det där måste du ju anmäla!
Har en polare som jobbade som försäljare. Han drog till med en liknande grej och åkte dit i domstol så det sjöng om det. Det var fanimig rätt åt honom och jag hoppas att kapskive-/strumpnasaren går samma öde till mötes!
Men sen blir jag förbannad, vilket svin till försäljare. Det där måste du ju anmäla!
Har en polare som jobbade som försäljare. Han drog till med en liknande grej och åkte dit i domstol så det sjöng om det. Det var fanimig rätt åt honom och jag hoppas att kapskive-/strumpnasaren går samma öde till mötes!
King Cab -01, något höjd - Såld
Dodge Ram 1500-07, 5,7 L Hemi, Höjd 3", Svart såklart... - Såld:(
Suzuki Samurai -91
Dodge Ram 1500-07, 5,7 L Hemi, Höjd 3", Svart såklart... - Såld:(
Suzuki Samurai -91
Haha, så skön blandning på saker man kränger också: kapskivor och strumpor!
Lite som "Bosses ved och erotik" eller "Karlssons schakt och tapet".... 

Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
-
- Beroende
Blir ju svårare att komma ur deras klor när man är företagare, en privatperson kan väl åberopa distansköplagen som ger fritt återköp inom 14 dagar om de skickar nåt.
Jag får samtal från såna där säljare hela tiden men har det senaste året slutat svara eller bara lagt på luren efter att de presenterat sig, sparar min tid och ger tyvärr dem mer tid att kränga sitt skit åt nästa på telefonlistan.
Nackdelen med att inte svara är att vissa företag som jag är kund hos får "lite" svårt att få tag i mig men det kan jag leva med.
Jag får samtal från såna där säljare hela tiden men har det senaste året slutat svara eller bara lagt på luren efter att de presenterat sig, sparar min tid och ger tyvärr dem mer tid att kränga sitt skit åt nästa på telefonlistan.
Nackdelen med att inte svara är att vissa företag som jag är kund hos får "lite" svårt att få tag i mig men det kan jag leva med.
-
- Veteran
Jag har sluppit försäljare änsålänge.
Men jag har gjort lite olika åtgärder för att se till att det fortsätter.
1: Ingen fast telefon endast mobil.
2: Mobilen kopplad till nix.
3: Mitt vanliga nummer ger jag inte ut till företag, vill dom mig nått får dom maila eller skicka brev, dom har redan min adress och mail.
4: Har ett annat simkort som jag ger ut nummret på.
5: Det simkortet ligger i byrålådan och kollas ibland om någon har ringt, men det är bara om jag kommer ihåg så det brukar bli nångång i halvåret, då är det en fin lista med försäljare som har ringt.
6: Tyst och skönt i telefonen.
3: Mitt vanliga nummer ger jag inte ut till företag, vill dom mig nått får dom maila eller skicka brev, dom har redan min adress och mail.
5: Det simkortet ligger i byrålådan och kollas ibland om någon har ringt, men det är bara om jag kommer ihåg så det brukar bli nångång i halvåret, då är det en fin lista med försäljare som har ringt.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
Jeep cherokee 90a
Chevrolet suburban -97a
James Bond eller?cherokeex2 skrev:Jag har sluppit försäljare änsålänge.
TGB 13
Så fort jag hör att det är en säljare/nasare (tar typ 3 sekunder) så avbryter jag dom i deras presentation vänligt med lugn ton med orden
-Inte intresserad
och lägger på luren
Spar min och deras tid.
-Inte intresserad
och lägger på luren
Spar min och deras tid.
Be Smart Drive Safe Stay Legal
-
- Veteran
Nej, vill bara slippa säljare samt andra som slösar min tid.macke skrev:James Bond eller?cherokeex2 skrev:Jag har sluppit försäljare änsålänge.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Chevrolet suburban -97a
Jeep cherokee 90a
Chevrolet suburban -97a
Vilket grus!
Hur visste han vilken storlek du inte ville ha?
Totte
Hur visste han vilken storlek du inte ville ha?

Totte
Två saker vet jag, men tyvärr har jag nog glömt den ena,
Eller den andra...
Eller den andra...
Jvla pack är vad det är och har ,man företagsabbonemang är dom helt galna eftersom man inte har nån ångervecka.
Hotade att slänga en till vargarna i kolmården inlindad i bacon idag,tror hon fattade vinken
Hotade att slänga en till vargarna i kolmården inlindad i bacon idag,tror hon fattade vinken

"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Veteran
- Kontakt:
Glöm inte Stenåsens Kött & Svets i Tibro hahahNinetoes skrev:Haha, så skön blandning på saker man kränger också: kapskivor och strumpor!Lite som "Bosses ved och erotik" eller "Karlssons schakt och tapet"....
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)
Det visste han inte. Fick storlek 39-42, jag har 44.Totaz skrev:Vilket grus!
Hur visste han vilken storlek du inte ville ha?![]()
Totte
Mitt abbonemang är ett företag, tyvär. Märkligt att man har helt andra regler då. Jag är fortfarande jag, oavsett hur jag får min lön.Mathias T skrev:Jvla pack är vad det är och har ,man företagsabbonemang är dom helt galna eftersom man inte har nån ångervecka.
Taskigt att kasta in henne till vargarna. Hon tjatar väl hål i huvet på dom stackarna.
Gumman har ringt och skällt ut dom (hon är riktigt bra på sånt) Själv hatar jag att ringa och strula, går hellre ut i vedboden och bryter av ett kvastskaft, eller nått.
Dom skulle skicka en lastbil och hämta skiten, samt skicka en kredit nota.
Fan trot.
jo försäljare ringer det gott om, skulle man byta abbonnemang på telefon varje gång nån försäljare ringer skulle man ju enbart få ha tillfälliga nr 
har hänt mig också att jag fått en faktura på vad det nu var, fick aldrig hem nåt utom en faktura på ett par tusen. ringde upp företaget och pratade med en annan försäljare som menade på att dom hade ett inspelat samtal med mig där jag beställde saker. - Ehh jaha ja det kan du ju spela upp sa jag. Blev lite smått förvånad när jag hörde min röst, för jag hade drygat mig lite med försäljaren som jag gör ibland när jag är på sånt humör, men jag gjorde ju inget köp så han i lurn sa "ja det var ju en lite dålig inspelning" men jag kan inte göra nåt så det är bara att betala. jag svarade med att kommer det ingen kreditfaktura inom 4 dagar så gör jag en polisanmälan mot er, sen la jag på, å kreditfakturan kom efter ett par dagar så det hjälpte tydligen. jag är rätt övertygad om att dom sätter det i system att skicka ut grejer och fakturor särskilt till företagare då säkert merparten är lata och betalar, särskilt om man iaf fått en påse strumpor eller liknande

har hänt mig också att jag fått en faktura på vad det nu var, fick aldrig hem nåt utom en faktura på ett par tusen. ringde upp företaget och pratade med en annan försäljare som menade på att dom hade ett inspelat samtal med mig där jag beställde saker. - Ehh jaha ja det kan du ju spela upp sa jag. Blev lite smått förvånad när jag hörde min röst, för jag hade drygat mig lite med försäljaren som jag gör ibland när jag är på sånt humör, men jag gjorde ju inget köp så han i lurn sa "ja det var ju en lite dålig inspelning" men jag kan inte göra nåt så det är bara att betala. jag svarade med att kommer det ingen kreditfaktura inom 4 dagar så gör jag en polisanmälan mot er, sen la jag på, å kreditfakturan kom efter ett par dagar så det hjälpte tydligen. jag är rätt övertygad om att dom sätter det i system att skicka ut grejer och fakturor särskilt till företagare då säkert merparten är lata och betalar, särskilt om man iaf fått en påse strumpor eller liknande
Kollade för skojs skull hur mycket den "gratis" nallen som jag fick senaste gången abonnemanget förlängdes!
200kr i förhöjd avgift i 24mån är 4800kr för en mindre bra xperia som kostade 2900 i listpris när den lanserades!
Tro f-n att dom göra allt för att försöka övertala!
Dom två nasarna som ringde idag fick höra dessa siffror och fick inte en syl i vädret så dom fegade ut genom att lägga på
var på ruggigt grinigt morgonhumör så den sista brann det nog i örat på
200kr i förhöjd avgift i 24mån är 4800kr för en mindre bra xperia som kostade 2900 i listpris när den lanserades!
Tro f-n att dom göra allt för att försöka övertala!
Dom två nasarna som ringde idag fick höra dessa siffror och fick inte en syl i vädret så dom fegade ut genom att lägga på

"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"