Försäljare... suck.

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Micke valp
Beroende

Re: Försäljare... suck.

Inlägg av Micke valp » fre nov 14, 2014 20:20

Hmm, även jag har drabbats ... Särskilt när jag ringer "offroadare" som har telefonsystem som visar huvudbolaget. I mitt fall handlar det om Albinsson & Sjöberg.
Tja, vad säger det? Inte att det är chefredaktören för 4 Wheel Drive som ringer och undrar något ... (Koll där, Marcus??? ...)

Jag skulle lätt kunna ge ett gäng liknande exempel, men grundläget verkar vara att en massa säljare ringer och stör er.

Och vi som verkligen har något att fråga om, eller behöver få svar på, HAMNAR PÅ VÄNTLISTAN; ELLER TELEFONSVARAREN.

Tja, det är sällan jag behöver säga det, men de som inte svarar när jag – i min tjänsteutövning – inte svarar, då blir jag liksom inte särskilt "glad".

Och i samma veva. <Det är lika bra att passa på, så ...>

Just nu har jag försökt få ihop tips på bra offroadträffar. Just det är något jag vill visa i min tidnings Klubb-sidor. Och för er som undrar. Just Klubbsidorna är något för just er entusiaster!

Men "ingången" på tips var under all kritik. Visst, några kanske tror att internet är världens bästa forum, men tyvärr, så är det inte.

Så, för att inte vara alltför tjurig ...

Passa på att tipsa om just din offroadträff till mig, med en bild eller två. Eller skriv om någon träff ni haft.

Visst, det här är kanske en bit från början av tråden, och dess innehåll. Men jag blir rätt irriterad när de i offroadhobbyn skyller på att de "inte kände igen numret" när jag ringer.

Och visst "nätet" med sin forum kanske är häftigt. Men hittills har jag inte sett något som beskriver lagrandet av material.

Någon som funderar på vad jag just skrev??

OK. Kika på någon intressant byggtråd. Hur ofta blir det inte ?-tecken kring bilderna du så gärna vill se? Inte uppdaterade, eller hamnat på någon server som plötsligt vill ha betalt för sina tjänster?

Jag har råkat ut för det och om inte annat har det gjort det mig "jävligt" förbannad. Ja, och därefter ursäkterna till varför bilderna försvunnit ... Sorgligt.

Och, för dem som tycker att jag möjligen skriver kaxigt: Senast jag var nere i mitt – Förlagets - lagringsrum för bilder och texter. Ha, jag kan söka på bilder och reportage från 4 Wheel Drives start, alltså från 1983 och framåt. De finns där, och kommer alltid att finnas.

Ja, och förutom det, bilder på byggen eller träffar som aldrig visats från 1980- och 1990-talet. – Tusentals bilder ...

Fanns ens internet på den tiden .............
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

klenis
Rutinerad
Kontakt:

Inlägg av klenis » fre nov 14, 2014 21:47

Micke valp skrev:Hmm, även jag har drabbats...
Jag förstår din frustration, men jag ber dej förstå frustrationen hos dom som plågas av detta helvetet som kallas teleförsäljare.
Det är inte ett dugg kul att bli uppringd på obekväma tider, inte ens på arbetstid då man förväntar sej sådana samtal.

Jag har idag 14/11 (på min privata mobil) fått 4 samtal från säljare, 2st från samma telefonnummer...
Denna veckan är antalet uppe i 13st säljare, från 4 olika bolag...
(jag har aldrig lämnat ut mitt privata nummer i arbetet..)

För en månad sedan på en fredag blev jag uppringd(på min mobil) kl22.00 av en säljare som frågade var min mobiltelefon var och om jag vara intresserad av en spärrtjänst...(jag bad honom dra åt helvete...)

Jag liksom många andra på detta forumet är uppenbarligen väldigt skeptiska till nummer vi inte känner igen pga. fenomenet telefonförsäljare.
wrangler -88
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;

IsuzuDiesel
Beroende

Inlägg av IsuzuDiesel » fre nov 14, 2014 22:13

Micke valp skrev:Hmm, även jag har drabbats ... Särskilt när jag ringer "offroadare" som har telefonsystem som visar huvudbolaget. I mitt fall handlar det om Albinsson & Sjöberg.
Tja, vad säger det? Inte att det är chefredaktören för 4 Wheel Drive som ringer och undrar något ... (Koll där, Marcus??? ...)

Jag skulle lätt kunna ge ett gäng liknande exempel, men grundläget verkar vara att en massa säljare ringer och stör er.

Och vi som verkligen har något att fråga om, eller behöver få svar på, HAMNAR PÅ VÄNTLISTAN; ELLER TELEFONSVARAREN.

Tja, det är sällan jag behöver säga det, men de som inte svarar när jag – i min tjänsteutövning – inte svarar, då blir jag liksom inte särskilt "glad".

Och i samma veva. <Det är lika bra att passa på, så ...>

Just nu har jag försökt få ihop tips på bra offroadträffar. Just det är något jag vill visa i min tidnings Klubb-sidor. Och för er som undrar. Just Klubbsidorna är något för just er entusiaster!

Men "ingången" på tips var under all kritik. Visst, några kanske tror att internet är världens bästa forum, men tyvärr, så är det inte.

Så, för att inte vara alltför tjurig ...

Passa på att tipsa om just din offroadträff till mig, med en bild eller två. Eller skriv om någon träff ni haft.

Visst, det här är kanske en bit från början av tråden, och dess innehåll. Men jag blir rätt irriterad när de i offroadhobbyn skyller på att de "inte kände igen numret" när jag ringer.

Och visst "nätet" med sin forum kanske är häftigt. Men hittills har jag inte sett något som beskriver lagrandet av material.

Någon som funderar på vad jag just skrev??

OK. Kika på någon intressant byggtråd. Hur ofta blir det inte ?-tecken kring bilderna du så gärna vill se? Inte uppdaterade, eller hamnat på någon server som plötsligt vill ha betalt för sina tjänster?

Jag har råkat ut för det och om inte annat har det gjort det mig "jävligt" förbannad. Ja, och därefter ursäkterna till varför bilderna försvunnit ... Sorgligt.

Och, för dem som tycker att jag möjligen skriver kaxigt: Senast jag var nere i mitt – Förlagets - lagringsrum för bilder och texter. Ha, jag kan söka på bilder och reportage från 4 Wheel Drives start, alltså från 1983 och framåt. De finns där, och kommer alltid att finnas.

Ja, och förutom det, bilder på byggen eller träffar som aldrig visats från 1980- och 1990-talet. – Tusentals bilder ...

Fanns ens internet på den tiden .............
Svara på det fetade.
Jag har enskild firma och det gör att det ringer en massa stollar till mig i tid och otid, ibland svarar jag och lägger på när jag hör vad det är för tattare som ringer eller så svarar jag inte, man känner ju igen numrena till slut. Telefonförsäljarna brukar ju ringa 3-4 gånger om dan och om nåt är så angeläget så talar man väl in ett meddelande om man har rent mjöl i påsen?

Micke valp
Beroende

Inlägg av Micke valp » fre nov 14, 2014 22:55

Till Klenis och IsuzuDiesel

Jag greppar helt och hållet läget för er. De där telefonförsäljarna ringer även mig. Och man blir minst sagt upprörd, eller något åt det hållet ...

Och i samma veva. Även jag drabbas av er "ilska" de gånger jag ringer till någon offroader.
Skillnaden är ju att jag bara vill "surra lite" och kanske vill få till något bra byggreportage till "blaskan ( 4 Wheel Drive), men hur ska jag komma fram? Många tror ju att det bara är någon försäljare som ringer ...

Och för de som inte tror på mig. Ja, så är det, även om jag presenterar mig med både tidning och titel.

Hmmm, man kan nog säga att telefonförsäljarna har sabbat en hel del.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

sleeper_86
Beroende

Inlägg av sleeper_86 » lör nov 15, 2014 0:32

Privata numret har jag bara hemma, ringer nån i månaden på det. Jobbnumret är de lugnt på, även fast jag tydligen fanns både på eniro och hitta.

Nått som funkar bra för mig iaf är att ringa, får jag inget svar så skickar jag ett sms och förklarar vem jag är och vad jag vill samt ber dom ringa upp när dom får tid. För de mesta ringer det inom någon minut :tumbup:
//Jimmy

SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng

no1_martin
Rutinerad

Inlägg av no1_martin » lör nov 15, 2014 1:18

Håller med. Sms är oöverträffat i detta fallet. Någon här ovan skrev om röstbrevlåda. Det tycker jag är riktig skit! Bökigare att lysna av och minnas än att läsa klartext! Jag vägrar lyssna av min på mitt jobbnummer och pratar aldrig in ett meddelande heller. Endast om det är oviktigt om informationen gått fram eller inte men jag gjort vad som förväntas av mig kan jag tänka mig att prata med en maskin.
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. :jump: ZJ i6 Manuell

no1_martin
Rutinerad

Inlägg av no1_martin » lör nov 15, 2014 1:22

För er som skall skaffa ett nytt abonemang men inte behöver vara sökbara kan jag rekomendera att välja hemligt nr fast med vad telebolagen brukar kalla tillfällig nrvisning. Då syns ditt nr i motpartens ruta när du ringer men du är ej sökbar och inte heller säljare får ditt nr. Endast en slumpgenerator kan lyckas. Detta funkar kanon som privatperson borde även funka för företag.
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. :jump: ZJ i6 Manuell

rickard
Hemmastadd

Inlägg av rickard » lör nov 15, 2014 17:43

jo på så sätt har ju telefonförsäljarna gjort lite att man drar "alla nya nummer över en kam" eller vad man ska säga. jag kör ju eget - men har en rätt stabil kundkrets, dvs det är ganska sällan som det ringer nya nummer till mig, men pga detta så svarar jag ju iaf. jag svarar alltid bara med mitt förnamn, och en vanlig standardfras för telefonförsäljare är "har jag kommit till (mitt företags namn)" vilket jag halvirriterat svarar "vart har du ringt nånstans" - varpå man får vänta 3 sek innan dom börjar rabbla upp mitt företags namn igen, varpå jag svarar "jo då har du nog kommit dit", och det har faktiskt hänt en gång att det faktiskt var en kund, men då sa jag som det var sen att "jaha jag trodde det var en telefonförsäljare", det blev iaf en ny kund så det gjorde ju inget den gången, men som sagt man blir ju ofta lite otrevligare till nya nr och det drabbar ju tyvärr folk som vill något seriöst!

Nix ringde en gång (det kostar ju för företag!) då sa jag att det är ju en bra början att DU ger fan i att sluta ringa och han skrattade till och sa att jag har en poäng i det men blabla..... - Du får ringa och störa nån annan! sa jag o la på. av principsak så betalar jag inte för att nån ska sluta störa mig, känns som att betala till nån maffiaverksamhet i liten skala...

Spiken
Veteran

Inlägg av Spiken » lör nov 15, 2014 22:22

Mathias T skrev:Kollade för skojs skull hur mycket den "gratis" nallen som jag fick senaste gången abonnemanget förlängdes!
200kr i förhöjd avgift i 24mån är 4800kr för en mindre bra xperia som kostade 2900 i listpris när den lanserades!
Tro f-n att dom göra allt för att försöka övertala!
Dom två nasarna som ringde idag fick höra dessa siffror och fick inte en syl i vädret så dom fegade ut genom att lägga på :lol: var på ruggigt grinigt morgonhumör så den sista brann det nog i örat på
Japp. Den telefonen har jag. För exakt det priset, och nu har snart bindningstiden gått ut.
Så nu är försäljarna som galna.

Den senaste försäljaren sa
-Bla bla billigare, bla bla gratis telefon.
-Inte intresserad!
-Då hoppas jag att du får betala ännu mer i fortsättningen. (och han lägger på i örat på mig)

Dagen efter ringer en ny försäljare, från samma företag!!!
Det absolut sämsta med dessa "klösbrädetelefoner" är att det inte går att smälla på luren ordentligt. Då saknar jag verkligen den gamla hederliga "snurrskivetelefonen".

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » lör nov 15, 2014 22:33

Jag brukar låta försäljarna prata på en bra stund och sen lugnt tala om att jag inte är intresserad. Har handsfree och kan utan problem fortsätta jobba även om dom pladdrar på då då kan man ju alltid låta dom säga det dom pluggat in.

Har faktiskt konstigt nog en gång fått ett samtal av min mobiloperatör som faktiskt hade ett erbjudande jag hade nytta av...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

svana
Forumräv

Inlägg av svana » lör nov 15, 2014 22:45

Märkligt..
Jag har ett telia nr från 1998 och aldrig ens brytt mig om försäljare. Aldrig någonsin blivit uppringd av dem.
Inget skyddat nr eller spärrar heller..

Varför?

elste
Guru

Inlägg av elste » lör nov 15, 2014 23:00

vissa är mer drabbade
mig ringer dom alldrig
men jag har ju bara 2 arbetstellefoner
så ingen ringer väll på sånna eller

macke
OffroadGeek

Inlägg av macke » sön nov 16, 2014 0:56

Mig ringer nästan ingen, har abonnemang och står med på Eniro, Hitta osv. Händer kanske 5 ggr per år om ens det? Då är hälften såna där undersökningar av allt möjligt.
TGB 13

kwasny
Användare

Inlägg av kwasny » sön nov 16, 2014 7:50

Jag brukar svara gallimatias.
Exempel:
Försäljare: "Hej, jag heter XXX och representerar XXX"
Jag: "Nu gör vi det enkelt, NEJ"
Försäljare: "Jag förstår, men XXX är seriöst och hur kan du missa att teckna dig för XXX" (dom har ju en lista på svar som offret ger)
Jag: "Lingonsylt" (finns inte på listan)
Försäljare: "Va...?"
Jag: "Kalsongkorv"
Försäljare: "Jag förstår inte...?"
Jag: "Knatterdiesel"
Och så håller det på tills DOM lägger på.

Det brukar inte ringa någon från XXX igen...
/O
If it jams, force it. If it breaks, it needed replacing anyway

RedNek
Rutinerad

Inlägg av RedNek » sön nov 16, 2014 9:53

-> kwasny.
Klockrent! Så jävla bra!!

Så ska jag börja göra, det ringer ju en del papphylsor till mig med.
- Det var lungt innan jag registrerade firma (jordbruk/skog).. Men nu :shock:

Behöver inte vara rädd för att skrämma kunder - har inga :woot:
Och att snacka tramsord kan jag, lita på det :mrgreen:

Vilka mer "ord" brukar du köra med?
- Man blir ju nyfiken.. (fast kanske dumt att avslöja dem här) fienden kanske läser..
- To Live Beyond Requirements -

Projektbilen: Suzuki Vitara
Mc: Yamaha XT 600 -93´
Veterantraktorerna: Volvo T31 med V8, Volvo T25
Bolinder Munktell 35 & Volvo BM 55 med grävaggregat
Brukstraktorn: Volvo BM 2200
Svennebilen: Skoda Fabia

Skriv svar