Mest intressanta tråden på länge..
Såhär ser min vagnpark ut, och jag är nöjd: [url
http://www.garaget.org/Svana" onclick="window.open(this.href);return false;][/url]
(Program och felkoder finns det tillräckligt av i cnc-maskinerna på min arbetstid... )
På mina bilar går allt att skruva med själv. Jag kan både montera dragkrok, byta strålkastare, koppla in extraljus eller byta oljor utan att behöva röra nån satans programvara.
Är bekant eller nära vänner med alla i Mekonomenverkstan här i hemorten..den enda verkstan för bilar jag rekommenderar där man gör pedantjobb som även jag blir nöjd med. Dom är 8st mekar varav hälften av dem jobbat med bilar i hela sina liv..
Deras historier och erfarenheter stärker min åsikt att Volvo 940 lättrycksturbo är världens bästa bil.
Jag prioriterar en hyfsad 240/740 eller 940 i bra skick som lätt rullar 70 tusen mil och man kan byta både kamrem och toppackning i vägkanten på en långresa. Jämfört med en ny bil som inte är värd ett skit efter ett ras eller om 20 år.
Med min 945 turbo finns ingen oro att nåt rasar tex kamrem och värdet blir lika med noll.
Ingen oro för varningslampor som inte kan släckas för märkesverkstäderna inte hittar fel, konstiga elfel och motorstyrningsknas som inte lyckas felsökas.
En hyfsat fin Toureg som toppackningen gick på..blev det motorbyte, eftersom det var billigare än att riva och byta bara packningen. Gissa kostnaden?
Audi med sliten kamrivning och rassel med toppackning..kostnad 60 tusen hos Stertman.
Annan Toureg, byte skivor och hjullager fram UTAN belägg= 25 tusen kr på märkesverkstad.
Om Volvo 940 lättrycksturbo
INTE är världens bästa bil här i Sverige i nutid, motivera varför?
>>>Billig att äga trots överladdning , billig att köra (innan trimtopp, turbobyte och div.chip), pålitlig, bekväm och tyst , suverän klimatanläggning, krocksäker med krock kuddar och sidokrockskydd, inbottssäker, mycket rostskydd och galvad plåt, bakhjulsdriven som jag kräver, extremt lättmekad , hållbar och billiga nya och beg.delar finns på varannan bondgård och på OK-mackar, stilig och enkel design.
Finns inget den bilen saknar som jag vill ha..jo bättre orginal backljus. Och DET finns inte på någon nyare bil i hela världen, tro mig! Så det blir lite extra av egen sort.
Även om man inte väljer att skruva själv är ju ända rep.tiden så mycket kortare när det är enkelt och rymligt..så mycket billigare än många andra bilar.