Cheva 4X4 -88 350tbi felkod 44 ?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Cheva 4X4 -88 350tbi felkod 44 ?
Map sensorn , hur funkar den?
-
- Beroende
- Inlägg: 1020
- Blev medlem: ons sep 05, 2012 21:07
- Ort: Linköping
Re: Cheva 4X4 -88 350tbi felkod 44 ?
Det är en trycksensor, skall ge en minskande signal vid fallande tryck i insuget.
Se här för en enkel test.
http://troubleshootmyvehicle.com/gm/3.1 ... ter-test-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Magnus
Se här för en enkel test.
http://troubleshootmyvehicle.com/gm/3.1 ... ter-test-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Re: Cheva 4X4 -88 350tbi felkod 44 ?
Ok tack , kanske borde kommit en felkod om den ä skrot men får kolla upp den i morgon, blir snart förgasare 

Re: Cheva 4X4 -88 350tbi felkod 44 ?
Hej. Tänkte bara berätta om en Dodge van jag hade för ett tag sen.
Ja, jag vet, inte samma men det var en sånadäringa data boxar och jox i den också.
Bilen gick jätte bra. Men en dag på jobbet vägrade den gå igång.
-Nu har det gått gremlins i el joxet, ropade jag till kollegan som är lika avig till sånt som jag.
Sliter bort motorkåpan och attackerar insuget med mutterpuffran innan startmotorn slutat snurra (nästan iaf). Insug med tillhörande jox far ur bilen i en väldig fart. Kollegan kommer med ett komplett förgasarinsug. Mekanisk soppapump passade inte iom att Chrysler har snålat in på loben som driver pumpskrället på eljox motorerna. Elpump från en Subaru monteras och bil"#%¤ startar iaf inte!!!
Bilar upp golvet i sunkbussen så vi kommer åt armaturen i tanken och... jaha ja. Täppt i förfiltret
Vi lyckades höja bilens förbrukning med 0,6. Fick ner motoreffekten lite och tomgångsegenskaperna blev ganska usla. Men nu gick skrället, efter att filtret på armaturen togs bort.
Ja, jag vet, inte samma men det var en sånadäringa data boxar och jox i den också.
Bilen gick jätte bra. Men en dag på jobbet vägrade den gå igång.
-Nu har det gått gremlins i el joxet, ropade jag till kollegan som är lika avig till sånt som jag.
Sliter bort motorkåpan och attackerar insuget med mutterpuffran innan startmotorn slutat snurra (nästan iaf). Insug med tillhörande jox far ur bilen i en väldig fart. Kollegan kommer med ett komplett förgasarinsug. Mekanisk soppapump passade inte iom att Chrysler har snålat in på loben som driver pumpskrället på eljox motorerna. Elpump från en Subaru monteras och bil"#%¤ startar iaf inte!!!
Bilar upp golvet i sunkbussen så vi kommer åt armaturen i tanken och... jaha ja. Täppt i förfiltret

Vi lyckades höja bilens förbrukning med 0,6. Fick ner motoreffekten lite och tomgångsegenskaperna blev ganska usla. Men nu gick skrället, efter att filtret på armaturen togs bort.
Re: Cheva 4X4 -88 350tbi felkod 44 ?
Det lät precis som om jag hade gjort det själv:)
Re: Cheva 4X4 -88 350tbi felkod 44 ?
Och idag löstes problemet fast vet ännu inte varför det uppfört sej som det gjort eftersom det inte varit konstant utan blivit värre då den blivit varmare, nånstans mellan tanken och pumpen kommer det av nån anledning in luft .... Inget läckage av bensin utan bara luftsug. Då trots att jag haft ner tanken i omgångar och kollat efter just sånt eller annat fel , monterat bort pumpen i tanken å ersatt med slang bara för att utesluta sånt här. Samma det att bilen gått bra några kilometer efter man bytt pump vilket jag gjort ett par gånger under dessa veckor , sånt som gjort att ja bara haft domedagstankar istället för att se det mest uppenbara. Har ändå tömt tanken med hjälp av bränslepumpen ner i dunk för att byta bränsle utan att pumpen då visade tendens till å dra luft men det klart då behövde den ju inte arbeta riktigt. Så nånstans på en dryg meter slang å rör så händer det nåt. Nu är det slangar dragna till en 25 liters dunk på flaket, i väntan på ny tankarmatur ,och bilen går som en klocka . Nu har man ändå lärt sej en del om tbi dom gångna. Veckorna så man får väl hoppas detta inte bara var till ondo trots att man nästan gett upp med enkelt fel rakt under näsan men så är det ju ofta
tack för alla idéer och svar på frågor jag haft.
