diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: diesel ombyggnad besiktigad ej godkänd
Du får nog lägga 100kg bak för att lätta fronten 10kg så det är ganska opraktiskt
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
undrade mest om jag skulle åka nercabbat och utan reservhjul
batteriet skall flyttas till höger hörna bak.
batteriet skall flyttas till höger hörna bak.
plocka ur inredning, dämpmattor brukar väga en hel del.
reservhjul+verktyg
tom tank med en potensiometer på kablarna så du kan vrida upp till full. jag antar att om du kortsluter armaturen så sticker väl nålen iväg långt över maxsträcket?
rutor
tak
dörrar? måste man ha dom?
sen stötfångare är ju mest kosmetika idag så jag hade nog målat ett papprör svart och monterat.
reservhjul+verktyg
tom tank med en potensiometer på kablarna så du kan vrida upp till full. jag antar att om du kortsluter armaturen så sticker väl nålen iväg långt över maxsträcket?
rutor
tak
dörrar? måste man ha dom?
sen stötfångare är ju mest kosmetika idag så jag hade nog målat ett papprör svart och monterat.
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;
visst lättar du bilen lite i fram om du har vikt på i baken, så reservhjulet på bakluckan är nog en bra ide att ha kvar
du kan inte låna en uppsättning alufälgar av nån att besa med?
nu kanske du börjar närma dig målvikten - men ett annat sätt skulle vara om det går att flytta fram hela framaxeln typ en centimeter (dvs flytta bak bilen....)
du kan inte låna en uppsättning alufälgar av nån att besa med?
nu kanske du börjar närma dig målvikten - men ett annat sätt skulle vara om det går att flytta fram hela framaxeln typ en centimeter (dvs flytta bak bilen....)
har fått bort 25kg fram 10 i bilen och batteriet på 20kg skall bak och div annat onödigt skall bort
samt så skall farsans aluminium hjul med 215*15 på 5kg lättare styck
kommer snar bli "wheeli" när man drar iväg
samt så skall farsans aluminium hjul med 215*15 på 5kg lättare styck
kommer snar bli "wheeli" när man drar iväg
Senast redigerad av skogis den fre feb 06, 2015 10:35, redigerad totalt 1 gånger.
Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd

Bara att sätta tillbaka alla grejor igen då

Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Så den inte är helt laglig igen!?!?!?!..klart Skogis INTE skall sätta tillbaka allt igen.Danne skrev:![]()
Bara att sätta tillbaka alla grejor igen då

Grattis Skogis!!!!

//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
kängurustaketet monteras ej och jag sätter inte tillbaka stötfångaren jag bygger en ny fräckare och batteriet får nog flytta tillbaka.
och mina hjul skall på igen.
och mina hjul skall på igen.
Senast redigerad av skogis den fre feb 06, 2015 10:34, redigerad totalt 1 gånger.
Skojj att få läsa historian om en bil man kollat på när du besökt oss två gånger. Ser riktigt rostfri och trevlig ut i verkligheten med.
Mvh han som körde upp en Scania med släp bakom dig
Mvh han som körde upp en Scania med släp bakom dig

En liten tanke bara min bil har nu med en 20kg tyngre motor blivit 145kg tyngre.
Suzukis uppgifter från början stämmer nog ganska dåligt
Suzukis uppgifter från början stämmer nog ganska dåligt
-
- Forumräv
grattis....
Bara ut o bränna nu!
Bara ut o bränna nu!

bloodwheel
tp21tp21
dodge-40
volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00
tp21tp21
dodge-40
volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00
Grattis till besiktningen!
Har du fått igång varvräknarn, jag vill kopiera din lösning när du fått snurr på detta, sitter en Isuzu-diesel i grabbens a-traktor och det vore fint o få snurr på orig. varvräknarn, har inte heller ngt W uttag på generatorn så din lösning låter bättre.
Har du fått igång varvräknarn, jag vill kopiera din lösning när du fått snurr på detta, sitter en Isuzu-diesel i grabbens a-traktor och det vore fint o få snurr på orig. varvräknarn, har inte heller ngt W uttag på generatorn så din lösning låter bättre.
har provat med en magnetisk givare på veven kopplad till signalkaben där tändspolen satt och då funkar det på tomgång men inte på högre varv p.g.a givaren jag använde var för långsam därför skall jag sätta dit en givare antingen till kamaxeln eller vevaxeln från någon annan bil skall åka ut till en kompis och kolla vad han har
har nu köpt en vevaxel givare till citroen xsara 113kr på reservdelar24.se
skall bara koppla in den och då borde varvräknaren vakna vi får hoppas på detta
skall bara koppla in den och då borde varvräknaren vakna vi får hoppas på detta