Var kan man hitta "durkplåt" i plast?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
Var kan man hitta "durkplåt" i plast?
Jeg fick en tanke att klä in flaket på min Mazda pickup med sån där durkplåtsimitation som har blivit så populärt som golvmattor i bilar. Visst, självklart kan man använda "riktig" durkplåt i aluminium, men det finns risk att det blir vasst och tungt och dyrt och om inte annat jobbigt att montera...
Har kollat en del på Ebay och andra kinesiska sajter, men inte hittat något. Vet inte ens vad det heter på andra språk än svenska... Har ni något tips?
Har kollat en del på Ebay och andra kinesiska sajter, men inte hittat något. Vet inte ens vad det heter på andra språk än svenska... Har ni något tips?
Re: Var kan man hitta "durkplåt" i plast?
Köpte på Hornbach,men de golvmatta me durkplåt mönster,har den i fika rummet o den har hållt 1 år utan slitage,fanns i grått o krom..köpte 6x2.50 o gav runt 1000kr.
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
-
- Rutinerad
Det var ju en tanke. Är det alltså som en hård plastmatta? Är nog Hornbach i Malmö som är närmast för min del.
Din lokala golvläggare (alltså för våtrum mm) kan ha plastmattor av denna princip, kolla gärna.
Mönstret du letar efter är troligen det som kallas "five bar plate" men flera olika benämningar snurrar har jag sett.
Här är några du kan testa att googla/ebay:
Checkered plate, tread plate och diamond plate.
På svenska kan man även kika på tårplåt.
De med finare mönster kallas risgrynsplåt.
Mönstret du letar efter är troligen det som kallas "five bar plate" men flera olika benämningar snurrar har jag sett.
Här är några du kan testa att googla/ebay:
Checkered plate, tread plate och diamond plate.
På svenska kan man även kika på tårplåt.
De med finare mönster kallas risgrynsplåt.
Japp,hård plastmatta,kolla den nyss i hallen,den e riktigt seg,tål mkt stryk....
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Swedol har "durkmatta", säljes dock bara i hela 10 meters rullar.
/Anders
/Anders
-
- Rutinerad
http://www.swedol.se/1000896.html" onclick="window.open(this.href);return false;Anders G skrev:Swedol har "durkmatta", säljes dock bara i hela 10 meters rullar.
/Anders
Nu börjar vi komma en bit på väg...

Det borde finnas någon som köpt en rulle och fått några meter över...
Men om vi återgår till ursprungstanken, med sån där blank hård som används till golvmatta i bilar, som finns på raggaravdelningen på biltillbehörsfirmorna. Det borde väl också finnas på metervara, och inte bara typ 60x40cm...? Men Swedols kanske håller bättre...? *ångest... Hade fått en inre bild om ett blankt flak... Hm...

Swedol säljer på meter vad jag vet. Samt nått artickelnummer som är färdigkapat