Sätertävlingen inställd (Flyttad till Borås, se ny tråd)
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Sätertävlingen inställd (Flyttad till Borås, se ny tråd)
TYVÄRR MÅSTE JAG MEDDELA ATT SISTA TÄVLINGEN I SÄTER ÄR INSTÄLLD
Efter jag har tillkallat ett möte med alla i styrelsen och andra i klubben igår 18.00 för att dra riktlinjerna om tävlingen OCH ingen dök upp så tolkar jag att Säters MK och dess styrelse inte vill arangera den sist deltävlingen i svenskacupen.
Jag själv avgå från alla uppdrag i Säters MK.
Söker nu en trevlig klubb att tävla för nästa säsong.
M V H
Stefan Newstam
Efter jag har tillkallat ett möte med alla i styrelsen och andra i klubben igår 18.00 för att dra riktlinjerna om tävlingen OCH ingen dök upp så tolkar jag att Säters MK och dess styrelse inte vill arangera den sist deltävlingen i svenskacupen.
M V H
Stefan Newstam
Re: SÄTER TÄVLINGEN INNSTÄLLD
Då är det väl bara att gratulera Roger Appelqvist, Christer Johansson, Johan Svensson, Göran Friberg och Mats Skarped till mästerskapstitlarna. Kul att två cupdebutanter lyckades så bra - trist att deras pokaler ligger och väntar i Säter.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
-
- Användare
M V H
Stefan Newstam[/quote]
Kan varmt rekomendera Gasa mk
M V H
Stefan Newstam[/quote]
Kan varmt rekomendera Gasa mk
Stefan N skrev:TYVÄRR MÅSTE JAG MEDDELA ATT SISTA TÄVLINGEN I SÄTER ÄR INSTÄLLD
Nu ska vi inte "ropa hej"...observer skrev:Då är det väl bara att gratulera Roger Appelqvist, Christer Johansson, Johan Svensson, Göran Friberg och Mats Skarped till mästerskapstitlarna. Kul att två cupdebutanter lyckades så bra - trist att deras pokaler ligger och väntar i Säter.
Vad jag vet är förarföreningen kontaktad, och vad har vi förarföreningen till om inte sådana här missöden. Eftersom tillstånden finns så ska vi inte ge upp riktigt ännu..
Jag förstår att det är tungt stefan, men eftersom alla tillstånd finns och alla papper är klara så hoppas jag att trialförarföreningen jobbar på en lösning. Det kan inte var omöjligt att ragga ihop lite folk ifrån oss i södra delen av landet och komma upp och ha tävlingen. I värsta fall får man ha öppet en sektion i taget.stefan n skrev:Ni kan ropa hej!!!!!! Det blir ingen TÄVLING i Säter.
Inte så länge Säters MK har den styrelse som sitter där nu.
Folk som vill engagera sig kanske inte vet om problemet ännu. Jag tycker det ser illa ut för sporten om det ställd in tävligar i onödan. Att ställa in tävlingar för att man inte får tillstånd är ju en sak. Men att det saknas funktionärer är ju ett problem som går att lösa.pjocke skrev:Eftersom cupreglerna säger att man behöver minst tre tävlingar och tre tävlingar är körda behövs det ju inte i teorin. Och vill inte folk engagera sig så vill de inte...
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Detta är 1:a gången som en deltävling i Svenska cupen/RM blir inställd under dom 6 år jag varit med i trialsvängen. OK! Det har varit nära någon gång, men problemen har alltid lösts i sista sekunden.
Men tyvärr så gick Stefan ut med denna informationen i forumen utan att meddela oss i TFF först, så vi blev lite "tagna på sängen" i detta fallet, och med "bara" en vecka kvar till tävlingen kan det bli svårt att "få ihop det"...
Vill poängtera att det finns ingen som helst kritik mot Stefan, som jobbat otroligt hårt för att få igång trialen i Säter. Hade alla människor jobbat lika hårt för samhällets bästa, hade Sverige varit ett paradis att bo i...
Men tyvärr så gick Stefan ut med denna informationen i forumen utan att meddela oss i TFF först, så vi blev lite "tagna på sängen" i detta fallet, och med "bara" en vecka kvar till tävlingen kan det bli svårt att "få ihop det"...
Vill poängtera att det finns ingen som helst kritik mot Stefan, som jobbat otroligt hårt för att få igång trialen i Säter. Hade alla människor jobbat lika hårt för samhällets bästa, hade Sverige varit ett paradis att bo i...
Senast redigerad av Lasse Suzican den fre sep 28, 2007 11:50, redigerad totalt 2 gång.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Allting går... Men vi tar det imorgon....yoggi skrev:Men vi kan om vi verkligen vill.lasse suzicán skrev: och med "bara" en vecka kvar till tävlingen kan det bli svårt att "få ihop det"...
// Lasse
jag ställer upp om du vill stefan men då är det för din skullstefan n skrev:Ni kan ropa hej!!!!!! Det blir ingen TÄVLING i Säter.
Inte så länge Säters MK har den styrelse som sitter där nu.

därimot vill jag hellst bara åka ner på själva tävlingen i så fall så man slipper åka så mkt fram & tillbaka
stefan vill du ha hjälp ring mig på
0248 420 29
ev kanske jag kan ragga upp nån till men då vill jag veta först