Nyckel till Jimny
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nyckel till Jimny
Hej har tappat min nyckel till Jimny -99 är nyckeln kodad är det startspärr på -99an hur gör jag för att starta bilen? Någon som har något tips!!!!
Re: Nyckel till Jimny
Var det enda nykeln är du nog rökt och hänvisad till återförsäljaren,den är f-rbannat dyrt att söla bort moderna transpondernyklar
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Du får nog dra bilen till Suzuki-verkstad och köpa nya nycklar. Måste koda om styrboxen med dom nya nycklarna. Skriv gärna hur dyrt det blir för jag har lite samma problem som dig.
Fan, jävla oflyt hela ti'n!
ja kan köpa den av dig
va vill du ha ?
pm,a mig
Med vänlig hälsning johan

va vill du ha ?
pm,a mig
Med vänlig hälsning johan
Låssmeden vill ha 1846:- en nyckel + kodning om jag kom dit med bilen.
de lät billigt
vilken låssmed då ?

vilken låssmed då ?
Billåsspesialisten i stockholm Landsvägen 57 Sundbyberg
-
- Rutinerad
tycker också att det priset var ok(!?) har ju haft en del alfa romeos med kod i nyckeln liksom..
vet dock (om man har en nyckel!) kan kopiera kod till en ny/extranyckel. tror dom fixar det i sundbyberg, landsvägen vid hemköp typ, men som sagt, då bör man ju åtminstone ha en nyckel 

Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...

mrgonggong skrev:tycker också att det priset var ok(!?) har ju haft en del alfa romeos med kod i nyckeln liksom..vet dock (om man har en nyckel!) kan kopiera kod till en ny/extranyckel. tror dom fixar det i sundbyberg, landsvägen vid hemköp typ, men som sagt, då bör man ju åtminstone ha en nyckel

Allt skräp håller man på med
http://www.garaget.org/mrbuggy
http://www.garaget.org/mrbuggy
Hur får dom till nyckeln om du inte har någon att kopiera?Bengt skrev:Låssmeden vill ha 1846:- en nyckel + kodning om jag kom dit med bilen.
Jag hade samma problem med en vitara, suzuki kunde beställa en ny nyckel men inte garantera att den passade om det bytts lås någon gång på bilen.
Dom ville också ha ca 1800 för det.
Mvh anders
Återförsäljaren kan ta fram låskoden som man gör nyckeln efter.
man kan tillverka en nyckel efter befintliga dörrlås och där igenom få fram fräskoden
men då bör man veta att det är samma nyckel dörr och t-låset
och att låsen är i någorlunda bra skick
men då bör man veta att det är samma nyckel dörr och t-låset
och att låsen är i någorlunda bra skick
Hur har det gått för dig ?
gick allt som planerat
gick allt som planerat
Ja dom fixade nyckel och codning på en kvart men det vart dyrt 1846kr men nu funkar det bra.