Jag får forska lite i helgen. Hjulet snurrar lätt när den är upphissad men då är det frihjul. Lägger jag i 4wd och backa neråt så låter det mindre. Frågan är hur mycket det är att riva i automatlåsningen och om man får ihop det igen.Spiken skrev:Hej!Mammut skrev:Tjenare. Anmäler mig med min Rager 89:a. Som förövrigt låter väldigt illa i vänster framhjul. Det är ett skränade ljud, som metall mot metall. Men bara när jag kör med 4wd i och svänger då hugger det och skriker. Åker jag rakt låter det ingenting. Lägger jag ur 4wd och svänger låter det inte heller något. Är det känsliga nav fram på dom ? Det är sån där automatiska nav. Alla teorier är välkomna
Nu har jag aldrig haft någon Ranger, men som du beskriver det skulle jag gissa på drivknut eller nav.
Vanligt fel på alla 4wd, särskilt om 4wd aldrig använts på väldigt länge.
Ford tråd:)
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Ford tråd:)
Förbaskat trevligt intiativ!
Har en F350, 1996 med påverstrokern i. Har spenderat helgen till att byta o-ringar på spridarna och nu åker snart en ny start i också. Man mår bra av att lägga pengar och jobb på fården.
Dricker 1,3L

Dricker 1,3L

Vill även tipsa fordåkare om http://grufmanbil.se/" onclick="window.open(this.href);return false; Grymt bra att ha å göra med, har det mesta hemma och skickar fort som faen.
-
- Hemmastadd
gillar era fordar!, jag är väldigt intresserad av att köpa en! så om nån ska sälja maila mig gärna!
berlin.osc@gmail.com
berlin.osc@gmail.com
8" höjd Chevrolet Silverado Lt 1500 02
3.5tons maskin trailer, 250x580cm,
3.5tons maskin trailer, 250x580cm,
Nu är det kört. Drivaxeln vänster fram är helt slut och medbringaren är av. Hittar inga dela någonstans. Det är en Ford ranger supercab -89. Vad gör man? En ny kostar 7500kr det är typ vad bilen är värd. Framaxeln är en dana 28 ttb.
Det lät inte kul.Mammut skrev:Nu är det kört. Drivaxeln vänster fram är helt slut och medbringaren är av. Hittar inga dela någonstans. Det är en Ford ranger supercab -89. Vad gör man? En ny kostar 7500kr det är typ vad bilen är värd. Framaxeln är en dana 28 ttb.
Har du kollat på bildelsbasen? det fanns en hel del delar där till ranger när jag letade bakaxel till min bronco.
mvh anders
Ja jag har kollat överallt. Finns inget. Funderar på om man ska försöka få tag i en Dana 35 TTB. Här var det ganska svårt. Nån måste ju ha en axel eller nåt liggandes men ikke.Strömmen skrev:Det lät inte kul.Mammut skrev:Nu är det kört. Drivaxeln vänster fram är helt slut och medbringaren är av. Hittar inga dela någonstans. Det är en Ford ranger supercab -89. Vad gör man? En ny kostar 7500kr det är typ vad bilen är värd. Framaxeln är en dana 28 ttb.
Har du kollat på bildelsbasen? det fanns en hel del delar där till ranger när jag letade bakaxel till min bronco.
mvh anders
Ja jag har kollat överallt. Finns inget. Funderar på om man ska försöka få tag i en Dana 35 TTB. Här var det ganska svårt. Nån måste ju ha en axel eller nåt liggandes men ikke.[/quote]
Vart i vårt land håller du till?
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=9699736" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan denna vara ngt?Visserligen glapp knut men det går ju att ordna.
Mvh anders
Vart i vårt land håller du till?
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=9699736" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh anders
Vart i vårt land håller du till?Strömmen skrev:Ja jag har kollat överallt. Finns inget. Funderar på om man ska försöka få tag i en Dana 35 TTB. Här var det ganska svårt. Nån måste ju ha en axel eller nåt liggandes men ikke.
Mvh anders[/quote]
I Dalarna. Vafalls, jag har pratat med dom i Osby i måndags då hade dom inget. Får skriva ner artikelnumret och ringa igen.
Måste ju ställa upp för Ford tråden så här är mitt bidrag
En Ford Ranger 2,5l Turbodiesel från 2003.

Inte i samma klass som era USA-Fordar men 4x4 iaf

Inte i samma klass som era USA-Fordar men 4x4 iaf

Ford Ranger 2,5TDI-03
Dodge Ram 2500-94
Dodge Ram 2500-94
-
- Forumräv
Må nesten kaste inn et bilde av mitt dyr også da.. i Ford tråden

92 Ford Explorer på 35" STT's
stormogdis skrev:Må nesten kaste inn et bilde av mitt dyr også da.. i Ford tråden

Trots att man är mopar frälst så ser din ut att ha helt rätt stuk
Fler bilder

Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!
-
- Forumräv
Trivelig og høre.. det ligger flere bilder i min garasje tråd:HenkeS skrev:stormogdis skrev:Må nesten kaste inn et bilde av mitt dyr også da.. i Ford tråden
![]()
Trots att man är mopar frälst så ser din ut att ha helt rätt stuk
Fler bilder
viewtopic.php?f=15&t=53183" onclick="window.open(this.href);return false;
kul med en ford tråd
skulle jag bara vara nog telefon teknisk så skulle jag få fram nå bilder på f250 -78 och ranger 2.5td -01 jag har... När jag ändå skriver vet nån av nå dörrar till en f250 -78 som är rostfria?

-
- Forumräv
Last opp bildene på eksempelvis http://photobucket.com/" onclick="window.open(this.href);return false; å kopier IMG koden inn hit så får du vist bildermarklund skrev:kul med en ford trådskulle jag bara vara nog telefon teknisk så skulle jag få fram nå bilder på f250 -78 och ranger 2.5td -01 jag har... När jag ändå skriver vet nån av nå dörrar till en f250 -78 som är rostfria?