1,9 td i sj413 87
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
1,9 td i sj413 87
Som rubriken lyder undrar jag om det går att sätta i en td 1,9 i en sj413 från 87. Är det mycket jobb med modifiering ock liknande eller passar den på motorfästen ock växellådan? Jag har fått väldigt mycket krångel med bensinmotorn jag har idag och tänker stt en td inte alls vore dumt. Mycket tacksam för svar
-
- Användare
Re: 1,9 td i sj413 87
Finns det någon annan motor som är bättre så kom gärna med förslag, antingen diesel eller volvo
Finns flera trådar om detta
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
jag har en skoda felicia 1.9 d i min funkar kanon men skall du besiktiga så får du problem med effekten vridet besiktiga utan turbo och montera den efter.
mitt största problem med besiktningen var framaxelvikt fick banta bilen bra innan den blev godkänd.
mitt största problem med besiktningen var framaxelvikt fick banta bilen bra innan den blev godkänd.
Finns kit i USA att köpa så allt blir bulton. Jag kör med VW 1.6GTD i min sj413
Fan, jävla oflyt hela ti'n!
Har du någon länk? (Dålig på att sökaAx skrev:Finns kit i USA att köpa så allt blir bulton. Jag kör med VW 1.6GTD i min sj413

Suzuki sj424 td -85
kolla här
viewtopic.php?f=15&t=39593" onclick="window.open(this.href);return false;
adapterplatta gör du lätt själv gjorde två när jag ändå gjorde
bygga nya motorfästen flytta om generator ev servopump bygga om flytta med diesel elen
jag kommer till softrailen i borås om ni vill titta hur jag löst det
viewtopic.php?f=15&t=39593" onclick="window.open(this.href);return false;
adapterplatta gör du lätt själv gjorde två när jag ändå gjorde
bygga nya motorfästen flytta om generator ev servopump bygga om flytta med diesel elen
jag kommer till softrailen i borås om ni vill titta hur jag löst det