Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Jag hade samma packbox i båda axlarna på min iaf.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Tanken är att uppgradera med CV-knut men det får bli ett senare projekt.benssan skrev:Kanske inte e första gången den knäcks..nu får jag på skallen...Men den vinkeln på axeln å vanliga knutkors tilltalar inte min geometri i alla fall..! kan va ögonfel med vinkeln...
Vad menar du med ögonfel?
På bilden jag la upp sitter det ingen kardan på bak.
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Bra att veta, Får se vad hansen säger imon när jag ringer dom .henke_99 skrev:Jag hade samma packbox i båda axlarna på min iaf.
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
jag menade vinkeln på bakaxeln den är vriden liksomAlmqvist skrev:Tanken är att uppgradera med CV-knut men det får bli ett senare projekt.benssan skrev:Kanske inte e första gången den knäcks..nu får jag på skallen...Men den vinkeln på axeln å vanliga knutkors tilltalar inte min geometri i alla fall..! kan va ögonfel med vinkeln...
Vad menar du med ögonfel?
På bilden jag la upp sitter det ingen kardan på bak.

Allt skräp håller man på med
http://www.garaget.org/mrbuggy
http://www.garaget.org/mrbuggy
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Fått hem packbox från Hansen nu och fram och bak är inte samma sa dom.
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Istället för att starta en ny tråd angående bladfjädring så provar jag lyckan här.
Kollar lite på internet på bladfjädring som höjer så jag blir av med mina klossar.
Min är höjd 3" med schaklar och 3" med klossar fram, min tanke är att köpa nya orginal schaklar och 6" höjningsfjädrar, blir det samma höjd (ungefär) som jag har idag och hur är softride fjädrarna?
Kollar på skyjacker men vad är det för skillnad på C140S, C160S och C180S?
Kollar lite på internet på bladfjädring som höjer så jag blir av med mina klossar.
Min är höjd 3" med schaklar och 3" med klossar fram, min tanke är att köpa nya orginal schaklar och 6" höjningsfjädrar, blir det samma höjd (ungefär) som jag har idag och hur är softride fjädrarna?
Kollar på skyjacker men vad är det för skillnad på C140S, C160S och C180S?
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Tänk på att om shacklena är 3" längre än original så höjer de 1,5"
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Okej, bara att vetaGrottulf skrev:Tänk på att om shacklena är 3" längre än original så höjer de 1,5"

Kanske man ska satsa på 4" fjädrar och köra med dom befintliga shacklarna istället.
Ska mäta mig fram och se vad som blir bäst, ursäkta alla frågor men är nybörjare på det här som sagt.
Du har möjligtvis ingen erfarenhet av softride fjädrar?

Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
4" höjfjädrar o originalshackel låter som en bra idé tycker jag
tuff countrys 4" fjädrar har jag hört gott om (om man vill ha mjuka).
Men det finns nog fler bra.
Någon som sitter vid datorn kanske länka till ck5.coms fjäderguide för 4" fjädrar?

tuff countrys 4" fjädrar har jag hört gott om (om man vill ha mjuka).
Men det finns nog fler bra.
Någon som sitter vid datorn kanske länka till ck5.coms fjäderguide för 4" fjädrar?
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Äh, fixade det med mobilen.
http://coloradok5.com/springratetable.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://coloradok5.com/springratetable.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Den tackar jag för men vad menas med "Free Arch"?Grottulf skrev:Äh, fixade det med mobilen.![]()
http://coloradok5.com/springratetable.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
hur mycket kurvning bladet har skulle man kunna sägaAlmqvist skrev:Den tackar jag för men vad menas med "Free Arch"?Grottulf skrev:Äh, fixade det med mobilen.![]()
http://coloradok5.com/springratetable.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
tänk dej att det ligger på marken med ändarna neråt och bildar på så viss en båge uppåt, free arch är avståndet mellan toppen på bågen och marken
liten men väl förklarande bild om mitt svammel är så svammligt som jag tror


Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Perfekt förklaring, tackar!flanders skrev:hur mycket kurvning bladet har skulle man kunna säga
tänk dej att det ligger på marken med ändarna neråt och bildar på så viss en båge uppåt, free arch är avståndet mellan toppen på bågen och marken
liten men väl förklarande bild om mitt svammel är så svammligt som jag tror![]()

Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Beställt fjädrar fram samt bussningar till fram och bakvagn nu så det kan sluta tjatas om klossarna 
Blev Skyjackers C140S 4" fjädrar fram, låg ungefär på mitten på listan så blir nog lagom mjukt.

Blev Skyjackers C140S 4" fjädrar fram, låg ungefär på mitten på listan så blir nog lagom mjukt.
Re: Knutkors och axel hjälp, Blazer K10
Bild på detta sen när dä ä klart 

VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15