Höjning Patrol
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Höjning Patrol
Sitter 285x75-R16 på min 2004 års modell. Tycker det är helt ok, MEN jag funderar på 315x75-R16. Tror ni det räcker med en 2" höjning för de sulorna? Kör inge Offroad längre, så flex är ointressant.
/Dr
/Dr
Nissan Patrol GR - 2004
-
- Guru
Re: Höjning Patrol
Tror det funkar men du får en mycket tröttare / törstigare bil, dessutom mera ofjädrad massa som skapar otrivsel
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänkte kompletera med KCR dieselotimering samtidigt. Mer ofjädrad massa? Förstår inte det svaret. Tänke behålla originalfjädrar och höja med 2" distanser (puckar)
Nissan Patrol GR - 2004
-
- Guru
Med ett tyngre däck får du mera skakning eller vad jag ska kalla det för om du kör i ett gupp, kanske inte viktigt för dig men komforten försämras med större däck, åker nu på 37" istället för 35" tidigare,
Och med org bes hjulen på 35 " så är den pigg och trevligare på vägen,
Valet är ju dit, din bil ,hehe
Ville bara peka på nackdelarna du får, menade absolut inte av stoppa dina planer
Och med org bes hjulen på 35 " så är den pigg och trevligare på vägen,
Valet är ju dit, din bil ,hehe
Ville bara peka på nackdelarna du får, menade absolut inte av stoppa dina planer
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
Patrolen
Ok, då förstår jag. Men jag tänkte gå från 33" till 35" och du säger att din går fint med 35-or så då borde det nog funka. Sedan med dieseloptimeringen som ger 30 hk extra borde den trötthet du beskriver, kompenceras.
Nissan Patrol GR - 2004
Tänk också på att en dieselbox inte är godkänd på bes och du blir förelagd om registrering på bilen. Då inte bara på motorn utan resten av bilen skall vara i skick mot ursprungliga regghandlingar med.
Funkar perfekt me 315/75-16 ( o 2" höjn) på 2.8 iaf även utan kcr -box...
3.0 borde ju klara det åxå då den har 158hk standard ist för 2.8ans 129hk eller va det nu va
3.0 borde ju klara det åxå då den har 158hk standard ist för 2.8ans 129hk eller va det nu va

#patrol-garaget
Något man behöver byta/ändra vid en 2" höjning på Patrolen, eller är det som med Jeep att den höjningen funkar ändå?
/Dr
/Dr
Nissan Patrol GR - 2004