Den kom ur denna bil, ägarbyte till skroten är gjort 2013.
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Nissan ... -29662854/" onclick="window.open(this.href);return false;
gick inte riktigt som planerat detta med motorbytet men det går sakta frammåt iaf.
lastbilen med motorn kom iaf fem i tre på fredagen till jobbet och vi stängde kl tre

Lastade motor på flaket och vinchade upp bilen på trailern för hemfärd.
Stångade in den i garaget hemma själv och det var inte det lättaste

sen när den var inne kom Micke (kickassford) och hjälpte till.
Plockade av hjulen så det går att nå utan att stå på tårna

nu är det inte så mycke bilder från bytet då jag blev rätt grisig men lite hann jag med iaf.
fick ner den nya motorn efter att vi flyttat över dieselpump, turboavgashus, svänghjul å koppling, div fästen till generator och dyligt.
tyvärr hade oljesticksröret rostat hål i nederkant på nya motorn och det passar så klart inte från gamla motorn. det är mycket små detaljer som inte stämmer mellan TD27 från 95 och äldre mot en TD27 från en -01:a
småsaker att reda ut nu är följande.
Varvtalssignal till varvräknaren
vacuumpumpen
div kontakter och värmeplåtar mm,mm men vi har startat upp den iaf och den går mycket snyggare än den gamla motorn.
Här ser man att nya motorn har vacuumpumpen under dieselpumpen och gamla motorn hade varvtalssignalen där för att läsa av pumpdrevet och i sin tur vacuumpumpen på generatorn. så då är frågan, vars tar terranon varvtalssignalen ifrån? spridaren??
