Dunkhållare (jerrycan) på sidan av Wrangler

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

messner
Hemmastadd

Dunkhållare (jerrycan) på sidan av Wrangler

Inlägg av messner » mån aug 31, 2015 22:02

Fick äntligen min dunkhållare, min är en militär vattendunk. Det är http://www.morryde.com" onclick="window.open(this.href);return false; som tillverkar dem, finns även för Tj

Ser ju så coolt ut :jump:

Bild

Mattilacken
Hemmastadd

Re: Dunkhållare (jerrycan) på sidan av Wrangler

Inlägg av Mattilacken » tis sep 01, 2015 13:48

Tjena! Snyggt, så du är är också =)

/han med samma namn på Jeepsweden
Jeep älskande Norrbottning.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.

noodlesswe
Beroende

Inlägg av noodlesswe » tis sep 01, 2015 13:51

snyggt, men e mer intresserad av , var köpte du dunken och vad kostade den ?
har dom gula/röda /blåa också??
// Noodles aKa Andreas

Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007

messner
Hemmastadd

Inlägg av messner » lör sep 05, 2015 15:08

noodlesswe skrev:snyggt, men e mer intresserad av , var köpte du dunken och vad kostade den ?
har dom gula/röda /blåa också??
Den som jag har på bilden är asfräck och är för vatten och det står på den Property of US government, är typ den som militären använder.

Bild

Är väldigt kraftig plast, kan köra över den utan att den går i sönder. Den heter LCI water can och kostar ca 25 dollar och här är tillverkaren http://www.buylci.com/ItemDisplayF.aspx ... mID=906396" onclick="window.open(this.href);return false; men de verkade inte vilja skicka den direkt så jag beställde den från något annat ställe som jag inte kommer ihåg, bara goggla namnet.

Annars är Scepter stora på dunkar och de finns i flera färger och storlekar än LCI men kostar mer

LCI dunk är väl mera än kopia av Scepter

Scepter här https://www.google.se/search?q=scepter+ ... cgoddCYD1A" onclick="window.open(this.href);return false;

messner
Hemmastadd

Inlägg av messner » lör sep 05, 2015 15:22

Man kan ju hitta scepter här på Ebay, men jag tyckte de var för dyra jämfört med LCI dunkar

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=sc ... n&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;

På denna scepter dunk finns ju inte den coola texten Property of the US government

http://www.ebay.com/itm/NEW-Scepter-5-G ... 54238d8dfe" onclick="window.open(this.href);return false;

Sedan kanske det finns något på aliexpress som passar http://www.aliexpress.com/af/jerrycan.h ... =y&catId=0" onclick="window.open(this.href);return false;

noodlesswe
Beroende

Inlägg av noodlesswe » sön sep 06, 2015 0:41

tackar för infon här skall shoppas :-)

färgerna e tydligen enligt milgov
Colors:
•Red = Gasoline (lead replacement)
•Green = Gasoline (unleaded)
•Yellow = Diesel
•Blue = Kerosene
•Tan, Light Blue, Black = Water (usually labled)
// Noodles aKa Andreas

Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007

öråker
Användare

Inlägg av öråker » sön sep 06, 2015 11:34

Offroad Works i Brottby tillverkar också såna. Kanske blir billigare än att skicka från staterna.

messner
Hemmastadd

Inlägg av messner » sön sep 06, 2015 20:14

öråker skrev:Offroad Works i Brottby tillverkar också såna. Kanske blir billigare än att skicka från staterna.
Har du en länk till företaget som fungerar

öråker
Användare

Inlägg av öråker » mån sep 07, 2015 15:18

Det enklaste är nog Facebook. Gå in och sök på Offroad Worx. Där ser du också hur deras lösning ser ut. Jag har det på min bil och det är mycket stabilt. Har åkt offroad i Rumänien i sommar så jag vet.

messner
Hemmastadd

Inlägg av messner » mån sep 07, 2015 21:50

öråker skrev:Det enklaste är nog Facebook. Gå in och sök på Offroad Worx. Där ser du också hur deras lösning ser ut. Jag har det på min bil och det är mycket stabilt. Har åkt offroad i Rumänien i sommar så jag vet.
Letade på deras facebook sida i 20min utan att hitta. Har du en jeep dunkshållare för en jeep Wrangler JK där man inte behöver borra något, har du någon bild själv på dit fordon med dunkhållare

öråker
Användare

Inlägg av öråker » tis sep 08, 2015 10:15

Hm! Märkligt. Kanske du gick in på den gamla facebooksidan. Det finns en där worx stavas med ett stort X. Den ska du inte till. Pröva igen. Några bilder ner så ser du min bil med sido monterad jerrycan.

messner
Hemmastadd

Inlägg av messner » tis sep 08, 2015 11:12

Kan ju vara så att den bilden bara visas för de som är medlemmar, dvs den är inte utlagd offentligt på facebook.

Eller är jag blind :D

Robe
Guru

Inlägg av Robe » tis sep 08, 2015 12:28

Offroad Worx har två användare på Facebook. Ett konto är ett personkonto, det andra är en grupp. I gruppen finns bilderna på expeditions JKn med extra bränsletankar. Även rockslidsen är tillverkade av Offroad Worx.

Bild

Bild

Bild
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

messner
Hemmastadd

Inlägg av messner » tis sep 08, 2015 16:26

Aha nu hittade jag den rätta adressen https://www.facebook.com/OffroadWorx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser snyggt ut och dunken sitter längre ner som på denna koncept Wranglar Africa

Bild

Nu är det ju en specialdunk från Offroadworx som man kapat i västra botten hörnan och sedan svetsat ihop den så den får plats mot skärm kanten, sådan går ju normalt inte att köpa, utan special gjord och fördelen är att dunken kommer längre ner.

Får intrycket på bilden från Offroadworx varianten att man behöver deras rockslides för att fästa dunken i nedre del? och att man behöver borra i plåten för fästanordningen.

Kan man öppna dörren helt så det inte slår i? men det borde man men det ser tajt ut.

Visserligen kommer min dunk upp en bit men kan använda vilken dunk som helst och behöver inte borra något utan bara använder de bult hål som redan finns, vilket passar mig bra då jag inte är så händig och kunde lätt installera den själv. Fästes bara på tre eller 4 ställen och den ligger inte mot bilplåten så lacken skonas.

Skulle inte kunna ha offroadworx varianten då man nog inte så lätt kan kapa en plastdunk, men allt kan ju gå.

offroadworxs varianten verkar ju bättre på så sätt att den ligger närmre bilkroppen, min sticker ut lite eller är exakt i linje med det bredaste på wranglern, vet inte om polisen kommer hålla med mig om de ser min dunk. Svårt att se på bilden, men är gränsfall om den sticker ut för mycket på sidan.

Bild

messner
Hemmastadd

Inlägg av messner » sön sep 13, 2015 8:36

Då jerry can hållaren har hål för CB antenn satte jag på en 3 fot CB antenn och med en heavy duty fjäder, blir lite coolare :D

Bild

Bild

Skriv svar