Har en cheva silverado 6,5td utan turbotryck.
wastgate rod är helt slapp när bilen är igång , om jag däremot tvångsmatar solenoiden med 12v så blir den stum och jag kan inte röra på den. Tänkte att det var solenoiden som var trasig och beställde ny men ingen skillnad.
Har kopplat vakumklocka till slangen som går till WG och där är 0 psi.
kopplar jag loss kontaktstycket har jag 12v på den med bilen igång, men kopplar jag in den i solenoiden har jag 1v ?
Trodde först det var map sensorn som är trasig men verkar inte som det heller. får 14,4 psi på den med avstängd motor , atmosfärstryck?
Någon som har tips?
inget tryck till turbon 6,5td
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: inget tryck till turbon 6,5td
Försök inte smita undan mina tips på pickis.life
Turbo master:
http://www.hummerknowledgebase.com/engine/diymwc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo master:
http://www.hummerknowledgebase.com/engine/diymwc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chevrolet k20 6.2d -83
Re: inget tryck till turbon 6,5td
Den stänger alltså wastegaten om du kopplar förbi ventilen? Det innebär ju i så fall att vacuumsystemet är okej.
Eftersom du även bytt ventilen innebär det att du har två möjligheter kvar, antingen fel i kablaget till databoxen eller fel på själva boxen. Testa att mäta hur det verkar med spänningen i kontaktstycket på databoxen, är det bra spänning där så ligger felet i kablaget.
Eftersom du även bytt ventilen innebär det att du har två möjligheter kvar, antingen fel i kablaget till databoxen eller fel på själva boxen. Testa att mäta hur det verkar med spänningen i kontaktstycket på databoxen, är det bra spänning där så ligger felet i kablaget.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: inget tryck till turbon 6,5td
Erikzon skrev:Försök inte smita undan mina tips på pickis.life
Turbo master:
http://www.hummerknowledgebase.com/engine/diymwc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hehe, tack!
Jag ska se över detta som en plan B, men skulle hellst vilja få grejjerna att funka som original i första hand.
Re: inget tryck till turbon 6,5td
henke_99 skrev:Den stänger alltså wastegaten om du kopplar förbi ventilen? Det innebär ju i så fall att vacuumsystemet är okej.
Eftersom du även bytt ventilen innebär det att du har två möjligheter kvar, antingen fel i kablaget till databoxen eller fel på själva boxen. Testa att mäta hur det verkar med spänningen i kontaktstycket på databoxen, är det bra spänning där så ligger felet i kablaget.
Exakt. Och jag fick hjälp att mäta vakumtrycket på vakumpumpen då var där runt 20-22" men på slangen till WG är 0" .
Försökte kolla elschema vart kablaget till wg solenoiden kommer ifrån men blev inte jättemycket klockare, in i kabelstammen och in på två plintar till pcm antar jag? Betyder det att jag kan mäta om jag har 12v ut från pcm där?
Det lustiga är ju att jag har 12v på kontaktstycket om den e lös, men kopplar jag in den i solenoiden så blir de endast 1v , så känns som att den inte ger signal?